(Naamloos) — Dutch (Netherlands)

(Naamloos)

Opties
Hallo allen,

Ik kan nu zo'n 20 a 30 minuten hardlopen aaneengesloten. Hoe bouw ik dit verder uit zonder al te veel risico op blessures?

Groetjes Sanne

Reacties

  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Volgende keer doe je gewoon 5 of 10 minuten erbij. Kijk goe dat gaat en elke week zo opbouwen.

    Je moet eerst wel warm lopen. Waarom loop je hard trouwens? Cardio of vetverbranding?
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @Yuxel1978 zei:
    > Volgende keer doe je gewoon 5 of 10 minuten erbij. Kijk goe dat gaat en elke week zo opbouwen.
    >
    > Je moet eerst wel warm lopen. Waarom loop je hard trouwens? Cardio of vetverbranding?

    Ik sta nu stil met afvallen en wil meer vet verbranden naast mijn krachttraining.
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Duidelijk. Ik liep ook altijd hard maar ik kreeg last van mijn voet. Hardlopen, is lastig vol te houden. Daarom ben ik aan snelwandelen geraakt. Ik hou mijn hartslag tussen 90 en 120 en ik val af. Ik loop elke keer om en bij 8 km.

    Het is trouwens normaal dat gewichtsverlies even stopt. Dat is een lichamelijk proces. Als je doorgaat, zul je zien dat je weer verliest. Een kilo in de maand is goed!
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @Yuxel1978 zei:
    > Duidelijk. Ik liep ook altijd hard maar ik kreeg last van mijn voet. Hardlopen, is lastig vol te houden. Daarom ben ik aan snelwandelen geraakt. Ik hou mijn hartslag tussen 90 en 120 en ik val af. Ik loop elke keer om en bij 8 km.
    >
    > Het is trouwens normaal dat gewichtsverlies even stopt. Dat is een lichamelijk proces. Als je doorgaat, zul je zien dat je weer verliest. Een kilo in de maand is goed!

    Ik verlies geen kilo's maar alleen omvang
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    augustus 2017 aangepast
    Opties
    Als je omvang verliest is het ook goed. Gewicht verliezen is nooit lineair.
    Ik sta nu stil met afvallen en wil meer vet verbranden naast mijn krachttraining.
    Of meer beweging toevoegen, of minder gaan eten. Als je langer dan 2 weken stilstaat, dan kun je die verandering doorvoeren.
  • ZakaBent
    ZakaBent Berichten: 9 Member
    Opties
    Hoi ! je moet sowieso interval training doen voor vetverlies. Als je schrik hebt voor blessures moe je het rustig aan doen, evenwichtstraining doen en letten op techniek (kan je vindn op youtube). 1 ding is ook belangrijk, Rust ! Als je dit blijft doen gaje automatisch een beter conditie hebben en dankzij intervaltraining , ook vetverlies. Probeer ongeveer 75% van je capaciteiten niet te overschrijden als je puur om vetverlies gaat. succes !
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Als je omvang verliest is het ook goed. Gewicht verliezen is nooit lineair.
    > Ik sta nu stil met afvallen en wil meer vet verbranden naast mijn krachttraining.
    >
    >
    >
    > Of meer beweging toevoegen, of minder gaan eten. Als je langer dan 2 weken stilstaat, dan kun je die verandering doorvoeren.

    Beiden al geprobeerd, nu woensdag met een pt aan de slag om te kijken waar ik meer winst kan halen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Beiden al geprobeerd, nu woensdag met een pt aan de slag om te kijken waar ik meer winst kan halen
    Zonde geld die PT, want als je nog steeds niet afvalt is het 99% je voeding; je eet dus kennelijk nog teveel. Registreer je alles wel correct? Vaak onderregistreren mensen en is het niet afvallen echt bijna altijd terug te leiden naar het aantal kcal wat men binnen krijgt.
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Beiden al geprobeerd, nu woensdag met een pt aan de slag om te kijken waar ik meer winst kan halen
    >
    >
    >
    > Zonde geld die PT, want als je nog steeds niet afvalt is het 99% je voeding; je eet dus kennelijk nog teveel. Registreer je alles wel correct? Vaak onderregistreren mensen en is het niet afvallen echt bijna altijd terug te leiden naar het aantal kcal wat men binnen krijgt.

    Pt is gratis dus geen zonde geld en afspraak gaat niet door, vermoedelijk pfeiffer dus valt weer tegen
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ik sluit me aan bij zakabent. Probeer interval training. Daarmee verbrand je veel meer vet en zowel ook calorien. Als je conditie beter word kun je uitbreiden met kleine stapjes naar high intensity interval training..
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Hallo allen,

    Ik kan nu zo'n 20 a 30 minuten hardlopen aaneengesloten. Hoe bouw ik dit verder uit zonder al te veel risico op blessures?

    Groetjes Sanne

    Een manier hoe ik mijn loopschema opbouwde, was niet zozeer naar de tijd kijken, maar naar de afstand in die tijd.
    Als je conditioneel sterker word, zul je uiteindelijk ook langer kunnen hardlopen.

    Ik ging bijvoorbeeld 30 minuten hardlopen en kijken hoever ik kwam in die tijd (dit werkt overigens beste op een loopband hoor)
    Kwam ik de eerste keer op bijvoorbeeld 4 km, dan was mijn doel de keer erop om 4,4 km te lopen in 30 minuten
    enzovoort