Aanvinken — Dutch (Netherlands)

Aanvinken

Opties
mennekevansolt
mennekevansolt Berichten: 37 Member
Wat heel erg gemakkelijk zou zijn, is de optie dat je kan aanvinken wat je reeds hebt gegeten die dag.

Stel: je vult op de avond ervoor op je app in wat je van plan bent om de dag erop te gaan eten. Dan zou het gemakkelijk zijn als je, de dag zelf dus, op de een of andere manier kan aanvinken wat je al hebt gegeten en zodoende weet je wat je die dag effectief nog allemaal mag eten.

Ik hoop dat het beetje duidelijk is wat ik bedoel :-).

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Hoi mennekevansolt,

    Voor zover ik begrijp wil jij het proces omdraaien van eerst invoeren wat je gaat eten en daarna het pas eten, in plaats van het achteraf invoeren. Je ziet graag dus eerst invoeren en daarna pas opeten.

    Je kunt al eerst invoeren voor de volgende dag. Klik op het pijltje bij je Logboek. Om daarna pas echt te eten wat je wilt en je kunt ook gemakkelijk dingen verwijderen en aanpassen.

    Ik zie niet hoe jouw toevoeging nuttig kan zijn of ik begrijp het niet. Wellicht kun je het anders uitleggen met een voorbeeld.
  • mennekevansolt
    mennekevansolt Berichten: 37 Member
    Opties
    Hoi Laurens,

    Stel dat ik 's morgens mijn dagboek al invul voor de rest van de dag, dus ontbijt, lunch, avondeten, tussendoortjes, water... Dan zou ik het handig vinden als ik het kan aanvinken als ik een van mijn tussendoortjes effectief heb genuttigd.

    Anders bestaat, bij mij althans, het gevaar dat ik iets vergeet te eten of zelfs twee keer eet.

    Ik weet niet of je me nu beter begrijpt?

    Maar als jullie dat niet nuttig vinden... even goede vrienden, he :-).
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    april 2016 aangepast
    Opties
    Hi Menneke,

    Als je eenmaal je maaltijden invoert, zijn deze al ingevoerd. Ze nog een keer goedkeuren zou een extra stap zijn in het proces, wat naar mijn idee nogal onnodig is (waarom moeilijk als het makkelijk kan). Ingevoerd is ingevoerd lijkt me. Om jouw issue te verhelpen dat je vergeet of je iets twee keer eet of vergeet te eten, lijkt me het best direct na het eten invoeren als vuistregel aan te houden?

    Het is wel een makkelijke kwestie om ze te verwijderen (swipe ze naar links) als ze eenmaal zijn ingevoerd. Dat is wel omgedraaid van wat je bedoelt neem ik aan? Wellicht dat je als je op die manier werkt je idee meeneemt?

    Ik zou graag je idee door verzetten naar de mensen die erover gaan, alleen begreep ik het nog niet in je eerste reactie dus vandaag die extra uitleg. Ik zal het er eens over hebben! Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geholpen.