Ketogeen — Dutch (Netherlands)

Ketogeen

Opties
typegeit
typegeit Berichten: 6 Member
Zijn er meer mensen die ook ketogeen eten?

Reacties

  • wendy260819722016
    wendy260819722016 Berichten: 10 Member
    Opties
    Ja ik.
    Al 10 maanden.
  • chrystal278
    chrystal278 Berichten: 1 Member
    Opties
    Yes.. meer dan een jaar low carb/keto
  • typegeit
    typegeit Berichten: 6 Member
    Opties
    Vonden jullie het in het begin ook zo moeilijk om de vetten bij elkaar te harken? Eiwitten haal ik wel maar die vetten
  • Gerobi08
    Gerobi08 Berichten: 1 Member
    Opties
    Doe wat meer kokosolie in de pan bij het bakken of neem een handje noten. Kom je al snel aan meer vetten
  • bionda1963
    bionda1963 Berichten: 1 Member
    Opties
    Yes. Al bijna 10 jaar.
  • MiriTer
    MiriTer Berichten: 2 Member
    Opties
    Ja!
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Ik heb er wat van gehoord, maar zou er graag meer van weten hoe dat werkt en of het iets voor mij is.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat is de reden dat je dat wilt proberen? Als het puur om afvallen gaat zou ik hier vanaf blijven. Je sluit een complete macro, namelijk koolhydraten, uit en dat is verre van ideaal.
  • snoepidog
    snoepidog Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik ben 10 december begonnen met een ketogeen dieet en ben al 3.6 kg afgevallen.
    Mijn ontbijt bestaat uit 2 gebakken eieren met 3 plakjes gebakken ontbijtspek, 4 calcium magnesium capsules en 3 multi capsules.
    Lunch bestaat uit bijv. blikje tonijn in olie vermengt met 15 ml Zaanse Hoeve mayo
    Avondeten uit biefstuk, tartaar, schouderkarbonaadje, etc. met 200 gram sla/groene groente/asperges.
    Tussendoortje kan zijn koffie met lekker veel slagroom zonder suiker. Of aardbeien met Griekse yoghurt aangevult met mon chou of mascapone of eiwitshake met water.
    Net wat ik nog tekort kom.
    Ook vul ik regelmatig mijn tekort aan vetten aan met 15 ml MCT olie.

    Ik ben een vrouw, 49 jaar, sportinstructrice en zit momenteel op 1478 cal. per dag.
    19 khd - 107 eiwitten - 109 vet

    Ik kan hier goed de dag mee doorkomen, al moet ik zeggen dat ik nu revaliderende ben na een zware knieoperatie en momenteel alleen wandel met de hond en 1 of 2 x per dag een uur op de hometrainer zit.

    Wanneer je je eten uit extra vetten wil halen, kan je khd arme pannekoeken maken.
    2 Eieren kloppen met 25 gram mascarpone of mon chou evt. aanlengen met wat water en bakken in olie. Erg lekker en voedzaam en weinig khd. Vaak doe ik hier een klein schepje vezels en/of eiwitpannekoekmix door heen en hij smaakt heel erg lekker.

    Mocht je meer tips of recepten willen, hoor ik het graag.
  • EdithvanderBol
    EdithvanderBol Berichten: 6 Member
    december 2017 aangepast
    Opties
    Ik ook. Gestart op 14 December, nu 4 kilo kwijt. Ben 54 met flink overgewicht. Ik volg de richtlijnen van dr. Eric Westman.
    Max. 20 gr koolhydraten op een dag, vette bronnen van eiwit en eten als je honger hebt, stopped als je vol zit.
    Eens kijken hoe dat gaat voorlopig. Oh, en koolhydraten zijn niet noodzakelijk voor volwaardige voeding.
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    > @EdithvanderBol zei:
    > Oh, en koolhydraten zijn niet noodzakelijk voor volwaardige voeding.

