thuis zittende moeder! — Dutch (Netherlands)

thuis zittende moeder!

Opties
nathalie611
nathalie611 Berichten: 1 Member
januari 2016 aangepast in Fitness en training
Ik zie hier zoveel suc6 verhalen van mensen die zo 35 kilo zijn kwijtgeraakt!.

Hoe doen jullie dit toch...
Ik zit thuis met 2 kleine kinderen, weeg 76 ben 167 lang en 24 jaar.

Ik krijg die kilo's sinds mijn bevalling er echt niet meer af :(
Ik snack niet en eet best wel gezond,
Mijn max kcal staat op 1200 per dag en meestal zit ik rond de 1000..

En heel soms wat chips op zaterdag ofzo maar niet veel..

Iemand tips??


Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je niet afvalt zijn er 3 dingen aan de hand:
    1) je eet teveel
    2) je registraties zijn niet correct
    3) je cheats in het weekeind zorgen er wellicht voor dat je tekort (als je die gecreëerd hebt) teniet hebt gedaan

    Dat je gezond eet zegt niets over je energiebalans en deze is leidend in je vetverliesperiode.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Weeg je ook echt al je eten af of schat je het? en vul je dan ook echt alles in? ook de olie waar je in bakt bijvoorbeeld?

    want als ik je gegevens invul op iifym.com/iifym-calculator/ kom ik op een BMR van 1520kcal per dag en een TDEE van 1751kcal dit betekend dat als je tussen de 1520kcal en de 1751kcal eet je toch zou af moeten vallen. en hier ben ik dan vanuit gegaan dat je niet sport. meestal word het trouwens ook aangeraden om niet onder je BMR te eten omdat dit de kcal zijn die je lichaam nodig heeft om goed te kunnen functioneren.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    nathalie611 schreef: »
    Ik zie hier zoveel suc6 verhalen van mensen die zo 35 kilo zijn kwijtgeraakt!.

    Hoe doen jullie dit toch...
    Ik zit thuis met 2 kleine kinderen, weeg 76 ben 167 lang en 24 jaar.

    Ik krijg die kilo's sinds mijn bevalling er echt niet meer af :(
    Ik snack niet en eet best wel gezond,
    Mijn max kcal staat op 1200 per dag en meestal zit ik rond de 1000..

    En heel soms wat chips op zaterdag ofzo maar niet veel..

    Iemand tips??


    Nou ff zo 35 kg kwijt raken lukt bijna niemand, de meeste hebben hier toch al tijdje over gedaan
    Daarnaast vermoed ik dat je:

    1: Je eten niet daadwerkelijk afweegt en dus juist registreert
    2: Hierdoor meer eet dan je daadwerkelijk zou moeten eten om af te vallen

    Daarnaast, 1200 kcal eten is niet echt aan te raden voor iemand van jou lengte en gewicht
    Als wat @fxmhaast zegt klopt, dan is 1600 een beter getal, maar dan nog moet je al je eten afwegen.

    Ik zou zeggen doe dit voor een week of 2, weeg jezelf ook elke dag en houd dit netjes bij
    Hiermee zou je af moeten vallen

    Onder je BMR eten voor lange tijd kan zeer schadelijke onomkeerbare gevolgen hebben voor je organen, zoals hart, nieren en hersenen.

    Over hoe ik ben afgevallen en inmiddels 45 kg kwijt ben (hier heb ik overigens ruim 2 jaar over gedaan)
    Sporten, bewust bezig zijn met voeding

    Nu wil ik nog 10 kg kwijt, en die zijn duidelijk het lastigste aangezien ik al ruim een jaar op ongeveer het zelfde gewicht zit.
    Maar ik zet door, en 2016 word mijn jaar!
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Wauw 1000 is niet veel hoor. Sterker nog veelste kort. Je hebt dan eerder kans dat je lichaam in de spaarstand gaat dan dat je afvalt.
    Het nadeel van kleine kinderen (alle ervaring mee) is dat ze niet alles opeten, en ik was heel erg gewend om die halve appel, banaan, koekje, ijs, bakje friet, stuk vlees enz zelf op te eten en niet te noteren. En wat is gezelliger dan een bakje chips en een disneyfilm en met z'n alle op de bank.
    Heel veel succes
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    terker nog veelste kort. Je hebt dan eerder kans dat je lichaam in de spaarstand gaat dan dat je afvalt.
    Dat het lichaam in een spaarstand gaat is een fabel. Het past zich echter wel aan, aan wat je eet (of te eten geeft if you will). Het gaat beter om met de voeding die je geeft, efficiënter. De reden dat veel mensen ook jo-jo'en komt ook omdat ze na zo'n strikt dieet, ineens weer 'normaal' gaan eten (eerst bijvoorbeeld een tijd 1000-1200 > streefgewicht > 1800kcal eten). Dat is het lichaam niet gewend en daardoor zul je aankomen.

    Iemand met jouw statistieken MOET afvallen met 1000-1200 calorieën.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @itzhanne82 spaarstand of niet, feit blijft dat als je onder je BMR eet, dit schadelijke gevolgen kan hebben voor je lichaam. En 1000-1200 is naar mijn inziens met die statistieken echt weinig
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ooooh, dat zeker Gustaaf... ik ben zéker, maar dan ook echt zéker geen voorstander om zo laag te zitten. Ik schroef liever mijn calorieën omhoog en ga meer bewegen, dan puur en alleen calorieën verlagen. Ik wil zoveel mogelijk blijven eten, helemaal met de vorm van trainingen die ik (we) doen. Nu zit ik momenteel niet meer in een deficit (thank god), maar ik ken het...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik zit nu in cutting phase maar omdat ik ook gewoon wil eten is mijn deficit op weekbasis +/- 700 kcal
    Daardoor gaat het misschien langzamer, maar het is geen race denk ik dan