ergenis bij dieten grote organisaties — Dutch (Netherlands)

ergenis bij dieten grote organisaties

Opties
Vorig jaar ben ik eigenlijk door de telegraaf gemotiveerd om iets aan mijn gewicht te doen. Ik had mij aangemeld bij vrouw. Ik hield mij niet aan hun recepten (ik heb niets aan 1 plakje zalm en dat ik de rest van het pakje weg moet gooien), maar ontdekte mfp en via hier viel ik 15 kg af. Op de achtergrond heb ik de telegraaf actie wel meegelezen.
Nu hebben ze weer zo'n actie. https://vrouw.nl/lekker_in_je_vel_challenge/28409/lekker_in_je_vel_challenge_dit_zijn_de_slimme_lifestyle_tips_voor
Gelukkig zonder recepten, maar je mag geen suiker of koolhydraten eten. Zucht.
Het lokt hier zo'n weerstand op.
Schijnbaar moet ik 2x koffie op een dag drinken. Ik haat koffie. het is zo vies.
Ik rook niet, maar zo'n tip dat je per direct moet stoppen met roken. Lijkt mij niet dat je dat zomaar moet doen zonder enige hulp. Ik denk dat iedereen wel weet dat roken ongezond is.


Wat mag dus niet:

Glucose (geen producten nemen waar glucose/fructose of andere suikers aan zijn toegevoegd) – chips - frisdrank (cola/fanta et cetera)! - gekookte aardappels – brood – honing – cornflakes – cruesli - suiker (dus geen snoep – koekjes – taart – ijs – pudding - jam enzovoort!) – stokbrood – pasta - rijst – banaan – meloen vruchtensappen, fruit. Geen maltose (dus geen bier!).

Volgens mij kan je prima gekookte aardappels eten en afvallen. Ik heb vrijdag boerenkoolstampot op en ben deze week 3 kg afgevallen.....en ik heb heel veel mandarijntjes gegeten.

Peperroomsaus over de biefstuk mag wel, chocolade mag ook, maar mijn mandarijntje niet. Rood fruit schijnbaar wel, want dat is geen fruit???
Daarnaast denk ik dat ik heel wat anders moet eten dan iemand van 2 m of iemand van 1,50m of iemand die 6x in de week intensief sport.

Wat ik mij werkelijk af vraag wat ik met een coolpack tussen mijn schouders moet. Ik heb het al heel de week koud. (schijnbaar zit er nog babyvet tussen mijn schouders, ik heb wel op meer plekken vet) Ik heb al een pesthekel aan een koude douche na de sauna. Ik zie het nut van die coolpack niet. Wie doet dat hier wel?
Ik krijg er echt een beetje de kriebels van. Zoveel mensen lezen dit en nemen het als waarheid aan. Allemaal aan het vogelvoer (allerlei zaden mochten wel) en aan de diepvries-rode-fruit omdat dat geen fruit is, en verse fruit verbannen....
Waarom geloven mensen dit toch? Leer keuzes maken. Probeer ik mijn kinderen ook te leren. Nemen ze fanta krijgen ze 2 slokken nemen ze saskia fruit appel van de lidl krijgen ze en glas en water mag onbeperkt. of een klein stukje chocolade letter (ik heb nog een kast vol sinterklaas en sintmaarten snoep van ze liggen en alles weggooien krijg ik er niet doorheen), een appel of een rijstewafel.
We lezen met z'n 3en de verpakkingen en kijken wat er inzit qua kcal (vind ik nog even genoeg voor een 7 en 10 jarige)

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Tja, wat moet ik hierop zeggen. Het is, hopelijk, al bij je bekend dat dit soort dieten niet werken. Ze sluiten producten uit en zetten een bepaald macro heel laag of sluiten het zelfs uit. Dit werkt niet... en dat is helemaal NIET nodig om af te vallen...

    Waar ik al de kriebels van krijg is de volgende quote:
    SLIM is een combinatie van lekker en gezond eten (waar je toch van af valt), beter slapen, meer energie, en lekker bewegen. Juist deze mix zorgt ervoor dat je snel afvalt!
    Allereerst de 1ste stelling al... "een combinatie van lekker en gezond eten waar je vanaf valt"... Je valt niet af van 'lekker en gezond eten', maar door een tekort. Punt. Dan de 2de stelling dat je van beter slapen, meer energie en lekker bewegen afvalt... Dat klopt óók niet... Je valt niet per definitie af van die combinatie, maar van een tekort. Punt.

    Waarom mensen dit geloven? Omdat mensen geen weet hebben van hoe het echt zit. Als je even de tijd neemt om jezelf te verdiepen in voeding en wat er voor nodig is om af te vallen, krijg je langzaam maar zeker door om het kaf van het koren te scheiden.
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Ik hou me hier toevallig wel aan, haha. Sommige mensen voelen zich nou eenmaal beter als ze zo min mogelijk suikers en koolhydraten eten, zoals ik. Mijn huid knapt er een stuk van op en ik voel me gewoon veel energieker. Voor mij is het ook geen dieet, maar een levensstijl. Er zijn genoeg dingen waar ik heel veel van kan eten, waar anderen maar heel weinig van eten vanwege hun 'dieet'. Maar niet iedereen begrijpt dat en daar leg ik me nou eenmaal bij neer en ik ga helemaal geen mensen neerhalen die op een andere manier eten dan ik, omdat voor iedereen iets anders werkt.

