Suiker en vetten — Dutch (Netherlands)

Suiker en vetten

Opties
Hallo iedereen,

Hoe zit het bij jullie met het letten op de suiker en vetten.
bv. Ik zit er momenteel al -7 voor vandaag 31-03-2017.
Hoe houden jullie dit in de gaten? Kijken jullie alleen naar de kcal of houden jullie de suikers ook in de gaten?

En hoe doen jullie dat dan?

Groetjes

Reacties

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik hou eigenlijk alleen de kcal in de gaten. Voor de rest zorg ik dat ik gezond eet: veel groenten, fruit, bruinbrood, yoghurt. Eigenlijk kom ik dan altijd wel uit met mn suiker en vetten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Waarom let je precies op suiker (koolhydraten) & vetten? Is er een specifieke reden dat je dit extra wil monitoren?
  • Naruya
    Naruya Berichten: 23 Member
    Opties
    Tenzij je een ziekte hebt als diabetes o.i.d. is er absoluut geen reden om je suikers of vetten in de gaten te houden, dit heeft namelijk niks te maken met de mogelijkheid om af te vallen. Ja, enige balans hierin is natuurlijk wel verstandig voor een gezonde levensstijl, maar dit heeft absoluut geen invloed op afvallen.
  • vickyvanpassel
    vickyvanpassel Berichten: 21 Member
    Opties
    nee ik vroeg het me af omdat het meestal in het rood staat. En ik probeer er wel op te letten. Maar nu weet ik dat ik het gewoon op kcal moet houden, dat is al een begin.

    bedankt voor jullie reacties
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat zijn waarschijnlijk standaarden die MFP gebruikt. Om af te vallen maakt het niet uit hoe je macro's verdeeld zijn, omdat het gaat om een energietekort. Het is echt wel aan te raden om een balans te vinden in eiwitten, koolhydraten en vetten. Je kunt bijvoorbeeld denken aan 40% koolhydraten, 30% vetten & 30% eiwitten.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Zie antwoord van hanne! ;)