Hoe tel ik? — Dutch (Netherlands)

Hoe tel ik?

Opties
Jahjah, 1.2.3...en dan t rijtje af...dat snap ik wel.

Maar ik heb dus op Ketobuddy mijn gegevens ingevoerd en daarbij kwam ik uit op de volgende
macro's
Koolhydraten: 25
Proteïne: 77
Vet: 138
Caloriën: 1647

Nu heb ik ergens {veel lezen gedaan, dus weet niet precies van welke site t kwam} dat je de koolhydraten uit groentes niet zou moeten meetellen. Klopt dit?

Ik ben natuurlijk nog maar net begonnen, en het zal uiteindelijk vast makkelijker worden. Maar als ik nu dus mijn voeding invoer op MFP dan kom ik vrij snel aan de koolhydraten.
En nee, er staat geen chocola of andere snaaierij meer op het menu.
Maar neem ik een mooie portie wilde spinazie of paprika, dan ben ik al een heel eind.

Vandaar de vraag over het wel of niet meetellen van de koolhydraten daarin. Of misschien doe ik iets anders niet goed {zoals gezegd, veel pagina's en artikelen erover gelezen, maar dit deel snap ik dan even niet. En genoeg te leren!}

Iemand die er duidelijkheid over kan geven?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    maart 2016 aangepast
    Opties
    Nu heb ik ergens {veel lezen gedaan, dus weet niet precies van welke site t kwam} dat je de koolhydraten uit groentes niet zou moeten meetellen. Klopt dit?
    Je doelt waarschijnlijk op 'vezels' en het netto aantal koolhydraten. Vezels worden in een ander stadium afgebroken, waardoor je dit in feite niet als koolhydraten mee hoeft te tellen. Maar ik zou daar qua invoer niet over dimdammen. Gewoon invoeren en geen scheiding maken tussen bruto en netto koolhydraten.

    Ik zal mij voor nu inhouden over het keto-dieet en het intens belachelijk laag aantal grammen koolhydraten die je hierboven hebt gepost.
  • SKApie2016
    SKApie2016 Berichten: 7 Member
    Opties
    Overal valt wat over aan te merken. Maar als t werkt zoals ik t voor ogen heb, dan ben ik tevreden.

    En ik voer in wat ik eet, de MFP zet dat in een mooi schemaatje...en tjah, dat hou ik aan.
    Nu maar eens wat lezen over bruto en netto koolhydraten.