Welke activitytracker? — Dutch (Netherlands)

Welke activitytracker?

Opties
Yuxel1978
Yuxel1978 Berichten: 66 Member
Hallo allen,

Welke activitytracker gebruiken jullie en zijn jullie er content mee?
Ik gebruik Garmin Vívosmart HR en het werkt wel goed.

Reacties

  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    mei 2016 aangepast
    Opties
    Vivofit2. Voor mij van belang dat ik op tijd beweeg. Ik werk achter de computer en als ik te intensief bezig ben zit ik echt te lang stil. Nu word ik gewaarschuwd door een rood streepje.
    Verder hou ik mijn slaappatroon bij en ik zie dat de hoeveelheid diepe slaap toeneemt. Echt tot rust kom dus!
    Te weinig rust en teveel stress kunnen ook het afvalproces blokkeren.
    Vanaf 5 mei ben ik nu bezig.( vanaf Moederdag , superblij met mijn cadeau)
    Mijn man heeft me even geholpen met de instellingen dat vond ik erg moeilijk!

    Ik ben er heel blij mee. Zelfs wat meer gekleurde bandjes besteld. Uiterlijk en design tellen ook voor mij als vrouw .
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Vivofit2 is zeker een goede. Enig minpuntje daarvan is dat het geen HR toestel is. Dus je hartslag meet het niet.
    Tot ik definitief voor Vívosmart HR heb gekozen, heb ik Fitbit's Charge HR en Polar A360 even gestest. Garmin is toch iets beter, ook qua looks en connectivity met andere apps.
  • mtriples
    mtriples Berichten: 1 Member
    Opties
    Polar M400.
    Echt een aanrader!
    Na 54 minuten stilzitten begint ie te trillen en is het de bedoeling dat je in beweging komt, prima motivatie voor mij met een kantoorbaan.
    Tevens handige sportschema's die je kan toevoegen aan de kalender.
  • mariskakokstaps
    mariskakokstaps Berichten: 116 Member
    Opties
    mooie techniek!
  • Peter4871zd
    Peter4871zd Berichten: 1 Member
    Opties
    Ook een Garmin vivoactive HR. Ben er tevreden over, geen borstbandje meer met sporten. Door het continu gebruik goede inzage in je activiteiten. Het enigste is dat hij weleens ontkoppelt (bijv. met opladen) met mijn Samsung smartphone waardoor je weer moet koppelen. Ook geeft je Garmin account uitgebreide informatie over hartslag, activiteiten en slapen. De koppeling met MFP is ook goed, waardoor je kan zien op het eind van de dag dat je of een teveel/teweinig kcal heb geconsumeerd/actief verbruikt. En ik kan mijn Samsung op bureau laten liggen, de Garmin geeft wel aan of er wat binnenkomt op mijn foon.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Polar FT80 (oldie but a goodie) met HRM en uitleesapparaat zodat ik alles naar PC kan transferen en kan zien wat mijn hartslagzones geweest zijn per training. Zone 1,2 en 3 waarbij zone 1 tot 125 gaat, zone 2 tot 160 en zone 3 vanaf 160
    Ik zet er dan achter wat voor soort training het geweest is zodat ik later kan vergelijken.

    Meeste verbranding haal ik tot nog toe uit 45-60 minuten squashen, waarbij ook mijn hartslag gemiddeld 75% van de tijd in zone 3 zit, met uitschieters naar 196 BPM
    Bij 60 minuten heb ik al eens de 900 aangetikt, vind ik best hoog, aangezien ik met uurtje rennen op loopband net aan de 700 red
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Apple Watch 2: FANTASTISCH.
    Oké hij is duur, maar ik wilde ook een nieuw horloge en had nog geen activity tracker met hartslagmeter, dus dacht: 1+1 = een leuk decembercadeautje!

    Werkt goed samen met MFP, en geeft ook signalen als je even moet gaan staan, een "zen momentje" in moet lassen, of wanneer je je trainingsdoel gehaald hebt.

