Invoeren training — Dutch (Netherlands)

Invoeren training

Opties
daisyvanwezel
daisyvanwezel Berichten: 11 Member
Hallo!! Ik heb zojuist 65 min gezwommen. 1.5km in totaal. Na een jaar niks te hebben gedaan ben ik nu doodop haha. Maar wat voor ik nu in? Snel/intensief of licht/gemiddeld. Ik heb flink mn best gedaan en voel het nu al overal. Ik heb voor snel gekozen. Wat zouden jullie doen? Dit resulteert in ruim 900 extra kcal. Ik eet momenteel 60kcal boven mijn BMR. Wat is verstandig om extra te eten vandaag?

Reacties

  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Ik kies er altijd voor om niet extra te eten. Volgens mij hoeft dat namelijk niet perse. Maar ik kan het mis hebben. En supergoed dat je je goed hebt ingespannen, maar hou er rekening mee dat het verbruik soms wat ruim berekend wordt.
  • daisyvanwezel
    daisyvanwezel Berichten: 11 Member
    Opties
    Thnx voor je antwoord! De verbruikte kcal zijn idd erg ruim. Heb uiteindelijk niks extra's gegeten ervoor. Wil ik eigenlijk ook liever niet. Maar mocht het gezonder zijn, wil ik het uiteraard wel doen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je kunt beter je kcal inname berekenen op basis van je TDEE. Dat is je BMR incl. je trainingen/ beweging. Daar komt een getal uit en dat kan je startpunt zijn qua kcalinname. Bij TDEE eet je geen kcal bij na je training, omdat deze dus al zijn meegenomen.

    60kcal boven je BMR is niet echt heel veel moet ik zeggen en brengt je wel in een soort van gevarenzone wat betreft je kcal die je overdag nuttigt. Helemaal als je 65min gezwommen hebt. Minder eten dan je BMR is niet verstandig, gezien dit het minimale aantal kcal is wat je lichaam nodig heeft om goed te kunnen blijven functioneren.