Weg met de (overbodige) kilo's! — Dutch (Netherlands)

Weg met de (overbodige) kilo's!

Hallo, ik ben Quinten, 21 jaar. Mijn hele jeugd ben ik het dikkertje van de klas geweest en heb ik steeds 'wat teveel' gewogen. De laatste jaren is het vrij stabiel en zit ik op 96 kg. Graag zou ik er tussen de 15 en de 20 kg afkrijgen.
Ik heb al vaak geprobeerd en even vaak ben ik hervallen in oude gewoontes: teveel, te vet en amper beweging.

Na het lezen van vele blogs e.d. ben ik op MFP beland. Al een paar weken ben ik toch iets meer op mijn eten aan het letten, maar 's avonds grijp ik nog te vaak naar de snoepkast. In het weekend is er dan weer de verleiding van lekkere biertjes en hamburgers op het voetbal. Kortom, zo geraak ik die kilo's nooit kwijt.

Daarom ben ik gisteren begonnen op MFP met het ingeven van mijn dagelijkse voeding. Zo hoop ik veel meer er mee bezig te zijn en te beseffen wat ik in m'n mond steek. Dit forum gaat me hopelijk ook helpen om niet toe te geven aan de verleidingen door succesverhalen, motiverende teksten en vele tips!

Naast het gezonder eten ben ik ook terug aan het sporten geslagen en ga ik ongeveer 2 a 3 keer lopen in de week (afhankelijk van mijn agenda) en 1 (of 2 keer als het goed weer is) fietsen. Meestal tussen de 2 en de 3u dan tegen een gemiddelde van 27km/u als ik alleen ben, en 29 km/u als ik in groep rij (lees: in het wiel kan rijden :smiley: )

Omdat ik nog thuis woon heb ik vaak niet al te veel keuze wat er op tafel verschijnt, en vooral 's avonds is het eten wat de pot schaft. Toch hoop ik op deze manier geleidelijk die kilo's kwijt te spelen. Ik ben nog nooit zover geraakt in het afvallen dat ik het daadwerkelijk zag aan mezelf of aan m'n kleren. Ik denk (en hoop vooral) dat als ik zover geraak, dat het me verder zal motiveren om door te gaan tot een ideaal en gezond gewicht!

Reacties en tips zijn altijd welkom! :wink:

Reacties

  • Flaurex
    Flaurex Berichten: 1 Member
    Hoi Quinten! Welkom hier op MFP. Ik begrijp je maar al te goed, die snoepkast is zo moeilijk om af te blijven. En thuis wonen brengt zeker soms wat irritaties mee als je probeert af te vallen. Ik zie dat je super gemotiveerd bent, dus houden zo!
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Hallo Quinten!
    Allereerst welkom en succes met afvallen.

    Thuis wonen heeft misschien ook wel zo zn voordelen: zeg aan diegene die de boodschappen doet, dat je liever geen snoep, chips en andere vette dingen wilt. Wat niet in huis is, kan je ook niet opeten. Zo doet bij mij thuis mijn man de boodschappen. En na wat instructie van mijn kant wat ik wel en niet wil eten, vanwege het afvallen, komen de goede boodschappen in de kast :)

    Ik ben in januari 2015 begonnen en tegen afgelopen kerst vond ik het welletjes: ik ben van 82 naar 65 kilo afgevallen. En nu al een tijdje stabiel op 65. En inderdaad: het moment dat je je realiseert dat je kleding echt te groot wordt, en je je nieuwe kleding 1 tot 2 maten kleiner kunt kopen, dat moment is echt grandioos! :p

    Ga er voor! Je kan het!
  • lesley212016
    lesley212016 Berichten: 5 Member
    Succes! Ik ga ermee voor!!!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Welkom Quinten, en succes met je nieuwe levensstijl, je kan het!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Welkom Quinten,

    Als je vragen hebt ben ik er altijd voor je! Succes en houd goed vol!