Macros vs Calorien ? — Dutch (Netherlands)

Macros vs Calorien ?

Opties
Hey,
ik heb recent de upgrade gedaan naar Premium en heb toch een vraagje. Kan iemand mij eens uitleggen hoe het komt dat ik mijn macro's voor de dag reeds gehaald heb maar voor men calorieen toch nog een 500kcal te kort kom?
mvg

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Omdat kcal en macro's 2 verschillende dingen zijn. Je focust je op de kcal inname, maar houd hierbij rekening met de indeling van je macro's. Je moet je voeding zo indelen dat je je kcal haalt binnen je ingestelde macro's.
  • weske101
    weske101 Berichten: 4 Member
    Opties
    Dat kcal en macro's 2 verschillende dingen waren wist ik al. In de Premium versie kan je de doelstellingen ingeven per grammen om zo aan je kcal te komen.

    koolhydraten 177gr en doel 243 = 66gr te gaan = 66x4 = 264kcal
    vetten 59gr en doel 47gr = 12gr te veel = 12x9 = 108kcal
    eiwitten 183gr en doel 178gr = 5gr te veel = 5x4 = 20kcal

    Mijn kcal voor een dag zijn dus 2107kcal, afgaan op hetgeen ik binnen heb zou ik 1971kcal moeten hebben maar
    MyFitnessPal geeft 2071 aan. Dit klopt dus niet.
    Mijn vraag is hoe dit komt en of er nog mensen zijn met dit probleem?

    Mvg


  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    februari 2016 aangepast
    Opties
    misschien dat niet alle macro waarden van alles wat je gegeten hebt goed zijn ingevuld? je hebt namelijk kans als je waarden van andere mensen gebruikt dat ze alleen op de kcal focusen en dus niet alles of niet volledig van de macro's invullen.

    En misschien andersom ik heb geen idee ik focus zelf nog niet echt op de macro's

    Heb je het trouwens berekend via mfp? of een externe website? weet niet hoe goed mfp de waardes voor macro's door berekend enzo maar als je naar je bmr enzo kijkt houd mfp hier vaak ook al niet goed rekening mee
  • weske101
    weske101 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hey,
    Alvast bedankt voor jullie reactie, ik heb eerst mijn behoeftes op papier uitgerekend en gebruik mfp enkel om te tracken.
    Mss zijn de waarden die ik gebruikt heb niet juist, dit zal ik dan eens nakijken. Wel raar dat het juist 100kcal verschil is?
    grts