Spiermassa opbouwen — Dutch (Netherlands)

Spiermassa opbouwen

Opties
Fudgex0
Fudgex0 Berichten: 1 Member
Heyhey
Ik zou graag mijn vetpercentage zien dalen en toenemen in spiermassa, maar ik heb geen idee waar te beginnen. Ik ben nog in herstel van een eetstoornis en daardoor weet ik mijn eigen limieten nog niet echt qua sport. Naar de fitness gaan is momenteel nog een stap te ver, maar ik zou graag van thuisuit al wat beginnen trainen. Heeft iemand hier ervaring mee of enig advies?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Spieren opbouwen en vetpercentage verlagen gaan niet echt samen. Het is het een of het ander. Daarnaast is het opbouwen van spieren krachttraining vereist, waarbij je rekening houdt dat er progressieve overload plaatsvindt.
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    augustus 2017 aangepast
    Opties
    Begin anders thuis met de basis oefeningen, pushups, situps, pullups, speed body squats, mountain climbers etc etc. Ook kun je hiit trainingen doen. Als je eenmaal op je streef percentage bent kun je je eet en trainingsschema gaan aanpassen om ervoor te zorgen dat je spiermassa opbouwt. Een paar van de dingen die je nodig hebt zijn discipline en doorzettingsvermogen. Maak daarnaast fotos om je progressie bij te houden. Succes!