    De manier waarop zulke 'diëten' neergelegd worden voor mensen zijn vaak enorm misleidend en ze geven niet genoeg informatie waardoor alles ontzettend slecht vol te houden is. Maar goed, aan duidelijke informatie verdienen ze ook geen geld, natuurlijk. Want wie wilt er nou lezen dat ze gewoon minder moeten eten en dat rondje rennen amper invloed heeft als ze daarna een zak chip opentrekken.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2016 aangepast
    Opties
    Voor mij is het ook geen dieet, maar een levensstijl
    Heel goed, maar dat is iets anders dan het tijdelijke 'dieet'. Het gevolg is vaak ook dat mensen gaan jojo'en, omdat ze na het behalen van het streefgewicht weer terugvallen in oude gewoontes.

    Het is meer dat bepaalde gewoontes in verband worden gebracht met het niet of wel kunnen afvallen, terwijl dit enkel en alleen hangt om de energiebalans. Het type voeding staat hier los van. Want uiteraard óók niets zegt over hoe "gezond" iets. Vaak wordt er aangeprezen "laat kh staan en je valt af"... en DIE bewering klopt niet. Je valt af door je tekort. En die verwarring lees je dus heel vaak. En inderdaad, minder eten om af te vallen is niet een sexy advertisment... :tongue:
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    mrs_hekate schreef: »
    Glucose (geen producten nemen waar glucose/fructose of andere suikers aan zijn toegevoegd) – chips - frisdrank (cola/fanta et cetera)! - gekookte aardappels – brood – honing – cornflakes – cruesli - suiker (dus geen snoep – koekjes – taart – ijs – pudding - jam enzovoort!) – stokbrood – pasta - rijst – banaan – meloen vruchtensappen, fruit. Geen maltose (dus geen bier!).
    Ha! Eens kijken... in de periode dat ik 40 Kg ben afgevallen heb ik van die lijst alleen cornflakes en cruesli niet gehad. En dat omdat ik het niet lekker vind. Ontbijt ondertussen wel met havermout. Al die andere dingen eet/drink ik ook nu nog steeds. Frisdrank/sappen over het algemeen wel in een 0kcal/light variant omdat ik het nog steeds zonde vind om kcals te drinken. En meestal niet meer dan een glas per dag. Houd het meer bij thee/water/koffie en zo nu en dan een glas melk. Verder kijk ik in principe alleen naar de kcals en tegenwoordig ook wat meer naar macros.
    mrs_hekate schreef: »
    Rood fruit schijnbaar wel, want dat is geen fruit???
    En een rode appel dan? Zit meer suiker in dan een groene appel :D

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik ben nu in 1 jaar tijd 18 kilo afgevallen. Door "gewoon" cornflakes bij het ontbijt te eten, de lunch met bruine boterhammen met bv. honing of appelstroop en het avondeten met aardappels of pasta. Twee tot drie dagen in de week stond ik mezelf een glas wijn met lekkers erbij toe. Al met al zo'n beetje alle producten op het "verboden glucose/maltrose" lijstje dus.

    Als men mij vraagt hoe ik zo ben afgevallen en dat ze daar "alles-echt alles" van willen weten, omdat ze zelf ook willen afvallen, dan haken de meesten al vrij snel af als ik zeg dat ik "alles-echt alles" mag eten, als ik maar een calorie-tekort aan hou. Niks geen sexy dieet, of bepaalde combinaties ontwijken, gewoon alles goed registreren en calorieën tellen.

    Dan blijkt zomaar ineens, dat men je niet gelooft of geloven wil, omdat het te makkelijk wordt om af te vallen of zo...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mensen vinden het sowieso lastig om geconfronteerd te worden met dingen die ze veelal zelf veroorzaken. En inderdaad, minder eten is sexy, het is veel makkelijker te geloven dat KH dikmakers zijn of een glas citroenwater je helpt in de vetverbranding... Achja... :wink:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Mensen geloven graag in sprookjes en verzonnen dingen.
    Word er vanaf jongs af aan al ingegoten
    Kijk maar naar de Kerstman en Sinterklaas :tongue:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja maar... Impliceer je nu dat de kerstman en sinterklaas verzonnen dingen zijn?! :weary:
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Gelukkig is de paashaas nog echt!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ja maar... Impliceer je nu dat de kerstman en sinterklaas verzonnen dingen zijn?! :weary:

    Nee alleen zwarte piet en vliegende rendieren :tongue:
  • frederiksmoor
    frederiksmoor Berichten: 9 Member
    Opties
    Ik heb nu iemand bij mij die ik coach en die heeft ook al van alles geprobeerd. Nu krijgt ze een specifiek menu wat afgestemd is op de klant en het gaat super. De klant valt rustig af en het blijft ook weg.

