bijzondere complimentjes (grappig, onhandig enz) — Dutch (Netherlands)

bijzondere complimentjes (grappig, onhandig enz)

Opties
Lenteliedjes
Lenteliedjes Berichten: 58 Member
Hoi allemaal,
Ik vroeg me af: krijgen jullie ook wel eens een complimentje waarvan je pas achteraf denkt, nou... dat was er één hoor!

Ik had afgelopen weekeind een beetje een awkward moment:
Stond mn boodschappen op de band te laden bij de AH, vraagt de kassière (die ik zelf rond de 45-50 schat) : "Mag ik je ID even zien?" Ik keek haar nogal verbaasd aan en zal ook best hardop gevraagd hebben, "waarom?". Daarop werd ze nog een soort van boos ook, "Nou kom op, ben je al 25 of niet?" Toen pas had ik door dat ze echt serieus dacht dat ik nog heel jong was!

Geloof me, als je net twee weken geleden 37 jaar oud geworden bent, weet je even niet of je op zo'n moment trots of beledigd moet zijn :neutral: Maar nu het drie dagen heeft kunnen bezinken denk ik toch: gaaf! Blijkbaar is de gezondere levensstijl ook in m'n uitstraling terug te zien! Ik voel me wel een stuk minder vadsig, en zie zelf ook wel dat mn huid er 'beter' uit ziet. Maar blijkbaar valt het wildvreemden nu ook op:smiley:

Hoor graag jullie leuke, of ongemakkelijke momenten waarvan je achteraf denkt ja... eigenlijk was dit gewoon een enorm compliment!

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    juni 2016 aangepast
    Opties
    Lachen zeg!

    Ik had laatst met een paar oud-collega's afgesproken om te eten. We hadden elkaar toch zeker al een half jaar niet gezien. Ik kom als 1 van de laatsten binnen, de rest zit al aan tafel en kijkt hoe ik aan kom lopen. Vraagt een van die collega's: waar heb je de rest gelaten?
    Ik dacht toch serieus dat ze mijn echtgenoot bedoelde, terwijl ik toch vrij zeker was dat we zonder "aanhang" zouden gaan eten, en de anderen ook niemand mee hadden... :)
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Hahaha geweldig Ave1969! En dan onderweg er naartoe natuurlijk het hele eind gedacht hebbende "zouden ze het zien?" Om vervolgens het compliment volledig missen :innocent:
    Wel een super compliment want het betekent natuurlijk wel dat ze het echt echt echt super goed zagen :love:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Mijn meest awkward moment dat iemand zag dat ik veel gewicht kwijt was, was toen ik deze in het centrum tegenkwam (oud klasgenootje) en deze me staande hield en begon.
    "Hey Guus! Ik had je niet herkend zeg. Maar gaat het wel goed met je?
    Dus ik:"Ja hoor gaat heel goed met me"
    Zij:"Ja ik durf het bijna niet te vragen namelijk, maar ik zou haast denken dat je heel ziek bent, omdat je zo dun bent, zo ken ik je niet"

    Dat was het moment dat ik 83 kg woog (ruim anderhalf jaar terug) en er volgens familie ook echt dun uitzag, inmiddels wel wat zwaarder met hoofdzakelijk spiermassa erbij, en nu wel weer op weg naar de 85 kg, maar dan met behoud van spiermassa (hopelijk).

    Vond dat wel ff een reality check moet ik zeggen en dat is het moment geweest dat ik meer ben gaan meten met vetpercentages en omvang van lichaam.
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Ohhh ik had er TWEE deze maand, TWEE gewoon! Zomaar spontaan, pardoes, uit het niets :D

    Ben begonnen met hardlooptraining bij een atletiek vereniging. Tijdens de eerste training werd even een rondje namen gedaan (40 man, dus dan weet je al: dit ga ik onthouden).
    Tijdens de tweede training moesten we als een soort estafette oefening op volgorde van leeftijd zien te komen... juist met mensen die je niet kent. Komen er opeens zes paardestaart meisjes op me af: hoe oud ben jij? Uh, 37, en jullie? Mooi... die waren dus allemaal tussen de 25en 30 jaar oud... en hadden mij ook zoiets ingeschat... in eerste instantie dacht ik dus meteen: dat roze trainingsjack was een vergissing, ik zie eruit alsof ik zó van de basisschool kom :neutral:

