Ruim 50kg afgevallen in 6 maanden - Pagina 3 — Dutch (Netherlands)

Ruim 50kg afgevallen in 6 maanden

Opties
13»

Reacties

  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > @moniquecounotte79
    > Dat is dus ook wat ik bedoel met een gebrek aan kcal en onder je BMR eten
    >
    > En dat kan dus schade aanrichten aan je organen, aangezien die gewoon een bepaalde hoeveelheid nodig hebben

    Klopt, daar had ik het met de diëtiste ik over. Ik moet niet onder de ondergrens gaan zitten!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @moniquecounotte79
    Nee dat is zeker niet verstandig weet ik dus uit eigen ervaring, en dat is iets waar ik mensen voor wil waarschuwen, omdat in media en vaak online ook word verkondigd om maar gewoon zo min mogelijk te eten om snel af te vallen.

    Ja dat snel afvallen klopt wel, maar ze vergeten te vermelden dat er "colleteral damage" bij komt
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @mblaasse32 zei:
    > Er is ook nog zoiets als genetisch en stofwisseling. Gustaaf je mag wel wat vriendelijker zijn hoor. Mrxian probeert zijn waarde toe te voegen. En heeft ook ergens wel gelijk. Probleem met minder gaan eten is dat je stofwisseling ook vertraagd. Dat kan je gewichtverlies in de weg zitten. Het is zeker niet goed om te weinig te eten mrxian.

    Thanx, voelde mij ook al niet zo prettig bij deze pittige gesprekken. Mrxian, Christian en mijn man, heeft ook ontzettend veel research gedaan alvorens hij begon aan zijn dieet. Daarnaast is hij ook regelmatig door zijn huisarts onderzocht en zijn bloedwaardes waren super. We hebben dit alles ook net met de diëtiste besproken en zei dat het bij ieder mens verschilt. Belangrijk blijft: niet teveel en niet te weinig calorieën, en de juiste voedingsstoffen.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > @mblaasse32
    > Waar doe ik niet vriendelijk? Volgens mij beledig ik namelijk niemand, scheld niemand uit.
    > Vergeet niet, het is een forum en platte tekst, zit geen emotie achter, behalve de emotie van de lezer.

    > @Gustaaf85 zei:
    > @mblaasse32
    > Waar doe ik niet vriendelijk? Volgens mij beledig ik namelijk niemand, scheld niemand uit.
    > Vergeet niet, het is een forum en platte tekst, zit geen emotie achter, behalve de emotie van de lezer.

    Het komt erg bits over en waarschijnlijk niet zo bedoeld. Ikzelf vind dat soms wel moeilijk, vanwege mijn autisme waarschijnlijk.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @moniquecounotte79 en @mrxian
    Mijn welgemeende excuses als ik in enige vorm jullie beledigd heb, dat is zeker niet de bedoeling.
    Voor mij is dit nu gewoon een gesprek/discussie op het forum en zeker niet bedoeld om iemand onderuit te halen.

    Enige doel voor mij is om juiste feiten hier te zetten, en geen manieren van afvallen benoemen die enige en juiste weg zouden zijn, want dat is gewoon niet waar (niet dat jullie dat nu verkondigen overigens)

    Enige rare punt wat ik jullie zag noemen is calorie vrij eten, wat in mijn ogen niet kan.
    Misschien als dat eerst beter was toegelicht had ik daar anders op gereageerd.

    Wat betreft dat jullie onder toezicht staan van een diëtiste is alleen maar goed.
    Uiteraard is ieder mens verschillend, echter blijf ik melden, voor afvallen zijn we in principe gelijk.
    Minder eten als verbruiken

    Als je begint met 1 op een dag en je eet 1 en verbruikt 2 val je af (1+1-2=0) Dus zit je lager als waar je begon.
    Als je begint met 1 op een dag en je eet 1 en verbruikt 1 blijf je gelijk (1+1-1=1)
    Als je begint met 1 op een dag en je eet 2 en verbruikt 1 kom je aan (1+2-1=2)

    Ik denk dat dat de basis is wat voor iedereen geld, uiteraard zijn er meer factoren, maar deze basis geld volgens de eerste wet van thermodynamica voor elk mens.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Ik ben ooit eens samen met mijn man aan het soja bakkeren gegaan.De 2 de dag belde mijn man van zijn werk dat hij bijna flauw viel van de honger en dat hij in de kantine zat met een bord eten. Ik barstte ook van de honger en mijn maag zat lawaai te maken toen ik in bed lag.
    Dat was dus eens maar nooit meer. Ik weet niet eens hoeveel calorieën ik at op een dag maar dat kon volgens mij niet gezond zijn.
    Maar andere mensen uit mijn omgeving zijn er flink van afgevallen.
    Iedereen is anders.
    Maar ik kan me niet voorstellen dat je je hele leven aan het sonja bakkeren gaat.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Top gustaaf van je reply ik vond het wat te pittig zeg maar. Mrxian verteld ook geen onwaarheden maar formuleerde het denk ik verkeerd. Calorie vrij eten bestaat gewoon niet. Calorie laag, middel of hoog wel. Daar ligt waarschijnlijk jullie discussiepunt. Het moet geen wedstrijd worden wie er gelijk heeft. Daar begon het een beetje op te lijken. Daarom zei ik dat gustaaf. Jullie voegen allebei veel toe aan dit forum.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > @moniquecounotte79
    > Nee dat is zeker niet verstandig weet ik dus uit eigen ervaring, en dat is iets waar ik mensen voor wil waarschuwen, omdat in media en vaak online ook word verkondigd om maar gewoon zo min mogelijk te eten om snel af te vallen.
    >
    > Ja dat snel afvallen klopt wel, maar ze vergeten te vermelden dat er "colleteral damage" bij komt