    Als je iets met je gewicht wil doen, doe dan in ieder geval iets waar jij je prettig bij voelt. Als dat niet het geval is, dan hoef je er ook niet aan te beginnen. Het zal dan niet gaan werken.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb nu iemand bij mij die ik coach en die heeft ook al van alles geprobeerd. Nu krijgt ze een specifiek menu wat afgestemd is op de klant en het gaat super. De klant valt rustig af en het blijft ook weg.
    Een 'specifiek menu' wat een tekort heeft waarschijnlijk, want anders valt degene niet af.

    Natuurlijk moet je iets hanteren waar je je goed bij voelt, maar dan nog geldt de energiebalans en niet het 'specifieke' dieet an sich...
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Je moet je er inderdaad goed bij voelen, anders wordt het niks.

    En ken je die mensen die ff snel een paar kilo willen afvallen en vervolgens van alles en nog wat aan afval-producten in de winkel halen? Bij mij op het werk zo eentje (waarvan ik het weet, want er zijn er ongetwijfeld veel meer). Ze ontbijt met yoghurt met zelf gemengde muesli met extra veel noten, want die zijn gezond. En gezoet met honing. Dan volgt er gedurende de ochtend nog 2 stuks fruit, liga, rijstwafel, mueslireep.
    De lunch is een bekertje vruchtenyoghurt en 2 boterhammen met geen mager beleg, 1 stuks fruit en soms een kom soep. Dan volgt er gedurende de middag weer fruit, mueslireep, rijstwafel en iets van gezouten zonnebloempitten, studentenhaver oid.
    Voor avondeten houdt zij erg van wokken, met lekkere curriesausjes.

    Ik zal van de week toch eens informeren of ze nou al afgevallen is...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Oh dat werkt prima om af te vallen, maar oh wee als ze weer in haar oude patroon valt, dan zitten de kilo's er weer aan

    En dat is het leuke jojo effect
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    En rood fruit en diepvries fruit heten misschien fruit maar stiekem is het geen fruit. Het waarom probeer ik nog te achterhalen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Een calorie is overigens wél een calorie, want 1cm is en blijft 1cm. De meeteenheid is gewoon hetzelfde en dat geldt nét zo voor de meeteenheid energie; kcal. Er kan wél een verschil zitten hoe hoe het lichaam omspringt met de soorten macro's... maar dat doet niets af aan het feit dat een calorie een calorie is...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Een calorie is overigens wél een calorie, want 1cm is en blijft 1cm. De meeteenheid is gewoon hetzelfde en dat geldt nét zo voor de meeteenheid energie; kcal. Er kan wél een verschil zitten hoe hoe het lichaam omspringt met de soorten macro's... maar dat doet niets af aan het feit dat een calorie een calorie is...

    Beat me to it haha
    Ik vraag me bij dat soort "dokters" altijd af, waarop ze die uitspraken baseren? En hoeveel geld ze gekregen hebben om zulke dingen te verkondigen
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    ik heb mij uitgeschreven uit de groep. Ik erger mij dood. Je mocht geen fruit volgens de digitale versie, maar als je het boek koopt (!!!) dan staat daar in dat je wel diepvriesfruit mag want dan is het geen fruit meer (volgens mij is dan de opschrift valsheid in geschriften maar dat is mijn mening of deze man liegt en het is toch fruit)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja diepvriesfruit is natuurlijk ijs, en geen fruit.

    NOT! Wat een idiote statement is dat nu weer. Heel goed dat je je hebt uitgeschreven, hopelijk heb je hier geen geld aan uitgegeven... Of anders hopelijk niet te veel
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik vraag mij echt letterlijk af waarom diepvriesfruit geen fruit is... het enige wat hierin verschillend is met vers fruit, is dat het is ingevroren... Oké, wellicht wordt er licht e.e.a. aan toegevoegd, maar het is toch wel degelijk fruit...
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Gustaaf85 schreef: »

    Heel goed dat je je hebt uitgeschreven, hopelijk heb je hier geen geld aan uitgegeven... Of anders hopelijk niet te veel

    nee hoor het koste mij veel ergenis op fb. Meer niet. Zodra er stond dat je geen koolhydraten mocht, was ik er al klaar mee. Ik had het puur als ondersteuning omdat ze vorig jaar een paar lekkere recepten hadden. Maar nu kostte het energie ipv dat het iets opleverde

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mrs_hekate schreef: »
    Gustaaf85 schreef: »

    Heel goed dat je je hebt uitgeschreven, hopelijk heb je hier geen geld aan uitgegeven... Of anders hopelijk niet te veel

    nee hoor het koste mij veel ergenis op fb. Meer niet. Zodra er stond dat je geen koolhydraten mocht, was ik er al klaar mee. Ik had het puur als ondersteuning omdat ze vorig jaar een paar lekkere recepten hadden. Maar nu kostte het energie ipv dat het iets opleverde

    Heb je het wel gelogd als cardio ovv:
    Stress nav facebook post over wel of geen koolhydraten eten

    Denk dat het je zeker 20 kcal extra per dag heeft opgeleverd :tongue:
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    yeaaah heb ik gisteren toch nog een beetje beweging gehad :p
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    En hoe gaat het nu?