Mezelf ook maar eens even voorstellen..... — Dutch (Netherlands)

Mezelf ook maar eens even voorstellen.....

Opties
HHL01
HHL01 Berichten: 3 Member
Hallo ,
Mijn naam is Hilda , ik ben gelukkig getrouwd en heb kinderen, na de geboorte van de kinderen is de strijd tegen de kilo's eigenlijk begonnen. En het is me nooit echt gelukt om door te zetten.
De afgelopen jaar heb ik me vaak niet fit gevoeld, wat achteraf een oorzaak had, mijn galblaas was flink ontstoken en er zaten meerdere galstenen van cm. Begin maart ben ik geopereerd, na een herstelperiode, ging bij mij de knop om, nu moeten de kilo's er af en zal ik sterk zijn, dacht ik.
Ik ben begonnen met Sonja en heb me geregistreerd bij My Fitness pal ,ik moet eerlijk zeggen dat het heel erg motiverend werkt. Ik hou me er aan en ook in de weekenden lukt het me om sterk te zijn. Natuurlijk heb ik ook zo mijn zwakke momenten.
Maar ik heb ook een doel en dat is allereerst weer cijfers op de weegschaal zien, dat is mijn eerste doel en ik hoop dat in ieder geval eind juli bereikt te hebben, dan ga ik uit van iedere week een kilo. Inmiddels ben ik 4,5 kilo kwijt en daar ben ik natuurlijk al superblij mee, een mooi begin.
Reageer gerust of voeg me toe, zo kunnen we elkaar steunen.
Ik ben te vinden als HHL01
Ik wens jullie allemaal een fijne dag en heel veel succes, we kunnen het!

Groetjes, Hilda

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Hallo Hilde,
    Welkom en succes! Als de wil er is, gaat het je zeker lukken :)

    Wil je met ons delen hoeveel je nu weegt en wat je streven is? Ikzelf ben van ruim 80 kilo (durfde me daarna niet meer te wegen...) naar ca. 65 kilo gegaan, terwijl mijn eerste streven eigenlijk 75 kilo was. Maar het ging zo goed en met mijn "lengte" van 1,64 is 75 kilo toch nog wat veel. Vandaar dus.
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Welkom Hilda,

    Ik heb zo ongeveer hetzelfde als jij gehad. Begin vorig jaar ben ik geopereerd. Mijn galblaas is verwijderd wat niet geheel goed ging. Ik vloog er bijna uit. Ik heb een lange herstelperiode gehad met 0 beweging en kilo's vlogen er aan. Afgelopen maart de knoop doorgehakt en begon ik met een Forever Living 9-dagen-kuur. Het was een goed begin en ben nu 16 kilo kwijt. Nog 5 kilo en ik zit op mijn streefgewicht.

    Ik wens jou heel veel succes met het behalen van je doelen. Gewoon alles goed registreren, je BMR en TDEE in de gaten houden en de rest gaat van zelf.

    Trouwens, voor wat motivatie kun je me rustig als vriend toevoegen ;)
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    ave1969 schreef: »
    Hallo Hilde,
    Welkom en succes! Als de wil er is, gaat het je zeker lukken :)

    Wil je met ons delen hoeveel je nu weegt en wat je streven is? Ikzelf ben van ruim 80 kilo (durfde me daarna niet meer te wegen...) naar ca. 65 kilo gegaan, terwijl mijn eerste streven eigenlijk 75 kilo was. Maar het ging zo goed en met mijn "lengte" van 1,64 is 75 kilo toch nog wat veel. Vandaar dus.

    Jij bent ook goed bezig hoor. Echt netjes!
  • ClaudiaB86
    ClaudiaB86 Berichten: 51 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Hilda,

    Welkom! Wat een heftig begin van het afvallen. Je bent al super goed bezig, goed gedaan! 4,5 kilo is aardig wat! Nu doorzetten, dan kom je vanzelf waar je wilt zijn.
    Succes!

    Groetjes Claudia
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Hilda,

    Welkom op MyFitnessPal. Indrukwekkend, goed dat je zo doorgaat. Wij zijn er om je te steunen!
  • HHL01
    HHL01 Berichten: 3 Member
    Opties
    Wat leuk al die berichten.....fijn dat er zoveel mensen zijn om elkaar te steunen. Gisteren een fruitdag gehad omdat het weekend te gezellig was, moest ff weer op de rit komen en dat is gelukt....vanmorgen 1,5 kilo er af, ik heb de spirit weer terug en ga er voor. Eerst nu werken, alleen weet ik nog steeds niet goed hoe ik mijn werk als activiteit in moet voeren. Ik werk als verzorgende in een PG team en daar verbrand ik toch zeker wel calorieen. Allemaal een fijne dag en ga er voor!
  • WilmaWater
    WilmaWater Berichten: 8 Member
    Opties
    Hallo ,, mijn naam is Wilma en ben sinds gisteren hier op MyFitnessPal.

    Ik ben vanaf 2010 begonnen met een gezondere manier van eten . Teveel van mijn dierbaren zijn overleden door ongezond leven. In het begin was het best moeilijk ,, de eerste 3 maanden heb ik alles opgeschreven wat ik at,, en toen ik daarvan de calorieën ging opzoeken , schrok ik enorm.,

    Gaande weg in de afgelopen 6 jaar heb ik mezelf geleerd te koken zonder pakjes en poeders , heb een slowjuicer gekocht voor gezonde sapjes . Gebruik geen suiker meer in zowel drinken als eten . Ook sport ik 3 x in de week , en probeer zo veel mogelijk de oefeningen af te wisselen , zodat mijn lichaam elke keer weer moet aanpoten. Ik sport ook alleen maar met mijn eigen lichaamsgewicht . zo zijn de kansen op overbelasting klein.

    ik heb veel steun gehad aan een goede vriend van mij ( Ronald) hij is in 1,5 jaar 60 kilo afgevallen. hij woog 140 en nu 80. Hij heeft laten zien dat door wilskracht heel veel te bereiken valt.

    Ikzelf woog in 2010 ,,130 kilo , en weeg nu 95 kilo .
    Helaas nog veel te zwaar , maar op de goede weg . Als ik hier lees hoeveel mensen net als ik de power hebben om er wat aan te doen ,, dat geeft kracht om door te zetten.
    De laatste loodjes wegen het zwaarst , maar samen staan we sterk :) .
    Wens jullie allemaal een fijne dag
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Wilma,

    Goed bezig en welkom hier. Je zult hier veel steun vinden!