Buikvetjes eraf trainen — Dutch (Netherlands)

Buikvetjes eraf trainen

Opties
aJGadventure
aJGadventure Berichten: 1 Member
Hallo iedereen!

Deze zomer wil een voor THE beach body gaan waarvan ik altijd al gedroomd heb. Ik ben dan ook veel bezig met gezond eten en veel bewegen de laatste tijd.

Mijn dag start elke ochtend met een minuutje 'plank', voor mijn buikspieren (en uiteraard ook om deftig wakker te worden en er meteen in te vliegen). Nu is mijn buik in het algemeen best wel plat, maar wanneer ik plank doe (dus buik vanonder en rug naar boven gericht), hangt daar toch wel een serieus hangbuikje in de weg. Dat is niet bepaald motiverend en zou er dan ook graag vanaf geraken.

Iemand een idee welke oefeningen hiervoor zouden kunnen helpen? Ik heb best wel een lage BMI, dus het is niet dat ik veel overtollige kilo's met me meedraag. Het stoort me gewoon een beetje wanneer ik in die positie train.

Alvast bedankt!

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Buikvet krijg je niet weg met oefeningen helaas en plaatselijk buikvet verbranden al helemaal niet. Je kunt wel krachttraining doen om al je spieren te trainen en sterker te maken. Maar als jij echt het vet rondom je buik bedoeld en je dit kwijt wilt, dan zul je dus nog meer moeten afvallen. Maar als jij al een laag BMI hebt, vraag ik mij af of dat verstandig is.

    Weet wel dat als jij in een plank ligt, dit wel normaal is als je buik iets naar buiten komt. Ergens vind ik het ook een vreemd ijkpunt, omdat je in je dagelijks leven meer staat dan dat je in een plank ligt.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    een serieuze hangbuik.......*gaat op haar handen zitten en denkt na hoe ze iets taktisch kan zeggen*


    .........als je bmi nu al laag is, zou ik niet meer afvallen. Ik begrijp dat 1 minuut ergernis op 1440 minuten is natuurlijk erg veel.
    Als je plankt is het logisch dat de zwaartekracht alles naar de vloer probeert te trekken. Je haar valt bijv ook richting beneden, net als je borsten en in jouw geval je buik.
    Als je staand geen buik ziet zou ik er niets aan doen. Mocht er staan ook een richeltje zijn zou je liposuctie, bevriezen van vetcellen, speciale massage oid kunnen proberen (geen garantie op succes).
    Je kan je je alleen afvragen wat het je moet opleveren. Is een operatie/dure behandelingen het je waard dat je je 1 minuut geen ergernis hebt op een dag?? Of kan je er mee leven en besteedt je je tijd/geld/energie aan leukere dingen in het leven
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mrs_hekate schreef: »
    een serieuze hangbuik.......*gaat op haar handen zitten en denkt na hoe ze iets taktisch kan zeggen*


    .........als je bmi nu al laag is, zou ik niet meer afvallen. Ik begrijp dat 1 minuut ergernis op 1440 minuten is natuurlijk erg veel.
    Als je plankt is het logisch dat de zwaartekracht alles naar de vloer probeert te trekken. Je haar valt bijv ook richting beneden, net als je borsten en in jouw geval je buik.
    Als je staand geen buik ziet zou ik er niets aan doen. Mocht er staan ook een richeltje zijn zou je liposuctie, bevriezen van vetcellen, speciale massage oid kunnen proberen (geen garantie op succes).
    Je kan je je alleen afvragen wat het je moet opleveren. Is een operatie/dure behandelingen het je waard dat je je 1 minuut geen ergernis hebt op een dag?? Of kan je er mee leven en besteedt je je tijd/geld/energie aan leukere dingen in het leven

    1 minuut plank maar :p
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Nu weet ik dat je niet alleen vet kan verliezen bij je buik. Maar het is wel mogelijk door je buikspieren te trainen dat het een strakkere look kan krijgen.
  • xewys
    xewys Berichten: 17 Member
    Opties
    Ik zou me er niet zo "dik om maken". Als ik zit lijkt het ook zo en als ik sta zie je m'n buikspieren, waarschijnlijk zie je het vooral zelf als een flink negatief punt. Train je buik en als je echt van het "vet" afwilt moet je simpelweg afvallen
  • xewys
    xewys Berichten: 17 Member
    Opties
    Ps plank niet op het strand
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Als je gewicht/bmi/etc goed houdt en een lager vet percentage bereikt, komen je spieren op je buik beter uit de verf. Echter is dat erg ongezond om in zo'n laag vet% te zitten. Je kunt met een TDEE calculator erachter komen wat een goed gewicht is voor je lengte en ook nog eens een goed vet% (of dat eerst meten).

    Het beste advies hierover dat ik je kan geven is je gezondheid en goede gevoel als streven te nemen en daar je aan te houden! Buikspieren trainen doe je al erg goed schrijf je. Een sixpack is echt niet de moeite naar mijn mening.

    Succes!