Bodybuilding en keto — Dutch (Netherlands)

Bodybuilding en keto

Opties
claudiacramer
claudiacramer Berichten: 5 Member
Hey.

Claudia. 29jr. Moeder van twee. Lifting weights for a few years now. Voor het eerst poging tot droogtrainen met keto. I fucking love it so far. Anyone else?

Reacties

  • henkfeenstra1704
    henkfeenstra1704 Berichten: 8 Member
    Opties
    Wat is keto? :)
  • claudiacramer
    claudiacramer Berichten: 5 Member
    Opties
    Hey @henkfeenstra1704 keto is een afkorting van het ketogeen dieet. 'n te ingewikkeld iets om hier uit te leggen. Maar zeer effectief! Het moet in je straatje liggen. Google het eens als je geïnteresseerd bent ☺️
  • henkfeenstra1704
    henkfeenstra1704 Berichten: 8 Member
    Opties
    Dankje. Zal eens een blik werpen
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Claudia,

    Welkom en succes. Je zou de instructies over diëten op het Engelse forum eens moeten lezen... Elk dieet helpt alleen maar een tijd omdat je in een tekort zit.

    Groeten,
    Laurens
  • claudiacramer
    claudiacramer Berichten: 5 Member
    Opties
    Hey @LaurensE1. Ik zit niet in een calorie tekort. Ik zit in ketose. 'n lichamelijke staat waar mijn energie niet langer word gehaald uit koolhydraten maar uit vet. Dus ook lichaams eigen vet. Het is geen dieet. Er zit geen einddatum aan. Het is een levensstijl. Het moet je liggen.
  • claudiacramer
    claudiacramer Berichten: 5 Member
    mei 2017 aangepast
    Opties
    Ps. Ik eet nu 3000 calorieën per dag. En val ongeveer 0,5 kg af per week.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    claudiacramer schreef: »
    Hey @LaurensE1. Ik zit niet in een calorie tekort. Ik zit in ketose. 'n lichamelijke staat waar mijn energie niet langer word gehaald uit koolhydraten maar uit vet. Dus ook lichaams eigen vet. Het is geen dieet. Er zit geen einddatum aan. Het is een levensstijl. Het moet je liggen.

    Ik wil niet lullig doen, maar als je afvalt zit je in een calorietekort. (iets met wet van thermodynamica)

    En het is idd een levensstijl die je moet liggen.
    Persoonlijk zou ik het niet kunnen, maar aan jou PP te zien heb je goede resultaten, so keep up the good work
  • claudiacramer
    claudiacramer Berichten: 5 Member
    Opties
    @Gustaaf85 ik wil niet lullig doe maar 3000 is gewoon mijn onderhoud. Door het weglaten van kh verlies ik nu gewoon waterweight en door cardio verbrand ik meer. Met keto geloof ik niet in calorieën in calorieën uit. Ik heb dieeten gedaan op 2500 (wel met kh) waar ik niet deze resultaten haalden.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik zit niet in een calorie tekort. Ik zit in ketose. 'n lichamelijke staat waar mijn energie niet langer word gehaald uit koolhydraten maar uit vet. Dus ook lichaams eigen vet. Het is geen dieet. Er zit geen einddatum aan. Het is een levensstijl. Het moet je liggen.
    Het moet je zeker liggen, maar als jij gewicht verliest dan zit je toch echt in een tekort, MITS je dit net een weekje of 2 doet bijvoorbeeld. Dat kan het vocht zijn. Door het gebrek aan kh houden je spieren minder vocht vast. Het gewicht wat je verliest is dus geen vet (als dat gedacht werd overigens). Keto voor altijd is wel iets om over na te denken, gezien dit erg slecht is voor je lichaam. Ons lichaam werkt simpelweg het beste op kh. Dat je lichaam nu een andere energieleverancier gebruikt is omdat het lichaam inventief en slim is. Je energie wordt momenteel gehaald uit vetten en eiwitten en of je daar nu zo om staat te springen?

