Terug en op zoek naar vast advies! — Dutch (Netherlands)

Terug en op zoek naar vast advies!

Opties
evapfneisel
evapfneisel Berichten: 95 Member
juni 2017 aangepast in Motivatie en steun
Hoi! Na een stille periode ben ik weer gestart met MFP en bewust bezig met afvallen.
Ik ben me grotendeels bewust van wat ik moet doen kwa bewegen en wat ik wel/niet mag eten.
Toch merk ik dat ik altijd wel wat zoekende ben naar de goede verhouding en of er gezondere vervangers zijn.

Ik zou het op prijs stellen als er hier leden zijn die me af en toe feedback willen geven op mijn voortgang en eten.
Ik hou van lekker eten en zal dit af en toe ook blijven doen, maar mijn focus ligt op gezonde tussendoortjes, voldoende water en sowieso elke dag minimaal 30-45 minuten sport. Ik ga niet meer naar de sportschool, maar pak thuis sporten op (iemand goede tips voor programma's op bijvoorbeeld YT?). Daarnaast wandel ik nog steeds en is het tennisseizoen weer volop begonnen. Aan beweging zal het niet echt liggen gok ik.

Streven is om weer dat buikje platter te krijgen en mijn kont wat steviger te krijgen. Foto's van hoe ik er nu uit zie zijn te vinden op mijn profiel.

Na mijn vorige bezoeken en hulp van een aantal weet ik mijn TDEE en moet ik rond de 1900 calo's zitten, dit blijf ik volgen en als het nodig is pas ik het over een aantal weken aan.

Vooral dus op zoek naar advies over wat ik eet (ja, af en toe zal er een chocolaatje tussen zitten) en of er betere vervangers zijn :)

Ik weeg trouwens 63, zeker geen overgewicht. Wil vooral het buikje strakker en de billen steviger. Verder tevreden!

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Buik strakker/ platter = afvallen en dus in een tekort eten.

    Billen steviger = krachttraining gericht op de billen. Progressieve overload moet je hierbij hanteren. Sporten als tennis of thuis-sport programma's zullen hier weinig tot niet aan bijdragen.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Buik strakker/ platter = afvallen en dus in een tekort eten.

    Billen steviger = krachttraining gericht op de billen. Progressieve overload moet je hierbij hanteren. Sporten als tennis of thuis-sport programma's zullen hier weinig tot niet aan bijdragen.

    Tekort eten ben ik weer mee bezig :)
    Biltraining moet ik me nog even in verdiepen. Ik heb echt geen behoefte om weer naar de sportschool te gaan.
    Weet jij oefeningen die ik dan wel thuis zou kunnen doen met/zonder behulp van apparaten?
    Mijn vriend en ik willen wel investeren in wat fitnessapparatuur (basic) dus wie weet kan ik daar wat mee?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    juni 2017 aangepast
    Opties
    evapfneisel schreef: »
    itzhanne82 schreef: »
    Buik strakker/ platter = afvallen en dus in een tekort eten.

    Billen steviger = krachttraining gericht op de billen. Progressieve overload moet je hierbij hanteren. Sporten als tennis of thuis-sport programma's zullen hier weinig tot niet aan bijdragen.

    Tekort eten ben ik weer mee bezig :)
    Biltraining moet ik me nog even in verdiepen. Ik heb echt geen behoefte om weer naar de sportschool te gaan.
    Weet jij oefeningen die ik dan wel thuis zou kunnen doen met/zonder behulp van apparaten?
    Mijn vriend en ik willen wel investeren in wat fitnessapparatuur (basic) dus wie weet kan ik daar wat mee?

    Een goede oefening voor billen trainen is hip bridges.
    Hier heb je in principe alleen een matje voor nodig.
    963de2c44742d84da2df39901e64b797.jpg

    Later om het zwaarder te maken kan je er een halter met gewichten bij gebruiken.
    38e5aef4b270f5d3c309d8bcbfd21db3.jpg

    En als je echt zwaarder wilt gaan trainen (denk aan barbell boven de 40 kg aan elke kant) Dan kan je het ook nog met bankje doen:
    barbell-hip-thruster-e1411064659630.jpg


  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    evapfneisel schreef: »
    itzhanne82 schreef: »
    Buik strakker/ platter = afvallen en dus in een tekort eten.

