Hoe start je het best je dag
claudiavandesanden
Ik wil graag tien kilo afvallen. Maar ik weet niet zo goed hoe te beginnen. Ik wil geen hocus pocus recepten met drukke baan en drie kids alleen. Maar met "gewoon" eten. Nu eet ik morgens meestal yoghurt met cruesli of crackers met beleg. Maar ik zie in deze app dat dat best veel calorieën zijn. Wat is te adviseren als ontbijt? gr Claudia
1
Reacties
-
Hi Claudia, welkom.
Bekijk wat gezonde opties zijn die laag in kcal zitten. Het beste is iets te vinden dat werkt voor jou natuurlijk. Wellicht de crusli vervangen door alleen volkoren ontbijt granen? Kijk wat mogelijk is, experimenteer.
Als je zoekt naar ontbijt tips zou ik daar wat van proberen te doen.0 -
Ik start de dag altijd met ontbijtgranen, zoals nuts and seads of all bran. Maar 25 gram is al genoeg. En daarbij magere yoghurt en een vrucht. Ook is het goed om te variëren met de ontbijtgranen1
-
Ik begin meestal met iets eiwitrijk. Bv de magere kwark van jumbo, vul ik aan met lijnzaad, chiazaad en wat fruit. Of ik maak een smoothie. In de jumbo hebben ze groenten en fruit mix in de vriezer. Heel gemakkelijk en weinig werk.1
-
Ik begin iedere ochtend met 30/40 gram (krokante) muesli en magere yoghurt en af en toe met aardbeien of bosvruchten. Zo bevat mijn ontbijt ongeveer 200 ckal.1
-
Je kan ipv Muesli/Cruesli, bijv gewoon magere yoghurt met rozijntjes en een stuk fruit doen.
Langs de andere kant, ontbijt is een belangrijke maaltijd waar je de energie toch van opsoupeert, dus een ontbijt van 300 Cal is echt geen probleem, probeer misschien eerder s'avonds iets conservatiever te zijn.
Veel mensen proberen drastische veranderingen te maken, terwijl het (meestal) niet echt nodig is.
Log een aantal dagen exact wat je eet en kijk waar je calorieën vandaan komen, dikwijls is portioneren van de hogere leveranciers al een goede hulp.5 -
Ik eet in de morgen havermout (40 gram) 100 gram vers fruit en 100 ml fruitsap of magere melk en doe dat in de smoothieshaker.1
-
Ik begin mijn dag 8 van de 10x met magere yoghurt en muesli en/of volle granen (eigen merk AH). Soms doe ik er een banaantje bij Dat het wat meer calorieën heeft is op zich geen ramp, maar dan moet je kijken naar hoe de rest van je dag eruit ziet. Als je onder een bepaald aantal calorieën wilt blijven, is het handig om goed te kijken naar wat je eet op een gehele dag. Soms heb ik een uitgebreider ontbijt (ei en spek) en dan is mijn lunch bijvoorbeeld weer wat lichter2
-
Lekker havermout dat zijn echte complexe vezels waar je langer een volgevoel van hebt0
-
Ik eet elke ochtend wat anders want anders word het zo eentonig1
-
Mijn favo ontbijt 300 gr magere kwark 25 gram bambix 4+ en 1 banaan en scheutje water en blenderen tot een pap1
-
Wat is een goed eiwitrijk alternatief voor yoghurt / kwark want dat is niet te hachelen die zure meuk?0
-
Ik begin mijn dag met havermout met water en een schep whey erdoorheen.3
-
> @TriArie zei:
> Wat is een goed eiwitrijk alternatief voor yoghurt / kwark want dat is niet te hachelen die zure meuk?
Eiwitten bakken of eiwitshake met wat havermout en een halve avocado en bijv handje rood fruit en ff in de blender0 -
-
Ik eet yoghurt met fruit (seizoensgebonden uiteraard) en 20 gram gemengde noten. Mijn ontbijt zit op 280 kcal. Ik gebruik dan wél de vette yoghurt omdat ik later in mijn koolhydraten zit.0
-
Later is lager0
-
Ik eet 's ochtends gewoon een volkoren boterham met aardbeien jam en een bakje koffie uiteraard. Het is voor mij niet te doen om allemaal yoghurtjes of iets te gaan eten omdat ik dat gewoonweg niet volhoud. Bovendien zit ik alsnog onder mijn dagelijkse calorieën.(1610)1
-
Ik eet 2 boterhammen in de ochtend. 1 met kip en 1 met 30+ kaas. Hier voel ik me het fijnst bij. Maar ik mag 2130 kcal eten dus heb daardoor ook wel iets meer speling.0
-
Begin zelf altijd met een een hoop herrie in de keuken, blender erbij met daarin 300ml yoghurt, 30 gram havervlokken, 80 gram fruit (varieert) en 1 banaan.....een smoothie in dit geval.0
-
Lekker havermout in de ochtend simpel en vullend0
-
Ik eet ‘s ochtends Skyr bosvruchten. Is voor mij goed vol te houden omdat het niet zo zuur is en zitten niet zoveel suikers in als in smoothies0
-
3 eieren verdeeld over de ochtend tot 12 uur...tussendoor nog een banaan1
-
Jorge. ..geen brood of iets? Alleen maar ei? Zijn dat niet te weinig calorieën? Ik vind het gewoon heerlijk om te ontbijten met 2 volkorenbrood brood met kipfilet en mosterd. En dan nog een gekookt eitje erbij. Zo gewoon mogelijk. Ik hou niet van teveel verschil.0
-
3 eieren verdeeld over de ochtend tot 12 uur...tussendoor nog een banaan0
-
Als ontbijt neem ik 100 nl halfvolle milde yoghurt met 100 gram aardbeien en 100 gram blauwe bessen. Dit is circa 131 cal. Je hebt dan meteen een fruitmoment gehad. Voor mij heeft dit als voordeel dat er geen koolhydraten inzitten en dat ik daarom in de loop vd ochtend geen hongergevoel krijg. Diëtiste en sportbegeleider hebben dit advies gegeven.2
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 474 MyFitnessPal-Fora