Activiteit uit fitbit koppelen met myfitnesspal — Dutch (Netherlands)

Activiteit uit fitbit koppelen met myfitnesspal

Opties
Hallo,
Sinds een paar weken maak ik gebruik van myfitnesspal i.c.m. de fitbit charge 2. Het koppelen van de apps is geen probleem en mijn gemaakte stappen uit de fitbit worden netjes overgenomen in myfitnesspal. Echter ontstaat er een probleem wanneer ik ook gefietst heb. Deze training wordt niet automatisch opgepakt door myfitnesspal en als ik deze apart invoer verdwijnen mijn gemaakte stappen en schieten mijn calorieën uit training omlaag.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Reacties

  • Anne_R91
    Anne_R91 Berichten: 7 Member
    Opties
    Hm ik gebruik ook een fitbit met MFP en ik laat hem meestal gewoon alleen dat syncen. Hij pakt idd losse oefeningen niet mee.
    Echter vind ik dat MFP ruimschoots genoeg compenseert. Ik heb vandaag bv 11.000 stappen gelopen en daar krijg ik zo'n 800 kcal voor. Dat vind ik al teveel om daadwerkelijk bij te gaan eten.
    Het is me ook opgevallen dat wanneer ik bijvoorbeeld in de sportschool een half uur op de fiets zit ik daarna meer stappen heb op mijn fitbit. Ik vermoed soms dat hij vrij makkelijk is in het registreren van stappen.
    Moraal van het verhaal; ik denk dat je met alleen die stappen registreren een heel eind komt. Als je dat niet wil moet je volgens mij dan maar alles los registreren in MFP voor zover ik weet.
  • ravenzwart
    ravenzwart Berichten: 19 Member
    Opties
    Ik heb hier ook last van. Ik deed eerst alleen fitbit voor beweging en mfp voor voedsel, maar nu wellicht toch maar overige beweging via mfp.
    Wil nieuwe fitbit juist ook om dan alles handig en snel te loggen en te syncen, maar dat is dus wellicht niet mogelijk.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Fietsen wordt niet automatisch goed geregistreerd weet ik, want dat is moeilijk te meten. Het wordt gemeten als stappen maar dat is inspannender dan fietsen, daardoor gaan je verbrandde kcal weer omlaag als het gecorrigeerd wordt.

    Andere optie is handmatig fietsen goed toevoegen en stappen van fietsen eruit halen, zoals Anne aangeeft.
  • RAakaKoen
    RAakaKoen Berichten: 1 Member
    Opties
    @LaurensE1 ....maar....hoe haal je stappen eruit? (ik heb een Flex2)
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik kan stappen uit mijn iPhone bij de Gezondheidsapp wissen, maar hoe anders zou ik het niet weten.