iifym & kracht — Dutch (Netherlands)

iifym & kracht

fit3ls
fit3ls Berichten: 2 Member
Hallo allemaal,

Ik zit hier al een hele tijd maar nu pas het forum gaan ontdekken. Ik eet nu ongeveer 2 jaar volgens IIFYM(if it fits your macros). Na 6 maanden bulken en nog eens 6 maanden cutten stilaan weer aan het ophogen met kcal. Op zoek naar mijn onderhoud. Het zou fijn zijn om gelijk gestemde sporters te vinden hier. Mensen die ook flexibel eten en met kracht bezig zijn.

Groetjes,
Els

Reacties

• fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Hey Els,

Welkom op het forum. Denk dat er zat gelijk gestemde sporters op het forum aanwezig zijn ;). ook al zijn er ook veel alleen bezig met puur afvallen.

Zelf probeer ik ook zoveel mogelijk IIFYM toe te passen maar om het precies op de juiste macro's te houden lukt nog niet helemaal de focus ligt toch nog iets meer op het aantal Kcal. lukt het jou om de precies macro's te halen zoals je gepland hebt?

Ben overigens nu meer met kracht bezig dan met afvallen dit omdat ik bij de rugby merkte dat ik toch weinig energie overhield om nog mijn hits uit te delen of om net dat beetje extra te doen in wedstrijden. Dus ik eet nu iets meer dan ik voorheen deed maar ben ook weer meer en langer in de sportschool aanwezig naast dat ik ook op het veld moet rugbyen ;).

Groeten Fabian
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Ik probeer wel zoveel mogelijk IIFYM toe te passen, maar net als Fabian, wil ik voornamelijk afvallen en ligt doel dus op totale kcal per dag.

Ik doe wel krachttraining, maar ook puur voor afvallen.
    Gewoon omdat ik kracht leuker vind als cardio

Echter ga ik komende 2-3 maanden nu wel met cardio en lichaamsgewicht oefeningen aan de slag omdat ik herstellende ben van een blessure.
    Eerst weer kracht opbouwen dus

Daarnaast ga ik trainen voor een Viking run en een fietstocht van 500 km in 2 dagen dit jaar, dus zal 2016 voor mij al wel meer een cardio jaar zijn
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik kom zelf net uit een reverse en heb onder begeleiding van Anne Haakmeester in 6 weken mijn onderhoud gevonden. Ik wil(de) altijd droger worden en ben meer dan 2 jaar in een deficit gegeten. Nadat ik geen progressie meer maakte en mijn kracht dusdanig naar beneden ging was ik er klaar mee. Ik zat op 1500 en ben in 6 weken naar 2150 gegaan met enkel een gewichtstoename van 1 kilo. Wanneer ik weer een vetverlies periode in zou willen gaan, dan moet ik Anne dit laten weten, omdat 1500 nergens voor nodig was geweest (achteraf).

Momenteel nog steeds op 2150 als onderhoud en ga vanaf januari online coaching bij Richard Bell volgen. Ik mis de ontwikkeling in mijn benen en krijg dit niet zelf voor elkaar. Dat zal dus ma/di/don/vrij kracht worden en woensdag en zaterdag (of zondag) crossfit, want dat moet helaas op een lager pitje komen te staan. Het kan niet anders zijn dat ik meer moet gaan eten, maar het exacte plan (voeding & training) komt nog.

Heel veel succes met het vinden van je onderhoud!