Ik verlies geen kg maar wel omvang — Dutch (Netherlands)

Ik verlies geen kg maar wel omvang

Opties
Hallo allemaal,

Ik ben nu al 10 maanden onderweg naar een betere ik, maar ik heb een frustratie. Ik verlies namelijk wel wat aan omvang, maar geen kg's. Op dit moment loopt het afvallen in omvang ook een beetje vast (nu - 10 cm in taille)

Is er iemand die mij kan helpen met tips in het verliezen van kgs en omvang tegelijkertijd?

Liefs,
Sanne

Reacties

  • spillepoot
    spillepoot Berichten: 23 Member
    Opties
    Kan zijn dat je meer spieren hebt aangemaakt die wegen ook wat.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    In een tekort is het bijna onmogelijk om spiermassa aan te zetten, of je bent een newbie waarbij je kunt spreken van newbie gains. Als jij wel cm's verliest, maar geen gewicht dan vindt er dus een recomp plaats en dat is juist heel positief. Wederom een reden dat het gewicht op de weegschaal niets zegt.
  • xewys
    xewys Berichten: 17 Member
    Opties
    Als je cm's kwijt raakt is het toch fantastisch, waarom zo gefocust puur op gewicht?
  • mama2230
    mama2230 Berichten: 3 Member
    Opties
    Hoi hoi hier het zelfde

    Van maat 48 naar 40/42 in een jaar eerst 12 kilo afgevallen door kickboxen en aanpassen voeding (niet meer dan 1250kcal per dag) maar toch weer 3 kilo erbij maar wel cm verliezen benen buik ...armen minder wegens spiermassa.
  • ozecal
    ozecal Berichten: 1 Member
    Opties
    netjes toch? mag ik vragen of je sport? en hoe vaak? Ik wil namelijk niet afvallen maar wel verminderen in omvang.
    Dat je nu blijft haken kan te maken hebben dat je lichaam is gewend aan je eet/bewegings patroon. Misschien tijd voor een andere voedingsschema en beweging (soort sport).
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Misschien tijd voor een andere voedingsschema en beweging (soort sport).
    Verandering in soort beweging is niet nodig, de mate van beweging wellicht wel. Wanneer je op een bepaald moment niet meer afvalt en blijft steken dan eet je op je onderhoud en zul je je kcal-inname moet verlagen, of beweging moeten verhogen, zodat er weer een tekort ontstaat.
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @xewys zei:
    > Als je cm's kwijt raakt is het toch fantastisch, waarom zo gefocust puur op gewicht?

    Omdat het gewicht boven de 90 is en ik me daar enorm voor schaam.
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @ozecal zei:
    > netjes toch? mag ik vragen of je sport? en hoe vaak? Ik wil namelijk niet afvallen maar wel verminderen in omvang.
    > Dat je nu blijft haken kan te maken hebben dat je lichaam is gewend aan je eet/bewegings patroon. Misschien tijd voor een andere voedingsschema en beweging (soort sport).

    Hi ozecal

    Ben wel blij met de omvang maar zou graag gewicht kwijtraken

    Ik sport 3 keer per week dan warm ik 5 minuten op tot hartslag 140, doe ik krachttraining vooral buik en benen met zo'n 66 kilo en daarna loop ik 15-30 minuten hard (hoge hartslag) en pak ik een fiets of crosstrainer weer op hartslag 140 sporten pas ik elke 3 maanden aan ongeveer. Voeding ben ik nu mee bezig vandaar deze app.

    Groetjes
    Sanne
  • mama2230
    mama2230 Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik train 2 x per week 50 min kickboxen .
    En veel wandelen .
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @mama2230 zei:
    > Ik train 2 x per week 50 min kickboxen .
    > En veel wandelen .

    Ik vind kickboksen echt stoer, maar durf het niet omdat ik geen klappen durf uit te delen/te ontvangen.. Respect
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Wees blij met wat je bereikt lijkt mij. Een getal zegt niet alles.