vetten: foutje in de app? — Dutch (Netherlands)

vetten: foutje in de app?

alexeiwit
alexeiwit Berichten: 1 Member
Hoi allemaal,

Ik ben nu een tijdje mn eten aan het bijhouden in de app. Vandaag geeft de app aan dat ik 19gr vet teveel heb gegeten. Echter als ik de vetten bij elkaar optel (verzadigd, enkelv onverzadigd en meerv onverzadigd) kom ik op 40gram vet, dus 20gram te weinig. Ik heb wel 10gram teveel verzadigd vet op (30gr ipv 20).

Is dit een bug in de app of zie ik iets over het hoofd? Transvetten staat op 0 gram.

Alvast bedankt! (Oh en sorry voor de gebruikersnaam maar alles was al bezet... :')

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Geen, maar ik registreer alles op eigen voedingsmiddelen die ik zelf aanlegd heb. Dat geeft het beste inzicht en de meest betrouwbare en accurate weergave van wat je eet.
  • pateramrg
    pateramrg Berichten: 2 Member
    Ik ben het met Itzhanne82 eens, ik kwam hierachter toen ik ontdekte dat bijvoorbeeld in Nederland zout vermeld staat op veel verpakkingen en geen natrium. Het is zelfs zo dat in Nederland het per 2016 verplicht is om zout te vermelden op de verpakking en niet Natrium. Ik heb begrepen dat per 1 gram zout er 0,4 gram natrium in zit. Dit moet je dus uitrekenen. Daarnaast valt het mij op dat bij veel van de in de database aanwezige voedingsmiddelen niet nauwkeurig is ingevuld wat er in zit, in veel gevallen alleen maar de calorieën. Ik maak dus vaak het product opnieuw aan omdat ik dan wel alles kan invullen voor een nauwkeuriger beeld. Volgens mij is deze app zo nauwkeurig als de inhoud van de database nauwkeurig is. Dus als je heel nauwkeurig wil zijn moet je zelf je producten invoeren.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Je eigen database bouwen
    PS dat van natrium en zout wist ik niet eens die verhouding, dacht dat zout en natrium hetzelfde was eigenlijk.
    Betekend dat ik sommige producten fout invoer, als er 1 gram zou op staat vul ik dus altijd 1000 mg natrium in, maar dit zou dus maar 400 mg moeten zijn
  • pateramrg
    pateramrg Berichten: 2 Member
    Bovenstaand is heel herkenbaar. Ik voer ook altijd zelf het product in of pas het product aan als deze volledig is op natrium na. Om van gram zout om te rekenen naar milligram natrium gebruik ik de volgende formule: gr. zout x 0,4 x 1000 = mg natrium