    Moest wel heel erg wennen aan Apple's eigen activiteitenmeter in de watch. In de vorm van cirkels laat hij zien hoe goed je het doet, en de manier waarop die ringen werken is niet zo logisch in elkaar gezet, althans, dat vind ik :wink:
    Zo is bijvoorbeeld het 'trainingsdoel' niet aan te passen, dat staat standaard op een half uur per dag. Dus als je een uur getraind hebt, een halfuurtje gewandeld hebt, en nog even een sopje door de keuken haalt, dan krijg je opeens allemaal schouderklopjes in de vorm van "badges" omdat je zo enorm je best gedaan hebt... oké???
    Hier wilde ik bijna zeggen: zie ik eruit als een padvinder? Maar als ik naar mn profielfoto kijk is dat eigenlijk best wel zo :blush: )

    Het aantal te verbranden calorieën per dag kan je wel aanpassen, zodat dat doel altijd haalbaar blijft, ook op je rust dagen.
    Je kan te pas en te onpas je hartslag inzien (die meet ie continue tijdens een trainingsactiviteit), de watch is waterdicht, en je kan het 'klokje' inrichten zoals je zelf wil (zelfs passend bij de kleur van je outfit), je kan jouw favoriete sportmuziek via bluetooth oortjes vanaf je watch spelen. Je kan je telefoon thuis laten wanneer je bijv. gaat hardlopen, of in een sportschool traint, dan werkt ie op GPS en houd verder je lichaamsfuncties bij.
    Maar wat ik persoonlijk het aller aller ALLER fijnst vind: Binnen een straal van ca. 10m t.o.v. je telefoon kan je ook bellen en appen met je watch (werkt op bluetooth). Dus ik berg mn telefoon op in een waterdichte hoes in het ruim van m'n kajak, en kan in geval van nood wel meteen 112 bellen, of m'n route checken :smiley:

    Na alle activity trackers die batterijen vreten, geen connectie met mn telefoon maken of na 5 minuten de verbinding verliezen... ben ik heel blij met deze! En kan 'm nog als 'netjes' horloge dragen ook, gewoon een ander bandje eraan en gaan!
  • Naruya
    Naruya Berichten: 23 Member
    Opties
    Ik heb zelf de Apple Watch Series 1 en sluit me bij Lenteliedjes aan, leuk dingetje. Mijne is nu helaas stuk dus ik moet even zonder :(

    Een Apple Watch is wel behoorlijk prijzig, dus als je op zoek bent naar een activity tracker en je hebt geen interesse in de andere functies van de Watch dan zou ik eerder voor een Fitbit gaan. In het verleden heb ik ook een Jawbone UP gehad maar na 3 reparaties heb ik m'n geld gelukkig terug gekregen.. wat een onding :p
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Oh wat vreselijk Naruya! Ze zijn idd niet goedkoop, dus des te erger als ie kapot gaat :scream: ! Ik heb er zo'n siliconen bescherm hoesje bij voor als ik de wildernis intrek, of bomen ga snoeien... dat houdt tenminste de ergste butsen en krassen tegen. Tot nu toe gelukkig geen schade. Fitbit zou idd ook mijn 2e keus zijn :smiley:
  • Naruya
    Naruya Berichten: 23 Member
    Opties
    Oh mijne had ook geen schade hoor, ik heb er nog geen krasje op kunnen krijgen. Het was een technisch probleem, hij wilde niet meer aan. Dus da's mooi, want dat valt onder de garantie :) Ben hem nu alleen even kwijt tijdens het onderzoek en daarna de reparatie.
  • ireentje67
    ireentje67 Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik heb ook een Garmin vivosmart HR. hij bevalt op zich wel goed maar het lukt me niet om gegevens uit te wisselen tussen Garmin connect en MFP. Wat ik ook frustrerend vind is dat ik soms heel druk bezig ben met stofzuigen of schoonmaken en dat dat ding dan begint te trillen omdat ik moet bewegen. Terwijl ik nb het zweet op mijn bovenlip heb staan!