Invoeren Krachttraining — Dutch (Netherlands)

Invoeren Krachttraining

Opties
JessicaKuiper
JessicaKuiper Berichten: 10 Member
Hoi,
Ik kwam erachter dat als je krachttraining invoert daar geen calorieverbranding voor wordt gerekend. Hoe doen jullie dit? Want nu krijg ik geen reëel beeld van mijn inname en verbruik per dag.
Alvast bedankt.

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het is vaak wel lastig te schatten wat je daadwerkelijke verbruik is bij krachttraining. Dit hangt af van de duur, de intensiteit etc. Ik maak zelf gebruik van een hartslagmeter, waardoor ik het verbruik inzichtelijk krijg. Ik zit vaak rond de 600-700kcal van een training van 2 uur. Dit is incl. de rust altijd, dus netto zal dit ongeveer de helft zijn.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Dit kan je doen door bij cardiovasculair activiteit toevoegen en dan zoeken naar krachttraining. hier voer je dan het aantal minuten in en komt er een waarde uit. weet alleen niet of dit heel accuraat is. veel mensen die op vaste basis krachttraining doen berekenen hun caloriebehoeften liever met een TDEE berekening en op basis daarvan dan te eten. Hierin is dan rekening gehouden met het sporten en dan houd je dit dus niet apart bij om in te voeren.
  • JessicaKuiper
    JessicaKuiper Berichten: 10 Member
    Opties
    > @fxmhaast zei:
    > Dit kan je doen door bij cardiovasculair activiteit toevoegen en dan zoeken naar krachttraining. hier voer je dan het aantal minuten in en komt er een waarde uit. weet alleen niet of dit heel accuraat is. veel mensen die op vaste basis krachttraining doen berekenen hun caloriebehoeften liever met een TDEE berekening en op basis daarvan dan te eten. Hierin is dan rekening gehouden met het sporten en dan houd je dit dus niet apart bij om in te voeren.

    Ah top! Die neem ik mee! Ik houd mijn eten namelijk ook niet alle dagen heel accuraat bij, omdat ik simpelweg gewoon te lui ben om op mijn werk ook alles te wegen etc. Dus als een training niet heel precies is vind ik dat niet zo erg.. haha. Bedankt!