Vreetbuien — Dutch (Netherlands)

Vreetbuien

Opties
Dat is echt mijn valkuil. Het gaat een weekje goed, en dan heb ik ineens een onbedwingbare trek in alles wat eetbaar is, en kan ik in korte tijd (half uur tot uur) duizenden calorieën naar binnen proppen. Op zo'n moment is het alsof ik daar dan niet eens echt zelf bij ben, alsof iets of iemand bezit heeft genomen van mijn verstand. En achteraf natuurlijk spijt..... En het gewichtsverlies van een hele week in een klap ongedaan gemaakt. Herkent iemand dit? Zo ja, hoe ga je daar mee om?

Reacties

  • DeManKookt
    DeManKookt Berichten: 84 Member
    Opties
    Als je eetbuien krijgt moet je meer eiwitten gaan eten. En ga kleinere maaltijden eten om de 2,5 a 3 uur om te voorkomen dat je honger gevoel krijgt en dus de mist in gaat. Voeg me gerust toe hier als mfp vriend voor inspriratie. (Ook ik heb mn vreetbuien onder controle gekregen)
  • spillepoot
    spillepoot Berichten: 23 Member
    Opties
    Kies iets uit wat echt je echt lekker vind, en trakteer jezelf daar 1x per week op. En geniet er dan ook echt van. Maak er een speciaal zelfverwen momentje van. En voor de zwakke momenten experimenteer met gezonde snacks. Salades, komkommer & paprikareepjes met een dipsausje of guacamole. Zelfgemaakte bananenijs is ook lekker, banaan in stukjes snijden in de vriezer en dan in de blender met kokosmelk of yoghurt ofzo. En als je een keertje terug valt niet te veel zorgen om maken, de aanhouder wint dus vooral door blijven gaan en niet opgeven.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je eetbuien krijgt moet je meer eiwitten gaan eten
    Dat is gebaseerd op? Eiwitten kunnen inderdaad meer verzadigen, maar dit is niet de onderliggende oorzaak van een binge. Als je echt last van binge eten hebt (wat overigens een eetprobleem is), zul je het beste af zijn om hiervoor hulp te gaan zoeken.
  • BeccaNevergivingup
    BeccaNevergivingup Berichten: 12 Member
    juni 2017 aangepast
    Opties
    Het is gedeeltelijk gewoonte/emotie en ik denk waarschijnlijk ook wel gedeeltelijk suiker wat min aanzet tot eetbuien. Koolhydraten wil ik even niet schrappen om verschillende redenen maar ik kan mij wel beperken tot complexe koolhydraten natuurlijk. En van de suiker af.. (en dat is moeilijk!!!) Bedankt in ieder geval!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juni 2017 aangepast
    Opties
    Ik wil niet de boeman zijn hier, maar suiker zet niet aan tot eetbuien en je kunt er ook niet verslaafd aan raken zoals men denkt en regelmatig predikt. Ergens op dit forum staat dit in een wetenschappelijke video uitgelegd.

    Daarnaast kan men een persoonlijke voorkeur hebben voor meer of minder koolhydraten, maar wetenschappelijk is het niet bewezen dat je van low carb geen snaaibuien meer hebt. Bingen is emotie-eten en daar is dus een andere oorzaak aan onderheven en die moet je zien te achterhalen. Alleen dan kun je dit probleem aanpakken. Bijvoorbeeld zeggen "gewoon niet doen" werkt niet.
  • BeccaNevergivingup
    BeccaNevergivingup Berichten: 12 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > . Bijvoorbeeld zeggen "gewoon niet doen" werkt niet.

    Haha nee, daar ben ik inmiddels achter!
  • taco0w
    taco0w Berichten: 1 Member
    Opties
    Bouw wat refeed days in van +- 500 kcal. 1 of 2 dagen in de week. Ik weet niet hoeveel kcal je zit maar dit kan je helpen om een vreetbui te voorkomen. Eigenlijk doe je extra kcal gecontroleerd toevoegen. Ik zou voor koolhydraten gaan puur voor de energie die je lichaam krijgt en voornamelijk een voldaan gevoel . Ik doe het op deze manier en mij helpt het enorm om mezelf onder controle te houden. Succes verder;)