Droogtrainen of normaal eten? — Dutch (Netherlands)

Droogtrainen of normaal eten?

Opties
Ik ben nu ongeveer n maand bezig met sporten en ik let nu ook sinds een week op mijn voeding. Ik ben 1.78 ( in groei wel) weeg 75 kg en sport 3-6 keer per week. Hiervan is 3x krachttraining de rest voetbal, etc. Toen ik begon met trainen woog ik 78 kg. Het laatste beetje vet is aan het "oplossen". Is het beter om dit aan te houden of meer te eten? Het berekend aantal kcal per dag met mijn bewegig is 2830, ik krijg gemiddeld 2000 binnen nu. Graag advies

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Droogtrainen zelf bestaat niet. Als je lager vetpercentage zou willen, dan dien je in een energietekort blijven totdat het laatste wat je weg wilt hebben ook weg is. Er zijn ook geen specifieke droogtrain oefeningen of iets. Is alleen een dergelijke marketingterm.

    Daarnaast is mij niet helemaal duidelijk wat je precies wilt. Wil je aankomen? Het vet weg hebben?
  • vinieboy66
    vinieboy66 Berichten: 3 Member
    Opties
    Droogtrainen is een term, niet een bepaalde training dat klopt. Ik wil het vet weg hebben, maar toch spier op kunnen bouwen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat gaat niet samen. Als je spieren wilt bouwen middels krachttraining zul je in een overschot moeten zitten. Als je vet wil verbranden of weg wilt hebben, dan zul je in een tekort moeten zitten.
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    Als je afvalt ga je altijd beetje spiermassa kwijtraken, maar op dat zo minmogelijk te houden moet je hoog in eiwitten zitten.

    Houd ongeveer 40/30/30 aan. 40% koolhydraten, 30% eiwitten en 30% aan vet. En eet ongeveer 300 kcal onder je onderhoud.

    Als je dat doet val je langzaam af en verlies je langzaam je vet.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je afvalt ga je altijd beetje spiermassa kwijtraken, maar op dat zo min mogelijk te houden moet je hoog in eiwitten zitten.
    Inderdaad, met afvallen is het niet te vermijden dat je wat massa verliest. Je kunt het zoveel mogelijk behouden door zware krachttraining te blijven doen zodat je nog steeds spierprikkels krijgt en je eiwit wellicht iets hoger houden (zeg tegen de 2.0gr tot 2.2.gr per kilo lichaamsgewicht).
  • Grudgie
    Grudgie Berichten: 33 Member
    Opties
    2 gram eiwit per lichaamsgewicht is genoeg. De rest zou ik spenderen aan koolhydraten, heeft je lichaam dan veel meer aan.