    Dat kan nooit goed zijn.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > @moniquecounotte79 en @mrxian
    > Mijn welgemeende excuses als ik in enige vorm jullie beledigd heb, dat is zeker niet de bedoeling.
    > Voor mij is dit nu gewoon een gesprek/discussie op het forum en zeker niet bedoeld om iemand onderuit te halen.
    >
    > Enige doel voor mij is om juiste feiten hier te zetten, en geen manieren van afvallen benoemen die enige en juiste weg zouden zijn, want dat is gewoon niet waar (niet dat jullie dat nu verkondigen overigens)
    >
    > Enige rare punt wat ik jullie zag noemen is calorie vrij eten, wat in mijn ogen niet kan.
    > Misschien als dat eerst beter was toegelicht had ik daar anders op gereageerd.
    >
    > Wat betreft dat jullie onder toezicht staan van een diëtiste is alleen maar goed.
    > Uiteraard is ieder mens verschillend, echter blijf ik melden, voor afvallen zijn we in principe gelijk.
    > Minder eten als verbruiken
    >
    > Als je begint met 1 op een dag en je eet 1 en verbruikt 2 val je af (1+1-2=0) Dus zit je lager als waar je begon.
    > Als je begint met 1 op een dag en je eet 1 en verbruikt 1 blijf je gelijk (1+1-1=1)
    > Als je begint met 1 op een dag en je eet 2 en verbruikt 1 kom je aan (1+2-1=2)
    >
    > Ik denk dat dat de basis is wat voor iedereen geld, uiteraard zijn er meer factoren, maar deze basis geld volgens de eerste wet van thermodynamica voor elk mens.

    Hoi Gustaaf, excuses is nou ook alweer niet nodig, maar wel heel aardig van jou. Het is meer zoals mblaasse32 zegt. We willen allemaal iets bijdragen en soms lezen we niet goed, sowieso vrij lastig als je autisme hebt. Dan wil je overal de puntjes op de I zetten, soms sla je daar (als autist) een beetje in door. Ik ben wel heel blij met alle tips en ideeën. Voor mij is het belangrijk om zo gezond mogelijk en op een prettige manier af te vallen. Dus zeker geen honger hebben de hele dag. Bedankt voor jouw bericht.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Kamille68 zei:
    > Ik ben ooit eens samen met mijn man aan het soja bakkeren gegaan.De 2 de dag belde mijn man van zijn werk dat hij bijna flauw viel van de honger en dat hij in de kantine zat met een bord eten. Ik barstte ook van de honger en mijn maag zat lawaai te maken toen ik in bed lag.
    > Dat was dus eens maar nooit meer. Ik weet niet eens hoeveel calorieën ik at op een dag maar dat kon volgens mij niet gezond zijn.
    > Maar andere mensen uit mijn omgeving zijn er flink van afgevallen.
    > Iedereen is anders.
    > Maar ik kan me niet voorstellen dat je je hele leven aan het sonja bakkeren gaat.
    >

    Nee, dat klinkt als een horror dieet... Niet fijn hè. Wat ik wel zeker weet, het is zeker niet de bedoeling om met honger rond te lopen. Het is zeker belangrijk om voldoende te eten en ook producten die een verzadigd gevoel geven.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Toch moet ik zeggen dat in het Sonja Bakker boek lekkere recepten staan, maar de hoeveelheid kcal die je binnen krijgt op een dag is gewoon weinig.

    Heb zelf ook 1 van die gratis boeken van de Lidl (sta altijd open voor nieuwe recepten namelijk), maar heb wel eens zitten rekenen met zo'n week volgen wat ik dan binnen zou krijgen, en kwam (geloof ik) op gemiddeld minder dan 1600 kcal uit.
    Voor sommige vrouwen (en mannen) misschien genoeg, maar dat is voor mij gewoon nog onder mijn BMR en ik zou dat dus zelf nooit kunnen volgen, of ik moet het aanvullen met per dag 80 gram walnoten (bijvoorbeeld) om aan mijn kcal te komen.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Ik ben de laatste tijd ook nieuwe recepten aan het uit proberen. Ik werd het een beetje zat. Iedere keer hetzelfde. Maar gelukkig is daar YouTube.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    MyTaste ...Echt geweldige app/site om recepten te zoeken en te delen
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > Toch moet ik zeggen dat in het Sonja Bakker boek lekkere recepten staan, maar de hoeveelheid kcal die je binnen krijgt op een dag is gewoon weinig.
    >
    > Heb zelf ook 1 van die gratis boeken van de Lidl (sta altijd open voor nieuwe recepten namelijk), maar heb wel eens zitten rekenen met zo'n week volgen wat ik dan binnen zou krijgen, en kwam (geloof ik) op gemiddeld minder dan 1600 kcal uit.
    > Voor sommige vrouwen (en mannen) misschien genoeg, maar dat is voor mij gewoon nog onder mijn BMR en ik zou dat dus zelf nooit kunnen volgen, of ik moet het aanvullen met per dag 80 gram walnoten (bijvoorbeeld) om aan mijn kcal te komen.

    Je zou het dan inderdaad kunnen aanvullen wanneer een recept wel aantrekkelijk uitziet