Nieuwe start — Dutch (Netherlands)

Nieuwe start

Opties
65mir
65mir Berichten: 3 Member
Hallo allemaal, ik wil natuurlijk afvallen maar hoeveel calorieën ik nou moet eten vind ik moeilijk omdat ik denk dat je gauw te weinig tot je neemt omdat je bang bent teveel te eten. Heb hier al het één en ander gelezen maar ben nieuw met dit alles. Ik ben 1.63 en weeg nu 70 kg. Wil terug naar 65 (liefst nog iets lager) maar heb een traag werkende schildklier dus het gaat altijd moeizaam. Via MFP zie ik dat ik 1200 calorieën mag, maar ik begrijp dat dat te weinig is? Ik ga 3x per week een uurtje naar de sportschool. Zou iemand mij aub op gang willen helpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    hey 65mir,

    als ik je gegevens invul op iifym.com/iifym-calculator/ je uit op een BMR van 1308 en een TDEE 1633 als je 3 keer per week 60 minuten sport maar dan ga ik wel uit van lichte intensiteit. weet niet hoe zwaar je traint dus dit zou zomaar hoger kunnen zijn. Dit zou dan betekenen dat je sowieso niet onder de 1308kcal moet gaan zitten de site raad dan aan voor als je wil afvallen om 1388 aan kcal te eten ( bij lichte intensiteit sporten. zet ik hem op gemiddeld dan kom ik uit op 1442 kcal per dag)

    Kijk zelf even op de site van iifym en vul de gegevens in zoals je denkt dat het zal kloppen heb je er zelf ook een beter beeld bij.
  • 65mir
    65mir Berichten: 3 Member
    Opties
    Bedankt voor je snelle reactie en hulp. Op de sportschool ga ik eerst ong 15-20 min fietsen (heuvelparcours) en de rest ca 45 min een les xco. Dus met rond de 1400 kcal per dag zou ik af moeten vallen. De app geeft 1200 aan, maar doet hij volgens mij bij iedereen.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Ja klopt myfittnespall geeft vaak te laag aan. denk dat het inderdaad het beste is om rond de 1400 te zitten
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    MFP is vaak helemaal niet de juiste tool om je inname te berekenen. Deze houdt geen rekening met je activiteitenlevel of je macro's e.d. Ook niet hoe je lichaamscompositie is. Je kunt je inname, even een 0-punt, beter berekenen middels sites zoals fxmhaast aangeeft.

    Weeg alles tot op de kruimel, alleen dan krijg je inzicht in je exacte inname.
  • gerwindenbesten
    gerwindenbesten Berichten: 21 Member
    Opties
    Bij mij staat de weegschaal (tot op de gram nauwkeurig) standaard op het aanrecht. Dat geeft echt heel veel inzicht. Op een gegeven moment krijg je vanzelf inzicht in wat voor jou werkt en wat niet

    Heel veel succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Absoluut, inzicht in je voedingspatroon is zo belangrijk (vooral als je net begint)! Het maakt je sowieso als eerste bewust wat je allemaal eet en hoeveel kcal je consumeert.
  • 65mir
    65mir Berichten: 3 Member
    Opties
    Bedankt foor jullie reacties!!!
  • DirkVds1972
    DirkVds1972 Berichten: 1 Member
    Opties
    Onlangs gestart met Start2Run. En nu voor mijn verjaardag een Garmin Forerunner25 gekregen. Dus als prille loper word ik goed gesteund in mijn poging tot opbouw conditie en afname gewicht. Gewoon er mee bezig zijn is al een eerste stap hé. Je bewust zijn van je lichaam en er trachten goed voor te zorgen.