Negatieve invoer calorieen optie — Dutch (Netherlands)

Negatieve invoer calorieen optie

Opties
ikhier
ikhier Berichten: 24 Member
Goedemorgen allen,

Ik ben hier nog niet zo bekend mee, maar de tip staat dat als je continue een activeitentracker draagt, dat je dan het beste negatieve calorieen in kan schakelen. Ik snap alleen niet bijv. bij 2000 stappen dat ik minder calorieen mag verbranden. Kan iemand me dit uitleggen?

Reacties

  • 19Remco80
    19Remco80 Berichten: 29 Member
    januari 2016 aangepast
    Opties
    Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed omdat de nauwkeurigheid van die trackers soms te wensen overlaat. Bijvoorbeeld met trappenlopen verbrand je meer dan normaal lopen, maar houdt de tracker daar ook rekening mee?

    Hetzelfde geldt misschien voor het omgekeerde, dat er passen geregistreerd worden die in feite geen daadwerkelijke stappen zijn?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Bijvoorbeeld met trappenlopen verbrand je meer dan normaal lopen, maar houdt de tracker daar ook rekening mee?
    Dat kan alleen juist, of beter, geregistreerd worden als je de betreffende hartslagmeter om hebt, dan is daarin wel verschil. Anders registreert zo'n activity tracker alleen het aantal stappen (en eventueel snelheid waarmee dat gebeurd)
  • ikhier
    ikhier Berichten: 24 Member
    Opties
    Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is het van de min de plus in gesprongen na fitnessen.
    Het lijkt nu wel (min of meer) goed te gaan ;-)

    P.S. Ik gebruik de Garmin VivoSmart HR.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    In MyFitnessPal geef je aan hoeveel kcal je per dag *denkt* te verbruiken (minus je deficit). De tracker die je de hele dag draagt probeert te benaderen hoeveel je die dag tot nu toe daadwerkelijk verbrand hebt. Dat verklaart negatieve nummers, vooral als de dag nog niet over is.

    Daarnaast is een tracker inderdaad nooit 100% nauwkeurig.
  • LisannevdL
    LisannevdL Berichten: 27 Member
    Opties
    Niet helemaal waar. Mijn UP laat zien hoeveel ik tot op dat moment heb verbrand en berekend het door naar hoeveel ik aan het einde van de dag verbrand zou hebben als ik niks meer doe daarna (dus alleen m'n rust calorieën).

    Ik moet zo'n 8-10k stappen zetten voordat ik gelijk zit op hoeveel MFP denkt dat ik dagelijks verbrand, vandaar de negatieve cijfers als ik minder stappen zet op een dag, omdat ik dan gewoonweg minder calorieën verbrand.

    100% nauwkeurig is het nooit nee, maar het geeft imo een beter beeld van mijn dagelijkse beweging + activiteiten dan de schatting die MFP geeft. Als ik de hele dag op m'n luie reet zit en toch al m'n calorieën eet, dan eet ik eerder op onderhoud dan deficit.