Nog fulltime werkende single mama's van kleine kinderen? — Dutch (Netherlands)

Nog fulltime werkende single mama's van kleine kinderen?

Opties
maloha79
maloha79 Berichten: 1 Member
Hoe doen jullie het om gezond eten voor jezelf en kind (bij mij 16 maanden) op tafel te zetten na drukke werkdag?
Hoe doen jullie aan sport? Ik kan s avonds niet naar buiten als kind in bed ligt.

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Ehm ik ben geen moeder niet single en heb (nog) geen kinderen maar misschien dat soms een van jou ouders of vrienden/kennisen een avondje op kunnen passen zodat jij iets van sport kan doen? of een oppas maar dan wordt het misschien prijzig. Of koop apparatuur voor thuis: de goedkope versie is dan een matje en lichaamsgewicht oefeningen doen. dit is dan aan de hand van een budget eventueel uit te breiden met elastiek/medicijnbal/pull up bar/dumbels/stang/schijven/bankje/een powerrack etc maarja kan me voorstellen dat je hier geen geld voor uit wil geven. maar er zijn ook wel eens lichte gewichten/spullen te koop bij een lidl ofzo. Maar als je echt wil sporten is er wel een weg denk ik ook al kost het dan wel iets meer moeite dan normaal.
    Maar indien je tussen door tijd hebt kun je thuis dus wel oefeningen doen denk hierbij dan aan squaten/lunges/planken/push ups/hipraise/wall sit/crunches/calf rais (indien je een pull up bar hebt ook pull ups /chin ups en alle varianten die je hierbij kan doen en ga zo maar door. Je kan natuurlijk ook flessen water pakken als extra gewicht of iets in die richting
  • AnkeV84
    AnkeV84 Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik ben niet single en werk niet helemaal fulltime maar heb wel 3 kleine kindjes (5, 3 en 4 maanden)
    Mijn man is vaak s'avonds weg dus ik heb ook de mogelijkheid niet om s'avonds te sporten en bovendien heb ik na een volle dag werken of thuis zijn met de kinderen niet meer de energie om s'avonds te sporten.

    Ik heb een fitbit waarmee ik zorg dat ik minimaal 10.000 stappen haal per dag en omdat ik in ploegen werk ben ik regelmatig overdag vrij. Dan sport ik samen met de kinderen voor de tv (kleinste.in de box) het gaat niet zo intensief als ik zou willen, maar iets is beter dan niets. (Ik heb 2 setjes dumbells van 0.5 kg voor de kinderen)

    Het klinkt raar, maar misschien een halfuurtje eerder opstaan s'ochtends en dan een 20 min een thuis workout doen? Maar dat werkt denk ik alleen als je kindje niet al heel vroeg uit zichzelf wakker wordt. Ik ging voor de laatste zwangerschap weleens om 5 uur s'ochtends eruit om te hardlopen terwijl iedereen nog sliep, maar ik had manlief dan gewoon in bed voor als de kinderen eerder wakker zouden worden.
  • muppet20142014
    muppet20142014 Berichten: 2 Member
    Opties
    Niet single, maar wel een tip. Ik heb het opgelost door een sportschool te zoeken die kinderopvang aanbied. Ik weet niet waar je woont, maar David Lloyd bied deze service aan. Echt heel fijn! Kindjes lekker spelen, het is hier net een soort ballorig. En als ik klaar ben met sporten, gaan we daar nog een uurtje zwemmen. We maken er echt een uitje van. Ze kijken er de hele week naar uit om met mama mee te gaan naar de sportschool ;)

