Zal me ook eens voorstellen! — Dutch (Netherlands)

Zal me ook eens voorstellen!

Jenny512016
Jenny512016 Berichten: 9 Member
Mijn naam is Jenny, ben 65 jaar en al een poosje bezig met gezond eten en afvallen.
Heb de afgelopen 3 maanden het 5:2 vasten dieet gedaan en daarmee bijna 6 kilo afgevallen.
Helaas hield ik het niet vol en ben ik toch weer op de calorietjes gaan letten.
Lees vaker op het forum mee en wordt zo steeds wijzer.
Lees ook veel in de boeken van Mieke Kosters.
Spreekt me erg aan omdat zij het een beetje luchtiger benaderd.
Kennen jullie haar boeken?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Welkom!

    Ik ken haar en haar boeken niet, maar een korte google actie zie ik dat het weer een van de vele is. Mensen vergeten in feite 1 simpele regel; kcal in vs kcal out, oftewel; calorieën tellen. Voor afvallen dient men in een tekort te zitten en hoe dit tekort wordt gevuld (met welke voedingsmiddelen) maakt in feite niet uit. Dus ja, je kunt alles eten in een tekort.

    Als Mieke aangeeft vroeger van wind al aan te komen, dan heeft ze simpelweg teveel gegeten.
  • Jenny512016
    Jenny512016 Berichten: 9 Member
    Goedemorgen, je hebt gelijk! Maar zei gaat er juist van uit dat je alles kunt eten als het maar binnen je doel blijft. Je bent zelf verantwoordelijk en dat spreekt me aan. Het is eigenlijk hetzelfde als wat jij vaak zegt hier op het forum. Leuk dat je gelijk gereageerd hebt.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Hallo Jenny,

    Allereerst welkom en succes met afvallen.

    Ik ken de boeken van Mieke Kosters niet, maar wat jij van haar aanhaalt "zelf verantwoordelijk" is zooooo waar! Je bepaalt zelf wat je naar binnen werkt en wat niet. Daar moet je anderen niet de schuld van geven (ja, maar jij kwam met die chocolaatjes langs, dus.... moest ik er eentje nemen). Baas in eigen buik zeg maar ;)
  • Jenny512016
    Jenny512016 Berichten: 9 Member
    Bedankt voor de reacties. Het is gisteren goed gegaan en ben ook weer bezig geweest met bewegen. Gistermorgen fysiotherapie en in de avond nog allerlei oefeningen thuis gedaan. Verder zou ik graag een paar mensen toevoegen als vriend zodat je wat meer steun krijgt en eventueel kunt geven. Ik denkt dat ik structureel te weinig heb gegeten ( rond de 1250). Niet echt bewust maar ik kwam gewoon niet hoger. Ik las het hier al vaker, het is best eng om weer rond de 1500 te gaan zitten. Hoop op ideetjes of tips om gezond en voldoende te gaan eten en bewegen. Zover dit mogelijk is met artrose!
    Een fijne dag allemaal en iedereen veel succes.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    HOi Jenny, welkom. Als je vragen hebt laat maar weten.