"Dieetprofiel bijwerken" geeft verkeerde voedingsdoelen? — Dutch (Netherlands)

"Dieetprofiel bijwerken" geeft verkeerde voedingsdoelen?

Opties
Hallo,

Dit gebeurt me af en toe. Ik geef aan dat ik 0,75 kilo per week wil afvallen. Heb zittend werk en train 6 x per week.
Weeg 85kilo en wil naar 80 kilo.

In fitnessdoelen staat dat ik 1450 calorieën moet halen (vind ik erg vreemd voor een man van 184 cm, maar goed)

Begeleidende stappen bekijken:
Wanneer ik alles invul en op "Profiel bijwerken" klik, krijg ik een Voedingsdoel van 2458 calorieën waarbij mijn "verwachte gewichtsTOENAME" 0,1 kilo per week is. Zoveel zou je moeten aankomen 0,2 voor 11 december.

Dit is niet de bedoeling! Want ik heb afvallen als doel.

Nu lijkt mij zowel 1450 calorieën veel te weinig, maar het andere advies is ook niet correct want die geeft een advies om aan te komen aan.

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt voor een reactie.

René

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Je zou eigenlijk via een BMR en TDEE calculator moeten kijken wat je caloriebehoeften is.
    Die van mfp geeft al snel te weinig aan.

    Vervolgens kan je handmatig je kcal doel instellen als je dit berekend hebt via een calculator.

    Eet je op basis van je BMR dan zou je de momenten dat je sport moeten toevoegen bij beweging omdat je dan meer mag eten.

    Als je op basis van je TDEE eet zou je elke dag moeten proberen om dat aantal kcal te moeten halen. Dit omdat hierin het aantal keer sporten en bewegen is meegenomen.

    Vervolgens moet je niet altijd even veel aandacht schenken dat als je je dagboek voor de dag af wil sluiten dat er gezegt word dat je aan zou komen of af wil vallen. dit klopt meestal ook weer niet. als je bijvoorbeeld op basis van je TDEE eet ziet mfp niet dat je extra gesport hebt of niet en dus zal hij aangeven dat je in gewicht aan zal komen.
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Ik zoek wel eens online, of het klopt. En je kunt het zelf ook aanpassen.