    Heb je er wetenschappelijk bewijs van dat je geen koolhydraten nodig hebt? Koolhydraten zijn er niet voor niks en zijn juist erg belangrijk voor je lichaam. Ze geheel uitsluiten is niet gezond voor je, je kan ze beperken
    Lees eens: http://www.brightmorningdew.nl/body/afvallen-voor-beginners-4-het-uitsluiten-van-voedingsgroepen/
  • EdithvanderBol
    EdithvanderBol Berichten: 6 Member
    Opties
    Kijk de filmpjes van dr. Eric Westman. Hij doet al 20 jaar onderzoek naar koolhydraten in voeding. Schreef er boeken over met Phinney en Volek. Kopstukken uit de medische en epigenetica wereld. Die vertrouw ik wel.
    Het idee van ketogeen is trouwens al heel oud. Meer dan honderd jaar al. Banting, Atkins etc. Men komt er steeds meer achter dat ze gelijk hadden. Enfin, je moet alleen doen waar je je goed bij voelt. En ik voel me erg goed, momenteel. Haal die twintig gram koolhydraten nu uit 200 Gr bladgroenten en andere boven de grond groeiende groenten. Dus met de vitamientjes en vezels zit t goed hoor.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oh, en koolhydraten zijn niet noodzakelijk voor volwaardige voeding
    Dat lijkt me iets te kort door de bocht, plus mist deze uitspraak context. Ja; koolhydraten kúnnen de minst belangrijke macro in een dieet zijn, lees: je kunt hier het snelst in schrappen, maar dat het niet noodzakelijk is is niet correct. Ons lichaam is zo gebouwd (of gemaakt) dat het het beste functioneert wanneer je deze voedt middels koolhydraten. Dat is fysiologisch nu eenmaal zo. Dit is de eerste energiebron die je nodig hebt om goed te kunnen functioneren. Kan het lichaam zonder koolhydraten? Ja, natuurlijk, omdat het lichaam een inventief mechanisme is. Is het verstandig? Nee, helaas niet.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oh mijn antwoord had niets te maken of iemand zich er prettig bij voelt of niet. Mijn antwoord was een reactie op jouw zin dat koolhydraten niet noodzakelijk zijn voor volwaardige voeding en dat klopt in het algemeen niet. Meer niet...
  • gristusss
    gristusss Berichten: 2 Member
    Opties
    > @SanneVink050891 zei:
    > Ik heb er wat van gehoord, maar zou er graag meer van weten hoe dat werkt en of het iets voor mij is.
  • gristusss
    gristusss Berichten: 2 Member
    Opties
    Je kunt ketose ook bereiken door periodiek vasten. Check deze video op Science insider
    https://www.facebook.com/BusinessInsiderScience/videos/1402091716566167/
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @gristusss zei:
    > Je kunt ketose ook bereiken door periodiek vasten. Check deze video op Science insider
    > https://www.facebook.com/BusinessInsiderScience/videos/1402091716566167/
    >

    Dankjewel voor de tip! Ga hem even kijken:)
  • gcp23
    gcp23 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik wil het proberen. Heb de afgelopen weken veel erover gelezen en recepten gezocht. Waar ik een probleem mee heb is idd de hoeveelheid vetten. Veel van de recepten die ik heb gevonden, gooien overal maar kaas op en dat zie ik niet zitten (word misselijk van te vaak kaas). Dus ik ben even aan het kijken hoe het moet. Voorlopig doe ik aan low carb eten. Heb dat eerder gedaan maar nooit bewust geweest van hoeveelheden alleen van calorieën dus afvallen was minimaal. Hopelijk gaat het nu beter.
  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Eet gewoon gezond dan kan je alles eten zonder poespas .en hou je het langer vol
  • timojugger
    timojugger Berichten: 76 Member
    Opties
    IF al maanden, Keto gedaan en nu een week Carnivoor. Tot nu toe lauter postitieve resultaten :)
  • EdithvanderBol
    EdithvanderBol Berichten: 6 Member
    Opties
    Ben inmiddels na acht maanden 26 kilo kwijt. Voel me super en de dokter was bij de laatste controle erg enthousiast over mijn bloedwaarden en bloeddruk.
    Volg het protocol van dr. Eric Westman te vinden op YouTube.
    20 gram koolhydraten per dag (totaal niet netto), vette eiwitbronnen en eten als je honger hebt en stoppen als je nog niet helemaal vol bent.
    Verder niks tellen of bijhouden. De filmpjes van Casey Durango hebben me ook erg geholpen. Zij volgt ook dit protocol.