    Eten doen we gewoon normaal, aardappel, vlees groente. Pasta met broccoli en verse zalm (favoriet hier!) ik heb een Airfryer, echt super handig. Snel opgewarmd en snel klaar. Een stuk zalm gaat er 12 minuutjes in op 190 graden. Broccoli en pasta zijn ook zo gekookt. Ik kook dan ook al gelijk wat verse eitjes voor de volgende dag om mee te nemen naar het werk. Ik zet 's morgens al het eten gesneden en al klaar, hoef ik het alleen nog maar op het vuur te zetten. Hoop dat je iets aan de tips hebt!
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Ik werkte niet fulltime maar had wel 2 kleine kinderen. Een vriendin die ook een klein kind heeft is ideaal. Jij past op haar kleine en zij op die van jou. Of 2 uurtje minder gaan werken zodat je kan sporten voordat je je kind op haalt (of als je thuis kan werken die uren s avonds inhalen)
  • blackarosu_abi
    blackarosu_abi Berichten: 1 Member
    Opties
    Hoi hier wel een alleenstaande ouder. Wat helpt is goed van te voren bedenken wat je welke dag eet . Eventueel voor 2 dagen alvast koken of iets voor die kleine maken en pakjes invriezen zodat je alleen jou eten hoeft te maken. En eerlijk hou het simpel alleen zo red je het nog met kids en het alleen doen. Hopelijk helpt dit een beetje bij mij wel. Succes. En als je kleine slaapt dan een dance workout out doen via YouTube je hebt er best veel.
  • andreelisa
    andreelisa Berichten: 1 Member
    Opties
    Hier een fulltime werkende moeder van twee kids. Ik heb bij de action een kettlebell gekoch't en doe hiermee mijn workout via filmpjes van youtube. Werkt goed, vooral bodyfit by amy is favoriet.
  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    Opties
    Hey niet single en voor de moment 4/5 aan het werk.Ik heb een dochter van 18maand en nadat ze haar patatjes gegeten heeft smiddags steek ik ze in bed en direct daarna stel ik mij op de loopband.Dat is voor mij de enige manier om toch te kunnen sporten. S'avonds ook eventueel loopband als ze in haar bed ligt en de zondagochtend vroeg ga ik buiten gaan lopen wanneer mijn vriend op haar kan letten en dit werkt voor mij.Zonder mijn loopband zou het mij ook niet lukken dus ik snap waar je mee worsteld.
    Ik voel mij er veel gelukkiger door als ik es 30 min tijd voor mijzelf vrijmaak,dit 3 a 4 keer per week.(De was en de plas loopt toch niet weg)
    Grtjs
  • Barbara5037
    Barbara5037 Berichten: 38 Member
    Opties
    Hey ik ben een mama van 3 kids. Niet alleenstaand. Ik begrijp je volkomen. Het is niet evident om te sporten. Ik doe voor veel work outs van optima vita via YOUTUBE. Duurt soms maar 10 minuten. tip: als de Kids je storen pauzeknop induwen en als het lukt terug verder doen. Je gaat er voldoening van hebben. Veel succes
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @maloha79 zei:
    > Hoe doen jullie het om gezond eten voor jezelf en kind (bij mij 16 maanden) op tafel te zetten na drukke werkdag?
    > Hoe doen jullie aan sport? Ik kan s avonds niet naar buiten als kind in bed ligt.

    Hoi,
    Ik heb 2 jongens die ik in mijn eentje opvoedt. Ik werk 4 dagen. Eerlijk gezegd werkt thuis trainen totaal niet voor mij. Of de bel gaat, of een hond in de weg
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @rs_b zei:
    > > @maloha79 zei:
    > > Hoe doen jullie het om gezond eten voor jezelf en kind (bij mij 16 maanden) op tafel te zetten na drukke werkdag?
    > > Hoe doen jullie aan sport? Ik kan s avonds niet naar buiten als kind in bed ligt.
    >
    > Hoi,
    > Ik heb 2 jongens die ik in mijn eentje opvoedt. Ik werk 4 dagen. Eerlijk gezegd werkt thuis trainen totaal niet voor mij. Of de bel gaat, of een hond in de weg...
    Vrijdags ben ik vrij en kan ik sporten. Zondag heb ik een oppas...
    Wat ik ook doe is zoveel mogelijk lopen naar werk. 20 min heen. En terug ook 20 min.
    Ik werk 10 hoog en pak de trap
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    Mijn berichten komen maar half aan
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Nog een keer proberen:
    Hoi,
    Ik heb 2 jongens die ik in mijn eentje opvoedt. Ik werk 4 dagen. Eerlijk gezegd werkt thuis trainen totaal niet voor mij. Of de bel gaat, of een hond in de weg...
    Vrijdags ben ik vrij en kan ik sporten. Zondag heb ik een oppas...
    Wat ik ook doe is zoveel mogelijk lopen naar werk. 20 min heen. En terug ook 20 min.
    Ik werk 10 hoog en pak de trap
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Ik werk 10 hoog en pak de trap
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Ik werk 10 hoog en pak de trap
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    Ok. Ik geef het op. Mijn bericht wordt steeds ingekort