wijn of fris — Dutch (Netherlands)

wijn of fris

Opties
inovaaa
inovaaa Berichten: 1 Member
Hi,
even voorstellen eerst. Ik heet Iris en zo af en toe houd ik bij wat ik binnen krijg. Sinds kort heb ik een fitbit en de combinatie met mfp is erg zijn. Momenteel eerst maar eens aan het richten op calorie totaal, daarna ervoor zorgen dat deze van een goede bron komen.
Dit is een reden dat ik dit topic ben gestart,
op het terras hadden we een discussie over wat gezonder is om te kiezen. Wijn of fris?
nu kan ik wel vinden hoeveel calorie en suikers beide bevatten. Maar is weinig calorie en suiker meteen de gezondere keuze? Wijn is een puurder product, maar wel weer met alcohol. Zeker light drank heeft minder calorie, maar wel meer andere dingen die niet in wijn zitten.
Ik ben heel benieuwd naar jullie informatie hierover.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ben persoonlijk niet van het 'foodshaming' en of een product beter is dan het ander. Je kunt het beter bekijken als dat het ene product voedzamer is dan het andere, maar dat maakt het niet slecht. Voornamelijk in een cut zijn light dranken handig, omdat ze nauwelijks tot geen kcal bevatten. Ik zou zeggen; kies wat je lekker vindt en pas dit in je eetschema.
  • BeccaNevergivingup
    BeccaNevergivingup Berichten: 12 Member
    Opties
    Ik zou zeggen : kies wat je het lekkerst vind. Waar je echt van geniet en geniet daar dan ook van met mate. Neem dat glas wijn en ga er echt voor zitten, ipv gedachtenloos 3 glazen fris weg te klokken.