fitness schema — Dutch (Netherlands)

fitness schema

Opties
fbeefje
fbeefje Berichten: 7 Member
Hi all, ik ben eigenlijk op zoek naar schema wat ik kan volgen voor een paar weken in de sportschool. Ik doe nu maar steeds wat en dat werkt niet. Weet iemand een goed schema? HEt liefste iets van een app wat zich automatisch ook steeds aanpast / verandert. Ik wil 1x per week gaan zwemmen en daarnaast nog 1 - 2x naar de sportschool in de week. Ik wandel ook veel (bijna elke dag), dus ik beweeg wel.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Er bestaat geen magisch schema, dus mijn eerste vraag; wat is je doel & wat wil je bereiken?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Er zijn vast apps te vinden die je een schema geven dat zich aanpast (dan zal dat voornamelijk qua gewicht zijn met dumbells en barbells)

    Maar ik ben het eens met itzhanne, wat is je doel?

    Ik heb wel een eigen gemaakt schema van 8 weken, gericht op krachttraining voor het hele lichaam welke ik zelf gemaakt heb

    Deze heb ik geprint en ligt in de map met workouts op de sportschool.
    Echter is dat een schema voor 3 keer per week.

    Als je me een PB stuurt wil ik je die wel even doorsturen, dan kan je kijken of het wat is.
    Het is wel in het engels overigens, omdat ik het schema ook al eens heb aangepast voor een buitenlandse vriend hier op MFP
  • ManonMariska
    ManonMariska Berichten: 18 Member
    Opties
    Kijk eens op schemaatje.nl en dan onder 'alle fitness schema's'. Hier vind je verschillende schema's voor beginners, gemiddelden en gevorderden.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @ManonMariska Dat zijn alsnog erg algemene schema's. Ik heb nog steeds geen antwoord op wat haar doel is. Pas dan kun je eigenlijk gericht een schema opstellen.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Kunnen ze op die sportschool niet een schema voor je maken??? :/
  • wendycrauwels
    wendycrauwels Berichten: 1 Member
    Opties
    Hey fbeefje, ik snap je helemaal, maar ga ook akkoord met itzhanne82.
    Ik heb ook heel lang zo maar wat gedaan in de sportschool. Toestel hier, setje daar.. zonder iets van vooruitgang. Enkele weken geleden toevallig een lesje BodyPump gedaan en helemaal verkocht! Dit voorlopig 1x per week want het is afzien! En voor de rest heb ik hier en daar wat schema'tjes verzameld. Vooral gericht op de toestellen die ik wil doen met als doel vetverbranding.. Nu doe ik bijvoorbeeld regelmatig een scherpe wandelsessie op de loopband: matige snelheid en de helling telkens hoger en hoger.. Goede cardio en ook goed voor die billen..
    Maar, je moet dus eerst zelf even bekijken.. Wat wil ik doen, wat wil ik bereiken..
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Vooral gericht op de toestellen die ik wil doen met als doel vetverbranding
    Er zijn geen toestellen die meer gericht zijn op vetverbranding. Ja, over het algemeen kun je zeggen dat je meer in je vetverbrandingszone zit met lage intensiteit cardio, maar voeding is hierin belangrijk dan je sport. Je sport zal je helpen om in een tekort te komen. Ik zou eerder voor krachttraining kiezen i.p.v. cardio, omdat je met krachttraining een mooier lijf krijgt.