Gezonde repen — Dutch (Netherlands)

Gezonde repen

Opties
jeffreyderooy55
jeffreyderooy55 Berichten: 13 Member
Goedemorgen,

Heeft iemand nog tips qua gezonde repen welke te koop zijn voor onderweg.

Smart bars en perfection bars van Body en Fit zijn mij bekend, maar misschien heeft iemand goeie ervaring met andere repen.

alvast bedankt

Reacties

  • gerwindenbesten
    gerwindenbesten Berichten: 21 Member
    Opties
    Zojuist Nakd Banana Crunch gekocht. Best lekker, met 104 kcal per 30 gram en 5,5 gram eiwit. Helemaal niet slecht, dacht ik zo... Gewoon bij de Appie
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Af en toe eet ik Sonday Fruit Bar. 128 calorie, 1.3g eiwit en 2.6g vet. Best lekker :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Misschien zelf maken? Ik heb nog wel wat recepten liggen om lekkere voedzame en relatief laag in calorieën bars te maken. Kun je invriezen en dan de ochtend eruit halen om mee te nemen voor onderweg
  • jeffreyderooy55
    jeffreyderooy55 Berichten: 13 Member
    Opties
    Gustaaf85 schreef: »
    Misschien zelf maken? Ik heb nog wel wat recepten liggen om lekkere voedzame en relatief laag in calorieën bars te maken. Kun je invriezen en dan de ochtend eruit halen om mee te nemen voor onderweg


    Dat is een goed idee, heb je tips?!
  • jeffreyderooy55
    jeffreyderooy55 Berichten: 13 Member
    Opties
    Yuxel1978 schreef: »
    Af en toe eet ik Sonday Fruit Bar. 128 calorie, 1.3g eiwit en 2.6g vet. Best lekker :)

    Probleem is dat er vaak zo veel suikers in zitten. Het liefst veel eiwitten en weinig koolhydraten/suikers ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het liefst veel eiwitten en weinig koolhydraten/suikers :wink:
    Want?
  • gerwindenbesten
    gerwindenbesten Berichten: 21 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Het liefst veel eiwitten en weinig koolhydraten/suikers :wink:
    Want?

    Voor mij persoonlijk: wat dat vult mij meer en geeft mij minder snel weer een hongergevoel.
  • jeffreyderooy55
    jeffreyderooy55 Berichten: 13 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Het liefst veel eiwitten en weinig koolhydraten/suikers :wink:
    Want?

    Omdat ik overdag graag zo laag mogelijk in mijn koolhydraten blijf.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Vraag blijft hetzelfde... :smiley: Want? heb je een specifieke reden dat je laag in KH wil blijven?
  • jeffreyderooy55
    jeffreyderooy55 Berichten: 13 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Vraag blijft hetzelfde... :smiley: Want? heb je een specifieke reden dat je laag in KH wil blijven?

    Vet percentage omlaag wil hebben, hoog in eiwitten en laag in KH wil zitten
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Goed doel! Alleen is het wel zo dat een negatieve energiebalans zorgt voor een laag vetpercentage, niet de verlaging van KH... :wink:
  • jeffreyderooy55
    jeffreyderooy55 Berichten: 13 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Goed doel! Alleen is het wel zo dat een negatieve energiebalans zorgt voor een laag vetpercentage, niet de verlaging van KH... :wink:

    Ben ik met je eens, maar wil niet verliezen in spieren maar wel vet, vandaar deze keuze, het is lastig gezonde tussendoortjes te nemen als je onderweg ben, vandaar mijn vraag of iemand gezonde repen ken om deze mee te nemen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juni 2016 aangepast
    Opties
    In een tekort verlies je altijd spier op den duur. In een cut is een max van 2.5gr per kg lichaamsgewicht voldoende om massa te behouden. Meer dan dat heeft weinig zin. Maar snap wel je punt. Zo lang je je kracht (nog) niet kwijt bent dan zit je wel goed. Als je maar wel in een tekort zit, want simpelweg KH naar beneden schroeven en compenseren met eiwit heeft geen zin. Het verminderen van KH zorgt niet voor vetverlies, dat doet een tekort in de energiebalans.

    Je kunt je repen ook in een handomdraai zelf maken en invriezen, makkelijk en goedkoop. Plus je kunt er zoveel eiwitpoeder door mikken als ik je zelf wil :smirk:
  • jeffreyderooy55
    jeffreyderooy55 Berichten: 13 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    In een tekort verlies je altijd spier op den duur. In een cut is een max van 2.5gr per kg lichaamsgewicht voldoende om massa te behouden. Meer dan dat heeft weinig zin. Maar snap wel je punt. Zo lang je je kracht (nog) niet kwijt bent dan zit je wel goed. Als je maar wel in een tekort zit, want simpelweg KH naar beneden schroeven en compenseren met eiwit heeft geen zin. Het verminderen van KH zorgt niet voor vetverlies, dat doet een tekort in de energiebalans.

    Je kunt je repen ook in een handomdraai zelf maken en invriezen, makkelijk en goedkoop. Plus je kunt er zoveel eiwitpoeder door mikken als ik je zelf wil :smirk:

    Ja ik heb me kcal behoefte berekend en ben daar 500 kcal onder gaan zitten, wat je zegt ja kan alleen verliezen door een negetief kcal balans.

    Heb je misschien tips voor het maken van repen? Mijn oorspronkelijke vraag haha ;).

    alvast bedankt
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Op internet zijn er zat te vinden als je zoekt op "zelf eitwitrepen maken". Meestal bestaan ze uit havermout, eiwitpoeder, honing, zaadjes, nootjes en kokosolie en dergelijke.
  • jeffreyderooy55
    jeffreyderooy55 Berichten: 13 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Op internet zijn er zat te vinden als je zoekt op "zelf eitwitrepen maken". Meestal bestaan ze uit havermout, eiwitpoeder, honing, zaadjes, nootjes en kokosolie en dergelijke.

    oke super bedankt voor je hulp!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @jeffreyderooy55 PM me anders voor wat lekkere recepten van repen. Ik heb een aantal repen die ik regelmatig maak. Vullen erg goed, zitten wel koolhydraten in, maar zijn te vervangen door eiwitten of vetten dmv poeder/ei en noten (ik gebruik vaak dadels, maar daardoor dus hoog in KH)
  • Tries80
    Tries80 Berichten: 15 Member
    Opties
    de nakd bar is inderdaad heel lekker (cashew cooky); 134 kcal per reep geloof ik.
    ook lekker en beter vullend (en ook veel meer kcal 215 of zo) zijn de havermout repen van trek. ook gewoon bij appie te koop
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Zo'n Nak'd bar... dat vult toch niet... da's een reepie van 30gr ofzo... haha...
  • jeffreyderooy55
    jeffreyderooy55 Berichten: 13 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Zo'n Nak'd bar... dat vult toch niet... da's een reepie van 30gr ofzo... haha...

    haha idd!