Motivatie en doorzettingsvermogen — Dutch (Netherlands)

Motivatie en doorzettingsvermogen

Opties
rararosemarie
rararosemarie Berichten: 2 Member
Hoi! Ik zal me even voorstellen.. Ik ben 19 jaar, 1,83 meter lang en ik ben begonnen met 99 kilo. Ik ben nu al wel 3,6 kilo afgevallen, maar dit is nog niet genoeg.
Ik ben in 2 jaar ongeveer 20 kilo aangekomen, omdat ik gestopt was met voetbal, mijn vriend komt niet aan dus hij eet alles. Ik vind het dan gezellig om mee te doen en ik ben een enorme emotie-eter. Ook werk ik op een camping in de horeca, dus ik werk alleen in het seizoen (onregelmatig en vaak ongezond eten). Voor de rest loop ik stage in de gehandicaptenzorg. Veel verjaardagen en feestdagen die goed gevierd moeten worden, dus ook veel lekkers.
Ik kan moeilijk nee zeggen tegen lekker eten en ik vind het ook lastig om gemotiveerd te blijven.

Reacties

  • rararosemarie
    rararosemarie Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik ben trouwens sinds februari weer begonnen met voetbal. Dit heeft wel geholpen dat ik stukje bij beetje iets kwijtraakte.
  • heavenslostangel
    heavenslostangel Berichten: 3 Member
    Opties
    Ooh ik doe mee! Ben ook emo-eter! Verveling, slecht voelen, dipje,.. Altijd wel iets dat er in gaat!
  • maratje78
    maratje78 Berichten: 7 Member
    Opties
    Hallo,Ik merk dat ik maar aan eten moet denken en al bijkom,nooit moeten dieeten.. tot enkele tijd geleden maar k krijg er geen kilo af. Ik eet soms een dag ni om me nadien weer vol te proppen. Veel succes!
  • ravenzwart
    ravenzwart Berichten: 19 Member
    Opties
    Stress is mijn grootste oorzaak voor emo eten. Net een binge week achter de rug, nu proberen weer terug op het pad te komen.
    Oorzaak weten is stap 1, maar stap 2 een alternatieve oplossing vinden en blijvend inzetten daar gaat het fout bij mij.
    Ik houd mezelf maar voor dat het pad nooit rechtlijnig is en dat iedere stap (voor of achterwaarts) er gewoon bij hoort.
  • Ilonka682017
    Ilonka682017 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hoi, ik ben sinds een paar dagen op deze app. Ik ben 49 en 10 jaar gedaan om 10 kilo af te vallen, toen 5 kilo in 2 jaar en laatste 5 kilo in een maand. Mijn lichaam heeft steeds weerstand en dat is erg demotiverend. Begin mei kreeg ik Atkins boek in handen, koolhydraatarm en toen ging het opeens als een speer :)
    Wel zo dat ik vrijwel ook geen zuivel meer eet en minstens 3x pw high intensity interval (skating apparaat) geombineerd met krachtraining ( half uurtje per keer, langer vind ik te saai)..nu ook weer even op weerstand gestuit. In atkins wordt geadviseerd 1000 kcal vooral vet. Best een uitdaging.
  • Ilonka682017
    Ilonka682017 Berichten: 4 Member
    Opties
    Wat ik ook doe om mezelf te motiveren is beloningen ( non food natuurlijk ;) )
    Bv tijdschrift, boek, nou ja wat je dan ook leuk vindt om jezrelf te gunnen af en toe
  • aimeiliii
    aimeiliii Berichten: 24 Member
    Opties
    Ben je een emotie-eter of sociale eter? Of een combinatie van beide? Wat mij helpt is om te gaan voor de gezonde snacks in sociale situaties. Het kost maar iets meer moeite om plakjes komkommer te snijden dan om een zak chips open te trekken en het scheelt veel vet en calorieën!

    Wat mij als tweede heeft geholpen is om als ik wat ongezonds eet te bedenken of ik het kan compenseren door iets anders te laten staan of door te sporten. Daarbij tel ik calorieën en zo houd ik de boel bij.

    Overigens is mijn verhaal behoorlijk vergelijkbaar met het jouwe. Ik ben ook 1.83m, ben ook in een paar jaar 20 kilo aangekomen door niet te sporten en heb ook een vriend die echt alles kan eten zonder aan te komen. Ik woog 91 op mijn zwaarst en dat is er nu gelukkig weer af! Ik ben alleen een aantal jaartjes ouder dan jij (ben 33) :-)

    Ook ben ik ervan overtuigd dat krachttraining ontzettend goed helpt bij afvallen. Je zorgt er dan voor dat je minder spiermassa afbreekt in het afvalproces en spieren verbruiken meer energie dan vet. Daarnaast voel je je gewoon fitter als je spiermassa enigszins op peil blijft. En dat is natuurlijk weer een voordeel bij het voetballen
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Ik ben zelf al enige tijd bezig met fitness, zowel krachttraining 3x pw in de sportschool als Hiit 3x pw thuis. Ik ben 1.71m en weeg nu 84.7kg. Vet% a 28.2 dus nog veel werk aan de winkel. Blijf gemotiveerd en visualiseer je waar je wil komen op de lange termijn. Elke spierpijn en elke rep/set is het waard. Ook kleine aanpassingen in je voeding, denk aan verdeling khd, eiwitten en vetten kan al genoeg doen! Keep it up!
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    > @LucP1987 zei:
    > Ik ben zelf al enige tijd bezig met fitness, zowel krachttraining 3x pw in de sportschool als Hiit 3x pw thuis. Ik ben 1.71m en weeg nu 84.7kg. Vet% a 28.2 dus nog veel werk aan de winkel. Blijf gemotiveerd en visualiseer je waar je wil komen op de lange termijn. Elke spierpijn en elke rep/set is het waard. Ook kleine aanpassingen in je voeding, denk aan verdeling khd, eiwitten en vetten kan al genoeg doen! Keep it up!

    Het is een lange weg, niet altijd makkelijk onderweg, maar de finish voelt zo goed straks