Hihi. Beetje traag — Dutch (Netherlands)

Hihi. Beetje traag

Opties
wendy260819722016
wendy260819722016 Berichten: 10 Member
Van begrip dus.
Zit hier al 10 maanden en zie nu pas dat er een forum bij zit.

Ik ben Wendy.
Taartdecorateur. (Handig werk met lijnen) 44 jaar en ben sinds 11 sept bezig met ketogeen eten.

Ben van 101 kilo nu gezakt maar bijna 76. Bijna 25 kilo kwijt dus.
Ik wil er nog 12 kwijt. Naar de 65 kilo.

Heb de laatste maanden net niet helemaal stil gestaan. Viel hooguit eens per maand iets af.

Hield ook mijn eten niet meer bij op de app en merk toch dat je dan snel over je vetten of eiwitten gaat.

Sinds een week weer begonnen op te schrijven en het gewicht zakt weer. Dus dat voorlopig maar weer blijven doen.

Nog meer mensen die ketogeen eten hier?

Reacties

  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    Ik doe geen ketogeen, ik weet niet waarom je daarvoor kiest, maar gewoon goed gebalanceerd eten kan je evengoed naar je doel brengen.

    Vind wel netjes wat je al bereikt hebt #pluim

    en ook wel respect, als je zo heel de dag naast de taarten staat :smile:
  • wendy260819722016
    wendy260819722016 Berichten: 10 Member
    Opties
    Klopt hoor. Maar ik heb in het verleden zo veel ge jojoot dat eens gewoon dieet of netjes eten met koolhydraten niet meer werkte.

    Ik merk dat ik met veel minder kh me zo veel beter voel.
    Geen buikpijn meer.
    Het zuur is weg en ik vrat op den duur rennies. Vreselijk.
    En mijn huid wat altijd erg last had van volwassenen acné is helemaal opgeknapt.

    Er zijn mensen die het niet zo goed doen op veel kh. Ik ben er een van.

    Eet ze nu vooral uit groente en wat fruit. En voel me daar super bij.
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    juli 2017 aangepast
    Opties
    zo lang je maar niet in de hypes wegzinkt, en een beetje begrijpt wat je doet, verantwoord en gebalanceerd en alles met een "figuurlijke" korrel zout neemt.

    De basis is:
    1) afvallen = inname tekort t.o.v je verbruik.
    2) energie is nodig, dus hoge activiteit, vergt ook hoge(re) inname.
    3) meten is weten: log alles in en uit
    4) wees kritsich, het is je gezondheid (geloof niet eender wie, ook mij niet !, zomaar)

    op gebied van macro's kan je een beetje spelen naar jou eigen goedvoelen, maar probeer extremen te vermijden.

    De gevaren van dingen als keto schuilen in het niet binnen krijgen (of juist veel te veel) van bepaalde nutriënten,
    wat op lange termijn behoorlijke schade kan toebrengen, afhankelijk waarvan je teveel/tekort hebt.
    Daarenboven kweek je jezelf slechte gewoontes aan, omdat je uiteindelijk toch weer naar die balans moet gaan na je gewichtsverlies.

    Dus als ik uitspraken zie als "je moet veel vet eten!" en "koolhydraten zijn slecht!", dan lees ik het, fact-check het en klasseer het meesatl verticaal in mijn hoofd.

    Ik zie enorm veel kuddegedrag online (perks of the internet) en denk er het mijne van, ik probeer niet teveel te reageren op minder doordachte uitspraken, tenzij ze andere mensen schade zouden kunnen berokkenen.

    je mag me altijd toevoegen als je wil, je zal geen keto dingen vinden, maar hopelijk wel wat inspiratie rond gezond en gevarieerd, zonder hopen enkelvoudige KH.

    en nee ik ben geen expert, zelfs nauwelijks ervaringsdeskundige :smile: , maar ik vind mijn gezondheid belangrijk, dus ik lees, ik filter en dan staaf ik wat ik denk begrepen te hebben
  • wendy260819722016
    wendy260819722016 Berichten: 10 Member
    Opties
    Ik snap je.
    Ik ben ook een lezer. Net een spons. Ik lees heel veel informatie en doe het op mijn manier. Let goed op dat ik binnen krijg wat nodig is.
    En sommige dingen vul ik aan.

    En inderdaad je kan niet zonder koolhydraten. Maar je kan wel kiezen de juiste te kiezen.

    En eenmaal op gewicht wil ik zeker gaan toevoegen. Geen witte pasta of witbrood. Maar gewoon een gezonde balans
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Maar je kan wel kiezen de juiste te kiezen
    Er bestaan geen slechte of goede koolhydraten, hoogstens voedzaam en minder voedzaam. Er is ook niets mis met witbrood of witte pasta. Het kan zijn doel dienen. In volkoren pasta zitten alleen meer voedingsstoffen & vezels. Je lichaam 'onttrekt' de voedingsstoffen uit het voedsel dat je het geeft, maar daardoor is er niet zoiets als 'slechte' voeding of 'gezonde' voeding.

