Fruit — Dutch (Netherlands)

Fruit

Opties
heidinaulaerts
heidinaulaerts Berichten: 6 Member
Een vervelende vraag
Als jullie fruit wegen is dat alles ?
Ik had hier juist een peer van 400 g

Reacties

  • ravenzwart
    ravenzwart Berichten: 19 Member
    Opties
    Ik weeg meestal daarna de restjes en dan haal ik dat eraf. Of ik weeg het nadat ik het gesneden heb.
  • heidinaulaerts
    heidinaulaerts Berichten: 6 Member
    Opties
    Goed idee bedankt voor de tip :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je weegt natuurlijk alleen de delen die je daadwerkelijk eet. Dus snijd je peer en haal eraf wat je niet eet en weeg dan je stukje fruit.
  • heidinaulaerts
    heidinaulaerts Berichten: 6 Member
    Opties
    Dank je wel
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Je weegt natuurlijk alleen de delen die je daadwerkelijk eet. Dus snijd je peer en haal eraf wat je niet eet en weeg dan je stukje fruit.

    Mee eens, echter de kcal van een peer of appel zijn naar mijn idee zo laag dat het deel wat je weggooit te verwaarlozen is.
    Als ik een appel pak en deze weeg zit ik meestal op 130-140 gram.
    Dit vul ik dan ook in.
    Heb in verleden ook het afvaldeel gewogen, maar dit was dan iets van 15-20 gram wat neerkomt op 8-11 kcal (bij een elstar appel)
    Dan heb ik liever die 11 kcal extra genoteerd (of 22 bij 2 appels per dag)

    Eet je de hele dag door alleen maar fruit dan is het misschien beter om af te wegen wat je eet.
    En bij bepaalde fruit (bijvoorbeeld mango) snijd je best veel weg wat je niet eet, dus dan kun je beter het deel wat je wel gebruikt even afwegen.

    Maar bij een peer/appel, mandarijn is het weg gegooide deel naar mijn idee te verwaarlozen
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik doe gewoon een stuk fruit en fruit is al zo laag in kcal, dat het echt niet uit maakt of je die 100 gram meer of minder hebt voor mij... Maar doe vooral wat werkt voor jou!