pascale naessens — Dutch (Netherlands)

pascale naessens

Opties
zijn er hier ook leden die eten volgens de methode van Pascale Naessens en daar goede resultaten mee behaalden??

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ken het verder niet, maar een zoekopdracht in Google leverde mij e.e.a. aan informatie op.
    Methode: Meng geen koolhydraten met eiwitten
    Achterhaalde methode en is al ontkracht.

    en nog een een waar mijn haren alweer van overeind gaan staan:
    Op die manier eet je veel minder verslavende snelle koolhydraten, deze vervang ik door meer groenten en meer vet, vooral olijfolie
    Koolhydraten zijn niet verslavend en daarnaast ga je simpelweg je macros aanpassen; dus hoger in vetten. Hier is in feite niets mis mee, maar als je inname niet veranderd qua energiebalans, kom je aan. Uiteraard is gezond eten en zo min mogelijk bewerkt goed, maar ik heb niet het salaris om al het vlees bij een slager te kopen, of de vis bij de visboer.
    Mijn lichaam kan niet overweg met zoveel snelle en geraffineerde koolhydraten, ik raak verstrikt in de valkuilen ervan, want ze zijn sterk belonend. Op die manier raak ik er heel snel afhankelijk van en mijn hormonen slaan op hol. Datzelfde probleem ervaren heel veel mensen en dat ligt aan de basis van overgewicht en diabetes type 2.
    Overgewicht heeft niets met snelle koolhydraten te maken, maar met het overschrijden van je energiebalans waardoor je in een surplus eet.

    In mijn optiek is het weer een van de zoveel 'diëten'. Diëten werkt niet. De energiebalans is leidend voor gewichtsverlies. Pas dat eerst aan en dan kan er eventueel laten gekeken worden naar verhoudingen.

  • farahvcz
    farahvcz Berichten: 1 Member
    Opties
    De methode Pascale Naessens wordt hier op het forum helemaal niet positief onthaald.

    Voor mij was het een springplank naar minder koolhydraten eten. Met minder bedoel ik: geen frieten meer, geen frisdrank meer, puree en bergen pasta vermijden. Voor mij was die manier van eten ideaal om na enkele dagen niet te flippen van de honger en terug toe te geven aan vreetbuien. (als dat niet 100-den keren gebeurd is in het verleden dan is het nooit gebeurd)

    Ik reken wel de kcal mee in MFP.

    Tot vandaag gebruik ik nog steeds de receptjes omdat je in een handomdraai lekker eten hebt waar je niet veel aan hoeft voor te bereiden. (ik eet veel schotels die bereid zijn in de oven)

    Havermout en fruitontbijt doe ik ook wel.

    Ik val niet snel af maar dat is ook niet mijn bedoeling.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ben er zeker geen voorstander van!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    De meeste mensen schrappen meteen hun koolhydraten. Het meest gehoorde antwoord is altijd dat je van koolhydraten dik wordt en dat is simpelweg niet waar. Dat is juist hetgeen wat mij altijd zo frustreert. Het is zo jammer te lezen en te horen dat dit soort beslissingen worden genomen uit onwetendheid of omdat iemand dat predikt. Als men wat beter onderlegd zou zijn in wat voeding is, dan zouden dit soort 'trends' en 'voedingsadviezen' een heel stuk minder zijn. Vervolgens worden dan ook nog de verkeerde conclusies getrokken: koolhydraten schrappen > afvallen > "zie je nu wel, koolhydraten zijn slecht"... Terwijl het afvallen komt doordat je een tekort heb gecreëerd (je haalt namelijk ineens iets van 200 calorieën weg). Als je dit zou doen door bijvoorbeeld je vlees ineens te schrappen, dan was je ook afgevallen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Koolhydraten, vetten en eiwitten zijn je vriend!
    Een juiste mix hierin vinden is voor iedereen persoonlijk.

    Ik heb afgelopen jaar wel gemerkt dat ik "makkelijker" afval als ik koolhydraten niet boven de 200 gram laat uitkomen, en koolhydraten eet uit natuurlijke voeding, en geen verpakte voeding.

    Bij verpakt voedsel heeft mijn lichaam er toch meer moeite mee om dit te verteren schijnbaar (geen idee waarom, is vast een medische verklaring/term voor). Maar nu ik dat weet kan ik me erop aanpassen.

    Ik merk echter wel dat ik beter kan trainen op koolhydraten, en ik probeer dan ook voor mijn training echt wel goed te eten.

    Ik denk dat een belangrijk element is bij afvallen of aankomen, dat je eerst je eigen lichaam leert kennen en hoe het reageert op bepaalde voeding. Ik ben nu bijna 3 jaar hier op MFP, en begin nu afgelopen jaar pas goed mijn lichaam te leren kennen, waardoor ik ook effectiever kan trainen/voeding tot mij nemen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik denk dat een belangrijk element is bij afvallen of aankomen, dat je eerst je eigen lichaam leert kennen en hoe het reageert op bepaalde voeding
    Absoluut waar. Waarbij de eiwitten je een meer verzadigd gevoel zouden moeten geven, werkt dit bij mij dus niet. Ik werk het beste op complexe koolhydraten en dan het meest op havermout. Het is juist heel belangrijk bij elke maaltijd alle macros te eten en niet een bepaalde macro weg te laten. Dit doet ook af aan de werking of samenwerking van die maaltijd.