    Ik zou keto niet voor lange termijn aanraden, omdat je je een complete macro ontzegd. Je lichaam heeft alle macro's nodig en dus ook koolhydraten. Koolhydraten is juist de energieleverancier van je lichaam en om deze macro derhalve compleet weg te laten is verre van verstandig.
  • wendy260819722016
    wendy260819722016 Berichten: 10 Member
    Opties
    Laten we het eens zijn dat we het niet met elkaar eens zijn dan.
  • wendy260819722016
    wendy260819722016 Berichten: 10 Member
    Opties
    O en ik laat ze niet weg.
    Ik schreef eerder al dat ik er voor kies mijn koolhydraten vooral uit groente te halen. Volgens mij nog nooit gehoord dat groente ongezond is. ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het gaat om de totale hoeveelheid van koolhydraten. Als je alleen je koolhydraten uit groente haalt, dan zal je waarschijnlijk niet boven de 30gr koolhydraten per dag komen (als het niet minder is).

    Je kunt het niet met mij eens zijn en je bent zeker vrij om te doen wat je wilt, maar dat neemt niet weg dat keto op lange termijn niet gezond is. Al helemaal niet als je daarbij bijvoorbeeld nog intensief zou sporten.
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    juli 2017 aangepast
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    dan zal je waarschijnlijk niet boven de 30gr koolhydraten per dag komen (als het niet minder is).

    Niet noodzakelijk, vandaag netjes 79gr gehaald zonder brood,rijst, etc...

    > @itzhanne82 zei:
    > maar dat neemt niet weg dat keto op lange termijn niet gezond is.
    > Al helemaal niet als je daarbij bijvoorbeeld nog intensief zou sporten.

    Volledig mee eens en ik zou willen toevoegen, als je intensief sport heb je de enkelvoudige ook gewoon echt nodig als snelle energieleverancier


    ik herhaal ook:

    > @wimdroid zei:

    > De gevaren van dingen als keto schuilen in het niet binnen krijgen (of juist veel te veel) van bepaalde nutriënten,
    > wat op lange termijn behoorlijke schade kan toebrengen, afhankelijk waarvan je teveel/tekort hebt.
    > Daarenboven kweek je jezelf slechte gewoontes aan, omdat je uiteindelijk toch weer naar die balans moet gaan na je gewichtsverlies.

    Ik word niet goed als ik mensen zie die op een dieet van spek en mora curryworsten staan "omdat het keto of kha is", nu ze doen maar, dat zijn meestal toch verdronken kalveren, en de waarheid zal hun achterhalen als ze vezels, mineralen, vitamine tekorten hebben, bloeddrukproblemen door de waanzinnige natrium en cholesterolgehaltes of het cijfer van transvetten voor ogen krijgen, enzoverder (de lijst van risicos is lang)

    Dus keto kan, korte termijn en denk heel goed aan wat je binnenspeelt
  • wendy260819722016
    wendy260819722016 Berichten: 10 Member
    juli 2017 aangepast
    Opties
    Goh. Ik wist niet dat ik een keto discussie topic was gestart.

    Dacht dat ik mezelf had voorgesteld.
    Ben zeker in de war.
  • wimdroid
    wimdroid Berichten: 61 Member
    Opties
    Ja het is een beetje ontspoord :) maar je vermeldde het wel in je intro natuurlijk :D

    Dus, rewind een stukje.

    Welkom, veel succes, en als je vragen hebt, stel ze gerust !
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    juli 2017 aangepast
    Opties
    Hey Wendy, wat heb je al goede resultaten geboekt, top;! Dat is doorzetten ondanks dat je als taartdecorateur werkt, succes met de laatste loodjes. Keep it up
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    wimdroid schreef: »

    en nee ik ben geen expert, zelfs nauwelijks ervaringsdeskundige :smile: , maar ik vind mijn gezondheid belangrijk, dus ik lees, ik filter en dan staaf ik wat ik denk begrepen te hebben

    Give this man a cookie! (sort of speak uiteraard ;) )
  • wendy260819722016
    wendy260819722016 Berichten: 10 Member
    Opties
    Bedankt voor de welkom.
    Ja ben heel blikte de bijna -25.

    Vind het jammer dat het de laatste tijd zo langzaam gaat. Maar ga gewoon door.
    Ik kom er wel.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Wendy, welkom. Als je vragen hebt, stel ze gerust :) Goed dat je al flink wat succes geboekt hebt!