Entries in de database — Dutch (Netherlands)

Entries in de database

Opties
wimdroid
wimdroid Berichten: 61 Member
Is er iemand die weet hoeveel mensen een entry moeten markeren als "dit klopt", vooraleer ze een groen vinkje krijgen?

Ik probeer sommige entries na te kijken, omdat ik het zelf belangrijk vind dat ik kan terugvallen op de correcte waardes van wat ik scan of selecteer.
En vergis je niet, er zitten nogal wat foutieve entries in de database, zelfs als een groen vinkje hebben.

Als ze geen groen vinkje gebben, kijk je ze best grondig na.
Maar ook als ze een groen vinkje hebben, zijn ze dikwijls nog foutief of onvolledig.
Vaak zijn de geverifieerde items nog wel ok op macro niveau maar ontbreekt bijvoorbeeld het natriumgehalte of cholesterolgehalte, ben er ook al tegengekomen die ronduit verkeerd waren.

Als we dit nu al eens doen voor de produkten die we typisch in belgiė of nederland kopen, helpen we elkaar een heel stuk vooruit. En het vergt eigenlijk alleen wat extra werk de eerste keer dat je iets koopt/gebruikt.

Meten is weten denk ik dan maar.
Wat denken jullie hiervan?

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Via de website kan voedsel als 'verified' gemarkeerd worden (Engelse versie van dit klopt). Maar ook via een algortime, geimporteerd voedsel van partners en de staff. Meer informatie tevens (Engels): https://myfitnesspal.desk.com/customer/portal/questions/16333999-verified-foods
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Via de website kan voedsel als 'verified' gemarkeerd worden (Engelse versie van dit klopt). Maar ook via een algortime, geimporteerd voedsel van partners en de staff. Meer informatie tevens (Engels): https://myfitnesspal.desk.com/customer/portal/questions/16333999-verified-foods

    Bedankt Laurens,

    Spijtig dat je niet het verschil kan zien tussen imported en algoritmegebaseerd, want met dit laatste zit het blijkbaar wel grondig fout als ik zie hoeveel onjuist of onvolledig is.

    Persoonlijk verdiep ik me er redelijk hard in, omdat ik gewoon wil weten of naast macros ook natrium en bijv cholesterol wel ok is. Maar het is spijtig voor de mensen die het groene vinkje voor heilige waarheid gaan aanzien.

    Ik blijf de items die ik eet corrigeren, omdat ik daar persoonlijk beter van wordt, als meer mensen het doen is de inspanning kleiner voor een grotere doelgroep.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    We blijven natuurlijk een klein kikkerlandje, dus de focus van MFP zit hier niet snel op. Ze zijn wel bezig met voedsel importeren van producten, echter voordat ik dat ooit hier of in Europa zie gebeuren zijn we denk ik wat jaren verder.

    Goed bezig. Altijd even opletten terwijl je gevonden voedsel gebruikt om in te voeren of alles wel klopt is wat alle gebruikers aanraad. Al moet ik zeggen dat ik er sinds ik begon al steeds meer (correct) instaat, ik ben hier al jaren actief maar nu zijn we pas een beetje aan het doordringen in Nederland, ook met een actiever forum. Vrij logisch, maar toch een grote stap voorwaarts.
  • erikgeel
    erikgeel Berichten: 3 Member
    Opties
    Ik denk dat ik vanaf vandaag alles zelf maar scan en invoer, dan weet ik zeker dat het klopt.