Motiverende MFP-vrienden gezocht, Fitbit en kokosolie wel of niet? — Dutch (Netherlands)

Motiverende MFP-vrienden gezocht, Fitbit en kokosolie wel of niet?

Opties
Inia72
Inia72 Berichten: 13 Member
Hoi!

Ik zou wel wat meer motiverende MFP-vrienden kunnen gebruiken. Voel je vrij mij uit te nodigen of toe te voegen :)

Het afvallen gaat goed. Ik maak me vooral zorgen over de vakantiemomenten (kids zien snoepen) en het moment dat ik eenmaal op streefgewicht ben. Om dit voor te zijn zou ik graag alvast wat meer oogjes in het zeil willen die mij 'n beetje in de gaten kunnen houden tzt.

Ik maak gebruik van de Fitbit Alta, maar ik mag tijdelijk niet te lang wandelen ivm mijn peesplaat. Naar verwachting verandert dit over een paar weken en dan zou ik graag met andere Fitbitters willen sparren. Zijn er overigens ook Fitbit-gebruikers die merken dat hun stappen soms tijdelijk of helemaal niet meer meetellen zodra je fietsminuten invoert?

Ik kies ervoor totaal geen dierlijke producten te eten. Op dit moment gebruik ik kokosolie om in te bakken. Dit omdat het plantaardig is, maar ook omdat ik gelezen had dat bij een bepaalde temperatuur na verhitting giftige stoffen zouden kunnen vrijkomen. Bij kokosolie zou dit punt erg hoog liggen. Het is echter nog steeds een verzadigde vetsoort. Hebben jullie een idee in welke plantaardige onverzadigde vetsoort ik ook prima zou kunnen bakken zonder dat er giftige stoffen vrijkomen? Liefst met omega-vetzuren. Naar mijn weten is olijfolie slechts gezond bij koude toepassingen.

Succes bij het behalen van jullie doelen en alvast bedankt voor het toevoegen, reageren of meedenken!

Groetjes,
Inia

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Recentelijk is nog bekend gemaakt dat verzadigde vetzuren helemaal niet zo slecht voor ons zijn, dan aanvankelijk gedacht. Het zijn juist de transvetten welke ongezond zijn. Kokosolie, net als olijfolie is prima om in te bakken mijns inziens. En wat versta je onder "gezond"?
  • Inia72
    Inia72 Berichten: 13 Member
    Opties
    Bedankt voor het meedenken! Ik meen begrepen te hebben dat er toxische stoffen vrijkomen na verhitting van olijfolie. Dat lijkt me ongezond. Het lijkt mij echter wel belangrijk dat ik omega-vetzuren binnenkrijg. Heb je ook een verwijzing naar dat onderzoek over verzadigde vetzuren voor mij?
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Inia,

    Welkom hier en veel succes. Als je enige vragen hebt, stel ze gerust!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Inia, ga ik even voor je opsnorren. Kokosolie kan beter/ hoger verhit worden, dan olijfolie dus als je echt daar naar kijkt zou je voor kokosolie kunnen kiezen qua bakken en braden.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik kan het betreffende artikel niet meer terug vinden, maar ik lees wel veel op fora dat verzadigd vet niet zo ongezond is als dat men dacht. Zie onderstaande sites:

    https://www.ftm.nl/artikelen/nieuwe-wetenschap-herhaalt-de-oude-wijsheid-vet-eten-is-gezond
    http://www.eetgoedvoeljegoed.nl/verzadigd-vet-is-gezond/

    Daarbij is het dus van belang dat het om natuurlijke vormen van verzadigd vet gaat en niet het kunstmatige vet zoals in koekjes e.d. verwerkt is.
  • Inia72
    Inia72 Berichten: 13 Member
    Opties
    Bedankt voor je reacties itzhanne82! Sorry voor mijn late reactie. Ik zit niet zo vaak achter de pc. Ik weet nog niet hoe ik op mijn mobiel op het forum kan komen. Ik kwam dit tegen: http://www.nieuwsvoordietisten.nl/nieuws/nieuws/article/kokosvet-bevat-veruit-het-meeste-verzadigd-vet-van-alle-voedingsmiddelen-1/ maar zie ook:http://www.nieuwsvoordietisten.nl/nieuws/nieuws/article/suikers-slechter-voor-het-hart-dan-verzadigd-vet/ Ik kies ervoor om af te wisselen. Volgens mij is dat niet verkeerd.
  • Monicaslifestyle
    Monicaslifestyle Berichten: 29 Member
    Opties
    Hoi Inia,
    Ik gebruik ook de Fitbit Charge HR, welke heb jij. Bevalt dat een beetje?
    Ik heb je toegevoegd hier op MFP en Fitbit.
    Groetjes Monatoetje2017
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Rijstolie
  • Inia72
    Inia72 Berichten: 13 Member
    Opties
    Hoezo rijstolie @merel62 ? Ik gebruik de Fitbit Alta @Monatoetje2017 , maar mag (nog) niet wandelen. Wel in Londen gedaan hoor, maar liever nog niet ivm peesplaat. Op Fitbit zie ik je nog niet trouwens.
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Ik weet niet wat fitbit is
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Rijstolie kan/mag heel heet.
  • ravenzwart
    ravenzwart Berichten: 19 Member
    Opties
    Ik heb ook een fitbit, een fitbit one. Heb mezelf een nieuwe beloofd als ik (weer) mijn 1e doel behaald heb, ik neig naar de charge 2.
    Heb mijn kniebanden flink opgerekt, waardoor ik tijdelijk ook minder loop.

    Met de olie kan ik je niet helpen.
  • gsmit67
    gsmit67 Berichten: 4 Member
    Opties
    Heb ook een fibit Erg fijn en motiverend .Ben nog nieuw met deze app En nog steeds na 1 persoon uit de groep die mij uitgelegd heeft hoe je vrienden toe kunt voegen .Nog steeds niet voorelkaar gekregen .Zou graag mijn nieuwe levenstijl met jullie willen leven .Door zo nu en dan leuke foto van mijn maaltijden te posten en resept erbij Hoop dat anderen het dan ook meer gaan doen .Nu zoek b ik veel op internest op Het lijkt mij ook fijn dat in deze app terug te kunn er n vinden door lotgenoten Misschien past dit berichtje niet bij deze thema van dit gesprek .Weet nog niet waarin het dan kan plaatsen Hoop dat iemand mij duidelijk wegwijs wil maken met deze app Ben er erg tevreden over .En is een goede steun voor mij voor gezond en wat kilo.s lichter te leven Groetjes uit het noorden