    Vervolgens... kwam deze week een oudtante naar me toe op een feestje: hoe oud ben jij nou ook alweer, een jaar of 27? Ehm nee... ik denk dat u me verwart met een van de andere nichtjes. Maar nee hoor, ze was heilig overtuigd dat ik onder de 30 was, had niets met de andere nichtjes te maken, ze zag het gewoon aan me :sunglasses:

    Dusss motivatie om er ook op eetgebied weer even tegenaan te gaan, want dat is nogal ingekwakt zo rond de feestdagen, vorige zomer werd ik 25 geschat, inmiddels alweer een paar jaar ouder... het moet toch niet gebeuren dat ze denken dat ik mn echte leeftijd weer heb hahaha :blush:
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    Ik heb nog een leuke annekdote van mijn man, hij kreeg lichamelijke klachten begin februari en is op dat moment gestopt met alles wat niet goed voor hem is... hij was onder controle bij de verpleegkundige bij de huisarts praktijk en kwam zich na een bepaalde periode weer eens melden voor de controles...
    de wachtkamer zat vol, en daar kwam de verpleegkundige hem halen, ze sloeg haar hand voor de mond en keek de huisarts die ook net haar volgende patiënt kwam halen aan .. vol verbazing en met aplaus werd ie onthaald.

    Toevallig was het de laatste werkdag op die plek van de verpleegkundige en die zei : hier doe ik het voor.... geweldig !

    Een tijdje later zat ie in de wachtkamer bij de tandarts waar we al jaren komen, de assistente opent de deur en zoekt haar patiënt (mijn man) maar sluit de deur weer... komt nog eens kijken... weer terug... komt de tandarts zelf aanlopen, zal ook de deur weer sluiten maar zegt vertwijfeld de naam van mijn man.... en kon ie toch naar binnen hahaha
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik had gisteren een leuke, visite vroeg waar mijn tweelingzus was gebleven. Die heb ik uiteraard niet, dus ik vroeg wat ie bedoelde. Zegt ie, ja waar is je helft van jou gebleven. Haha, vond m wel leuk.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Herkenbaar! Ik ben 30, maar 9 van de 10 schatten mensen me onder de 25, soms zelfs onder de 20. Als ik 1 biertje haal voor mijn vriend mag ik al mijn ID laten zien. De reacties zijn altijd het leukste :p De meeste mensen die ik ontmoet (vooral mannen) geloven niet dat ik 30 ben.

    Dat zijn zeker de leukste complimentjes, of ze nou bewust worden gegeven of niet :)
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    De onbewust gegeven complimenten zijn misschien wel vleiender. Leuk hoor. Geniet ervan
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Als ik mijn baard netjes bijhoud scheelt het me ook een paar jaar, maar qua gewicht ontvang ik hier en daar van wat mensen die ik langer niet heb gezien ook soms een complimentje. Doet me goed!
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    > @Sandraatje123 zei:
    > Ik had gisteren een leuke, visite vroeg waar mijn tweelingzus was gebleven. Die heb ik uiteraard niet, dus ik vroeg wat ie bedoelde. Zegt ie, ja waar is je helft van jou gebleven. Haha, vond m wel leuk.


    Hahah ja dat is ook leuk! Bij mij zeggen ze soms ook ; waar is de rest
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    > @Ingrid27772 zei:
    > > @Sandraatje123 zei:
    > > Ik had gisteren een leuke, visite vroeg waar mijn tweelingzus was gebleven. Die heb ik uiteraard niet, dus ik vroeg wat ie bedoelde. Zegt ie, ja waar is je helft van jou gebleven. Haha, vond m wel leuk.
    >
    >
    > Hahah ja dat is ook leuk! Bij mij zeggen ze soms ook ; waar is de rest


    Leuk dat wij er zo ongeveer hetzelfde voor staan hè. En nu volhouden, maar dat komt goed
  • Ingrid27772
    Ingrid27772 Berichten: 59 Member
    Opties
    Ja echt leuk om zo gelijkgestemden tegen te komen
  • akoorn1982
    akoorn1982 Berichten: 61 Member
    Opties
    Ik werd een paar jaar geleden even oud geschat als de vriendin waarmee ik ging stappen. We werden allebei rond de 30 geschat; klein detail: ik was 32 en zij 25 :o