Back on Track — Dutch (Netherlands)

Back on Track

Opties
Na een rustperiode van bijna 7 weken (ivm rugblessure) ben ik vorige week weer begonnen met sporten.
Samen met een van de trainers een nieuw schema gemaakt voor core stability om zo mijn core en daarmee ook mijn rug sterker te maken. (core zit tenslotte aan 2 kanten van je lichaam).

Oefeningen op zo'n exercise bal nu, en had niet gedacht dat je die zo erg zou merken.
Daarnaast 2 plank variaties en als warming up rennen en als cooling down ff wandelen.

Komende 2 maanden zal ik aan herstel moeten werken, hoe graag ik ook de barbell zou willen pakken, gewicht eraan hangen en gaan squatten en deadliften. Maar zou ik dat nu doen, verpest ik mijn lichaam.

Over maand eerst kijken hoever ik ben, en dan misschien al wel weer 1 dag per week The Big 3 doen.

Overigens ga ik deze lifts onderdelen in 3 stukken, om zo mijn lifts te verbeteren. Mijn zwakke punten van deze lifts sterker maken om zo de totale lift beter te maken.
Schema daarvan moet ik nog maken, maar een goede site gevonden hiervoor mbv een vriend hier op MFP die al best lang aan liften doet en ook competitief. Die gaf me deze tip.

Daarnaast mijn doelen voor 2016:
- Meedoen aan de Viking Run in Mei van 13 of 19 km;
- Samen met paar fietsmaatjes een rondje IJsselmeer fietsen in 2 dagen (bijna 500 km);
- Cutten tot een gewicht van 78-79 kg (nu na feestdagen bijna 10kg te gaan) en een vetpercentage van <15%;
- Trainen voor de Nijmeegse Vierdaagse van 2017 het zij in het opstellen van een trainingsschema, het zij in het al daadwerkelijk lopen van afstanden van 15-20 km zodat ik volgend jaar daarop verder kan borduren;

En wat zijn jullie doelen voor 2016?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mijn doel is dat ik sterker word in mijn benen, echt massa op die benen krijgen. Voor nu zal dan CrossFit wat op een lager pitje zetten, omdat de focus echt op krachttraining komt te liggen. Ik ga deze uitdaging aan met Richard Bell en krijg vandaag alle benodigde documenten. Mijn weekindeling moet vast zijn, omdat dit belangrijk is. Mijn dagen zullen zijn: ma/di/don/vrij krachttraining en woe/zat WOD, omdat ik anders echt mijn uithoudingsvermogen ga verwaarlozen. Ik heb 1 rustdag in de week; de zondag en ben heel benieuwd hoe dit gaat.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Heel veel succes Hanne met dit doel
    Met jou toewijding en de begeleiding van Richard Bell ben ik er van overtuigd dat je dit doel gaat halen

    PS wat bedoel je met WOD? (ga uit van cardio achtige activiteit)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mijn sport is in feite CrossFit en die hebben trainingen in vorm van een WOD, wat Workout Of the Day betekent. Dit kan kracht zijn, maar vaak is dit toch wel cardiogericht met of zonder barbells. Het is heel divers, maar vaak is toch cardio gerelateerd.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Mijn doel is een strakkere buik! Succes.