Even voorstellen — Dutch (Netherlands)

Even voorstellen

Opties
Maarrrcoo
Maarrrcoo Berichten: 5 Member
Hallo allemaal,

Ik ben Marco en ben 23 jaar, na eigenlijk al me hele leven te veel te hebben gewogen(Zwaarte punt bijna 130kg...) heb ik het roer zo'n 3,5 maand omgegooid. Momenteel ben ik al zo'n 17,5kg kwijt en weeg nu 102,7kg. Doel is om rond de 90kg te komen en meer conditie te krijgen. In de laatste paar weken merkte ik dat ik niet meer zoveel gewicht verloor en af en toe weer begon te snacken / snoepen, daarom maar besloten mijn calorieren inname bij te houden!

Sport nu 4x in de week, waarvan 2 keer fitness, 1 keer tennis(als tennis niet doorgaat dan alsnog fitness) en 1 keer één uur á anderhalf uur te wandelen.

Mocht je nog wat te weten willen komen, stel de vraag dan gerust!

Reacties

  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Hoi Marco,

    Welkom hier. Dat heb je heel goed gedaan zeg. In 3.5 maand 17.5 kilo kwijt raken, is niet weinig! Ik begrijp hieruit dat je een sterk doorzettingsvermogen hebt. Is dit de eerste keer dat je aan je gewicht werkt?

    Ik neem aan dat je reeds bekend bent met BMR en TDEE?

    Groet,

    Yuxel
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hey Marco,

    Ik zie dat je van Yuxel al meteen goede tips krijgt om verder te gaan. Voel je hier erg welkom en we steunen je op je weg naar je doel. Succes he!
  • Maarrrcoo
    Maarrrcoo Berichten: 5 Member
    Opties
    Bedankt voor het welkom heten! Dit is inderdaad de eerste keer dat ik serieus bezig ben met afvallen, voorheen wel wat momenten gehad maar dat heeft nergens toe geleid.

    Had al wat topics gelezen over TDEE en BMR en dat heeft veel duidelijkheid geboden(hierdoor ook mijn kcal behoefte op aangepast).
  • Maarrrcoo
    Maarrrcoo Berichten: 5 Member
    juni 2016 aangepast
    Opties
    .