Eens een ander doel: aankomen
![ratje18](https://dakd0cjsv8wfa.cloudfront.net/images/photos/user/0033/b785/6d77/bdf2/c5e7/6c91/23ae/0d0c63b4575aa681dd11bab327bc42624426.jpg)
ratje18
Hallo allemaal, Mijn naam is Denise, 18 jaar. Zoals iedereen op deze leeftijd wou ik in het begin van het jaar afvallen (het eerste halve jaar student zijn was te zien aan mijn lichaam). Ik ontdekte myfitnesspal en begon me te interesseren in wat er nou eigenlijk in mijn eten zat. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik gewoon een gezond gewicht had en helemaal niet af moest vallen maarja...
Ik at eigenlijk best gezond alleen veels te weinig. Ontbijt met (20! gr) havermout en appel, middag eten 2 boterhammen met een ei en savonds groente met wat aardappel. En ja.. daar kan je als sportende jong volwassenen niet op leven. Daarbij ben ik altijd vegetariër geweest en kwam lang niet aan mijn eiwitbehoefte. Maar helaas was ik er best trots op dat ik kon leven op soms 1300 kcal.
In mei ben ik eindelijk zelf ook tot de conclusie gekomen dat iedereen gelijk had dat ik toch wel heel dun was. Langzaam aan ben ik weer meer gaan eten maar ik was in mijn hoofd zelf nog heel bang om aan te komen. Door youtube ben ik er achter gekomen hoe het zit met spiermassa aankomen en dit is nu ook mijn doel. Want ja, als je dan toch aan moet komen kan je er maar beter ook mooier uit zien.
De afgelopen maand is het dus ook een stuk beter gegaan. Ik ben onder andere(eindelijk) aangekomen en ben van plan om nog even door te bulken tot de 60/63 kg. Mijn MBR zit nu op 2050 kcal met 4/5 keer krachttraining in de week. Aangezien ik aan wil komen doe ik er nog 200 kcal bij. Dus in totaal tussen de 2200-2300 per dag.
Daar van is:
Het komt nog wel eens voor dat ik wat hoger zit in vet en lager in koolhydraten maar ik merk dat mijn lichaam daar best goed op reageert. En daarbij is het lastig om altijd aan de 275 gram te komen koolhydraten te komen. Verder eet ik tegenwoordig wel vis en bakken kwark voor de eiwitten en spieropbouw. Is wel allemaal een stukje duurder geworden zo, als arme student
, maar ik ben tot nu toe blij met het resultaat!
Ik at eigenlijk best gezond alleen veels te weinig. Ontbijt met (20! gr) havermout en appel, middag eten 2 boterhammen met een ei en savonds groente met wat aardappel. En ja.. daar kan je als sportende jong volwassenen niet op leven. Daarbij ben ik altijd vegetariër geweest en kwam lang niet aan mijn eiwitbehoefte. Maar helaas was ik er best trots op dat ik kon leven op soms 1300 kcal.
In mei ben ik eindelijk zelf ook tot de conclusie gekomen dat iedereen gelijk had dat ik toch wel heel dun was. Langzaam aan ben ik weer meer gaan eten maar ik was in mijn hoofd zelf nog heel bang om aan te komen. Door youtube ben ik er achter gekomen hoe het zit met spiermassa aankomen en dit is nu ook mijn doel. Want ja, als je dan toch aan moet komen kan je er maar beter ook mooier uit zien.
De afgelopen maand is het dus ook een stuk beter gegaan. Ik ben onder andere(eindelijk) aangekomen en ben van plan om nog even door te bulken tot de 60/63 kg. Mijn MBR zit nu op 2050 kcal met 4/5 keer krachttraining in de week. Aangezien ik aan wil komen doe ik er nog 200 kcal bij. Dus in totaal tussen de 2200-2300 per dag.
Daar van is:
- 25% eiwit 138 gr: Is meer dan twee keer mijn lichaamsgewicht dus zeker voldoende
- 25 % vet 61 gr: Is meer dan één keer mijn lichaamsgewicht
- 50% koolhydraat 275 gr: overig
Het komt nog wel eens voor dat ik wat hoger zit in vet en lager in koolhydraten maar ik merk dat mijn lichaam daar best goed op reageert. En daarbij is het lastig om altijd aan de 275 gram te komen koolhydraten te komen. Verder eet ik tegenwoordig wel vis en bakken kwark voor de eiwitten en spieropbouw. Is wel allemaal een stukje duurder geworden zo, als arme student
![;) ;)](https://community.myfitnesspal.com/nl/resources/emoji/wink.png)
0
Reacties
-
Mijn MBR zit nu op 2050 kcal met 4/5 keer krachttraining in de week. Aangezien ik aan wil komen doe ik er nog 200 kcal bij. Dus in totaal tussen de 2200-2300 per dag
Vergeet niet dat vet voor ons vrouwen heel erg belangrijk is. Ik zit momenteel ook in een lean bulk van bijna 2800kcal waarbij 40% van voeding uit vet bestaat.0 -
Hoi Denise, welkom op MFP. Wat goed om te lezen dat je e.e.a. al hebt uitgezocht wat calorieën betreft. Als ik het goed heb begrepen, wil je ongeveer 63 kg wegen. Hoelang ben je als ik vragen mag?
Zoals itzhanne82 ook aangeeft, is het van belang om je BMR en TDEE goed vast te stellen.
I.i.g. veel succes met je doelen!0 -
Hoi Denise,
Dat is inderdaad iets anders, zie je zeker niet vaak. Welkom en veel succes.0 -
Ja, ik was inderdaad verkeerd. 2050 kcal is mijn onderhoud, niet mijn MBR (helaas haha). Maar ik heb het in de berekening wel goed gedaanHoi Denise, welkom op MFP. Wat goed om te lezen dat je e.e.a. al hebt uitgezocht wat calorieën betreft. Als ik het goed heb begrepen, wil je ongeveer 63 kg wegen. Hoelang ben je als ik vragen mag?
Zoals itzhanne82 ook aangeeft, is het van belang om je BMR en TDEE goed vast te stellen.
I.i.g. veel succes met je doelen!
Ik ben 170 cm lang.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 863 Stel jezelf voor
- 327 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 40 Succesverhalen
- 397 Voedsel en voeding
- 255 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 64 Recepten