    Billen steviger = krachttraining gericht op de billen. Progressieve overload moet je hierbij hanteren. Sporten als tennis of thuis-sport programma's zullen hier weinig tot niet aan bijdragen.

    Tekort eten ben ik weer mee bezig :)
    Biltraining moet ik me nog even in verdiepen. Ik heb echt geen behoefte om weer naar de sportschool te gaan.
    Weet jij oefeningen die ik dan wel thuis zou kunnen doen met/zonder behulp van apparaten?
    Mijn vriend en ik willen wel investeren in wat fitnessapparatuur (basic) dus wie weet kan ik daar wat mee?

    Een goede oefening voor de billen is Hip Bridge en Hip Thrust:
    Dit is de Hip Bridge:
    963de2c44742d84da2df39901e64b797.jpg

    Wil je wat zwaarder doen, kan je het met barbell doen, dan word het een Hip Thrust genoemd. (eerlijk gezegd weet ik niet wat het verschil is qua training van spieren, maar weet alleen dat het verschillende namen heeft)
    lying_barbell_glute_bridge_kinobody-1024x641.png


    Wil je echt zwaar trainen, gebruik dan een bankje erbij:barbell-hip-thruster-e1411064659630.jpg

    Daarnaast heb je alternatieven met bijvoorbeeld hip bridge, door bij het ophoog duwen ook een been van de grond te halen.
    Even googlen levert genoeg resultaten hierin.

    Oefeningen als backward lunge, squats, deadlifts zijn ook prima oefeningen voor de billen (en benen).

    Hopelijk ben je hiermee op weg geholpen.


  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    naja als je thuis wil trainen kan je altijd wat dumbells kopen en of een barbel met schijven. en je hoeft niet alles in 1 keer te kopen je bouwt het toch op en als je niet van plan bent om heel zwaar te gaan hoef je niet de 50 mm stangen te kopen je kan dan de goedkopere 30 mm stangen gebruiken.

    Voor billen begin je volgens mij toch het meeste met squaten/deadliften/goodmornings/lunges en hip thrusts weet niet precies of er nog meer zijn echt specifiek voor de billen maar dit zijn wel allemaal oefeningen die je eventueel thuis kan doen met een stang of dan wel met dumbels als je dit zou willen.
  • Tarraca24
    Tarraca24 Berichten: 10 Member
    Opties
    Er zijn ook verschillende app's waarmee je kan opbouwen vb. 30 dagen fit, kan je kiezen welke spiergroepen je wilt trainen ;)
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom terug en succes weer :)
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Bedankt voor alle reacties!!!! De oefeningen ken ik en pak ze af en toe op :) Moet eigenlijk elke dag, maar... komt wel :p
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    Veel success !
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Success!
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Heel veel succes
  • janadeletter
    janadeletter Berichten: 1 Member
    Opties
    Alleen met minder eten kom je er niet. Buikspieroefeningen zo train je specifiek het buik gedeelte en gaat daar het vet ook sneller weg.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Buikspieroefeningen zo train je specifiek het buik gedeelte en gaat daar het vet ook sneller weg.
    Dacht het dus niet... Van buikspieroefeningen verdwijnt geen vet, maar door een calorietekort wel. Dus wanneer je rondom je buik vet wil kwijtraken, zul je net zo lang in een tekort moeten zitten totdat daar je lichaam ook het vet gaat aanspreken. Helaas komt het veelvuldig voor dat vet rondom de buik het laatste weggaat.
  • DenzoBell
    DenzoBell Berichten: 23 Member
    Opties
    Maar door de oefeningen train je wel d3 spieren waardoor het er wat strakker uit ziet of toch niet?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je traint je spieren wel, maar dat dit vet zou doen smelten is natuurlijk verre van juist. Compound movements gaan boven isolatie movements. Je kunt m.i. dus beter gaan deadliften, squaten en bench e.d. dan geisoleerd buikspieren trainen.