Ik hier... — Dutch (Netherlands)

Ik hier...

Opties
SKApie2016
SKApie2016 Berichten: 7 Member
Ik ben Mell...op dit moment 37 en sinds gisteren {29-3} begonnen met het aanpassen van mijn eten.
zucht...zucht...hele diepe zucht...zo stond ik eigenlijk altijd voor de spiegel.
Maarjah, ik heb er zelf voor gezorgd en moet er nu ook maar zelf voor zorgen dat ik weer met een glimlach in de spiegel kan kijken.

Ik heb t een en ander gelezen over Ketogeen, dat sprak mij wel aan.

Mezelf beloofd dat ik na Pasen zou beginnen, en me eigen daar dus ook aan gehouden.
Graag zou ik een kilo of 20-25 willen afvallen...

Tijdsbestek: zo snel mogelijk op een verantwoorde manier, want de crashdieëten heb ik wel een beetje gezien.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Welkom en veel succes!
    Graag zou ik een kilo of 20-25 willen afvallen...
    Om af te vallen hoef je geen dieet te volgen. Zo lang je een tekort creëert qua calorieën dan val je af.
  • SKApie2016
    SKApie2016 Berichten: 7 Member
    Opties
    Jah, zoiets noem ik een dieet...
    Maar hoop dat ik t straks mijn levensstijl kan gaan noemen...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als jij je er goed bij voelt, prima. Maar weet wel dat het niet wenselijk is om een ketogeen dieet voor een lange periode te volgen. Dit is uiterst slecht voor je lichaam. Je kunt keto bijvoorbeeld goed gebruiken voor de laatste loodjes bij een wedstrijd, om bijvoorbeeld nog wat droger te worden, maar als levensstijl is dit niet heel goed. Mensen vergeten vaak dat gewichtsverlies met koolhydraten te maken hebben en dat is onjuist. Wat ik zei; gewichtsverlies creëer je door een tekort te creëren en hoe je dit tekort creëert is in feite niet van belang.
  • SKApie2016
    SKApie2016 Berichten: 7 Member
    Opties
    Ik had begrepen dat dat niet heel goed is...bedankt voor de waarschuwing.
    Om te starten leek het me juist wel fijn, zodra ik weer zonder zuchten en steunen in de spiegel kan kijken, dan wil ik zeker weer "gewoon" gaan eten, maar dan met mate, met een andere kijk op de voeding.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Om te starten leek het me juist wel fijn, zodra ik weer zonder zuchten en steunen in de spiegel kan kijken, dan wil ik zeker weer "gewoon" gaan eten, maar dan met mate, met een andere kijk op de voeding.
    Ik denk dat je mij niet begrijpt, of ik vraag het verkeerd.... Je wilt afvallen toch? Daar gaat keto niets aan veranderen als je inname gelijk blijft, of dat je in ieder geval in een balans zit qua energie-inname. Voor afvallen dien je een tekort te creëren en niet een bepaalde voedingsgroep uit te sluiten. Nadeel is dat je 2x zo hard aankomt als je weer 'normaal' gaat eten. Het is beter je inname te weten, dus hoeveel calorieën je nodig hebt en vanuit daar werken, i.p.v. niets te tellen (bij wijze van) en alleen je kh schrappen. Bij afvallen, aankomen of op gewicht blijven is de energiebalans áltijd leidend.
  • SKApie2016
    SKApie2016 Berichten: 7 Member
    Opties
    Ik snap hoe je t bedoeld.
    Maar nu heb ik wat meer gerichter lijnen waar ik me aan hou.
    Vooral het "anders leren eten"...daarom nu radicaal anders...later pas ik het aan, tot waar ik "alles" kan eten, in de verstandige mate. Mijn knop moet eerst om {en geloof me, die zit vastgeroest}
    Tellen doe ik overigens zeker wel, want ik wil me niet blindstaren op het schrappen van alleen de koolhydraten.




  • rijmkonijn
    rijmkonijn Berichten: 30 Member
    Opties
    hoi Skapie 2016 ik snap wat je bedoelt denk ik. ik kan er helemaal inkomen. Een flinke start om jezelf op weg te krijgen en dan naar een blijvende ommezwaai ... ? zoiets ? ik duim heel hard mee met jou ! go for it. van mijn 20 ben ik aan kg 5 bezig ... niet simpel maar de volhouder wint.
    Een lange termijn project die nadien blijvend is please.
    Mieke
  • SKApie2016
    SKApie2016 Berichten: 7 Member
    Opties
    Dat is idd hoe ik het voor ogen heb Mieke.

    De eerste kilo's {en cm's} zijn hier ook al weg...de nieuwe stijl van eten bevalt me prima.
    Niet apart koken voor man en kind, wel zo makkelijk.

    Succes en eet smakelijk

    Groetjes Mell
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Skapie,

    Succes en veel geluk! Je kunt mij toevoegen als je wilt als motivatie/steun!