Honing — Dutch (Netherlands)

Honing

Opties
ManonMariska
ManonMariska Berichten: 18 Member
In veel recepten kom ik honing tegen, naar ik aanneem om het gerecht wat 'op te zoeten'. Nou gebruik ik hiervoor meestal vloeibare Candarel. Maar omdat ik toch liever natuurlijke producten gebruik, heb ik een vraag over honing ( ik ben een leek op honing gebied omdat ik niet echt dol ben op de smaak ). Is in principe ieder soort honing goed (als in natuurlijk, geen toegevoegde dingen etc)? Bijv die je gewoon in de supermarkt kan kopen. Hebben ze betere soorten in reformwinkels? Mss is dit een suffe vraag, maar zoals ik zei, ik heb er geen verstand van.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Echte honing moet je bij een imker halen, die is niet bewerkt. De honing die in de winkels ligt, ook in reformwinkels, zijn gemengd met suikerwater... weinig 'echte' honing aan dus. Ik weet wel dat de honing van "de traay" als een van de betere honing is als je toch in de winkel wil kopen. Maar goed, het is en blijft suiker dus veel maakt het niet echt uit. Maar honing van de imker bevat uiteraard wel nog de goede eigenschappen die honing heeft.

    In het dorp van mijn ouders zit een imker en daar haal ik mijn honing, want ik verslind potjes bij de week omdat ik elke dag een eetlepel door mijn havermout doe.
  • ManonMariska
    ManonMariska Berichten: 18 Member
    juli 2016 aangepast
    Opties
    Dankje itzhanne82. Jouw recept van je havermoutontbijt was er één van die ik bedoelde en graag wil uitproberen. Op zoek naar een imker dus :).