Steun steeds welkom! Nieuw op MFP — Dutch (Netherlands)

Steun steeds welkom! Nieuw op MFP

Opties
Ik zal me eerst even kort voorstellen: ik ben 27 jaar jong, ben 1m70 groot en weeg 76 kg :(. Door mijn zittende job ben ik de laatste jaren veel bijgekomen. Omdat ik mijn job ook combineer met het behalen van een doctoraat (volledig vrijwillig) zit ik nog meer stil en kom ik niet toe aan bewegen.
Ik ben een tweetal weken geleden gestart op deze app en heb een fitbit gekocht. Ik ben, door bewuster om te gaan, toch al een kilootje kwijt en ben daar zeer tevreden over. Ik vind het alleen zeer moeilijk om meer te bewegen op het werk en thuis. Ik zet gemiddeld een 6000-7000 stappen en zou dit dus graag nog verhogen. Iemand tips hiervoor?

Groetjes!

Reacties

  • cvince76
    cvince76 Berichten: 5 Member
    Opties
    Hey Dorien, welkom!
    Zelf heb ik ook de combinatie fibit en MFP, buiten deze 2 log ik ook veel activiteiten via MapMyFitness, die werken goed samen.
    Verder vind ik het ook motiverend om allerlei gelijkgezinden toe te voegen als "fitness pall" op MFP, we zitten continu elkaar te motiveren en schouderklopjes te geven. Voor sommigen, zoals mezelf, werkt dat gewoon.
    Als ik merk dat ik niet aan mijn 10.000 stappen geraak dan maak ik 's avonds nog een wandeling om dit goed te maken. Overdag als ik veel moet zitten tracht ik nog een extra wandeling te maken meteen na het middagmaal.
    Ik ben in fitbit ook begonnen aan de "challenge" om elke dag mijn doel aan stappen te bereiken.
    Als je wilt mag je me steeds toevoegen zowel in MFP (cvince76) als in Fitbit.
    Succes nog met de gezondheid en je doctoraat, goed bezig ;-)

    Groetjes,
    Vince
  • jongeriusmike2656
    jongeriusmike2656 Berichten: 11 Member
    Opties
    Hoi Dorien,

    Ik heb stomweg mijn doel op 12000 stappen per dag gezet. dat betekend elke avond even een rondje buiten van minimaal een uur. Maar met een luisterboek op mijn oren gaat dat uurtje zo voorbij :) En de hond is erg blij met me!