    Als je met keto niet gelooft in calorieën, dan prima, maar de wet van de thermodynamica geldt voor iedereen en dus ook voor jou. Als jij na een maand of twee bijv. nog steeds zou afvallen, dan zit je toch echt in een tekort. Daarnaast missen we de context in de zin "Ik heb diëten gedaan op 2500 (wel met kh) waar ik niet deze resultaten haalden". Er kunnen zoveel factoren van invloed zijn dat je daar de resultaten niet behaalde, waarbij met je nieuwe levensstijl dit wel haalt. De zin alleen of op zich zegt niets. In dit soort situaties is context cruciaal.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hoi allen,

    Ieder z'n eigen stijl, dat werkt het beste :)
    Succes met de levensstijl/keto. ;)

    Als je vragen hebt, laat maar weten. Houd jezelf maar anderen ook niet voor de gek!
  • spillepoot
    spillepoot Berichten: 23 Member
    Opties
    Hoi Claudia, ik ben nieuw hier. Toevallig kwam ik laatst het keto dieet tegen, ik vraag me af is het niet ontzettend moeilijk om koolhydraten zo goed als uit te sluiten? Hoeveel koolhydraten eet je per dag? Had je last van de keto flu? (Hoofdpijn & vermoeidheid e.d) en zo ja hoe lang hield dat aan? En bij het sporten merk je verschil? Positief negatief? Heb je ook cheat meals? En zo ja krijg je dan weer de keto flu omdat je uit ketosis gaat? sorry voor de vele vragen!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ik zit niet in een calorie tekort. Ik zit in ketose. 'n lichamelijke staat waar mijn energie niet langer word gehaald uit koolhydraten maar uit vet. Dus ook lichaams eigen vet. Het is geen dieet. Er zit geen einddatum aan. Het is een levensstijl. Het moet je liggen.
    Het moet je zeker liggen, maar als jij gewicht verliest dan zit je toch echt in een tekort, MITS je dit net een weekje of 2 doet bijvoorbeeld. Dat kan het vocht zijn. Door het gebrek aan kh houden je spieren minder vocht vast. Het gewicht wat je verliest is dus geen vet (als dat gedacht werd overigens). Keto voor altijd is wel iets om over na te denken, gezien dit erg slecht is voor je lichaam. Ons lichaam werkt simpelweg het beste op kh. Dat je lichaam nu een andere energieleverancier gebruikt is omdat het lichaam inventief en slim is. Je energie wordt momenteel gehaald uit vetten en eiwitten en of je daar nu zo om staat te springen?

    Als je met keto niet gelooft in calorieën, dan prima, maar de wet van de thermodynamica geldt voor iedereen en dus ook voor jou. Als jij na een maand of twee bijv. nog steeds zou afvallen, dan zit je toch echt in een tekort. Daarnaast missen we de context in de zin "Ik heb diëten gedaan op 2500 (wel met kh) waar ik niet deze resultaten haalden". Er kunnen zoveel factoren van invloed zijn dat je daar de resultaten niet behaalde, waarbij met je nieuwe levensstijl dit wel haalt. De zin alleen of op zich zegt niets. In dit soort situaties is context cruciaal.

    Dit dus!
  • dien2000
    dien2000 Berichten: 4 Member
    Opties
    > @claudiacramer zei:
    > Hey.
    >
    > Claudia. 29jr. Moeder van twee. Lifting weights for a few years now. Voor het eerst poging tot droogtrainen met keto. I fucking love it so far. Anyone else?

    Yess
    I do
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    mei 2017 aangepast
    Opties
    Ieder z'n eigen dieet. Prima als je dit werkt voor jezelf. Echter beperk het keto dieet tot dit topic en alle andere berichten erbuiten zullen verwijderd worden - bij deze.

    Groeten!