Mijn gevecht — Dutch (Netherlands)

Mijn gevecht

Opties
RonRoff
RonRoff Berichten: 3 Member
Voor sommige mensen kan dit motiverend zijn, voor sommige demotiverend en sommige mensen vinden het misschien wat klagerig. Excuses daarvoor, ik wil dit gewoon even van mij afschrijven.

8 Juli 2016 haalde ik mijn bruine band in Jiu Jitsu en was ik goed bezig. ik was op dat moment net 30kg kwijt en was trots op alles wat ik had bereikt. Ik deed super fanatiek aan Braziliaans Jiu Jitsu ook. Ik was een vechter, voelde me sterk en zelfverzekerd!

Vlak erna kreeg ik een burnout en storte mijn wereldje in elkaar, ik verloor op een ander vlak een gevecht. Ondanks dat mijn gezin mij is wezen steunen door dik en dun, kwam ik sinds dat moment tot en met vandaag flink aan. Ik ben 20kg aangekomen sinds het begin van mijn burnout. Vandaag stond ik op de weegschaal en woog ik 116kg. Wat echt een gigantische schok voor me was na 2 weken vakantie.

Ik ben opgeleid tot personal trainer en mijn omgeving weet dit. Ik kan dit heel moeilijk uitleggen aan de mensen om mij heen en schaam me dood naar wat ik wederom ben geworden. Want ik weet heel goed hoe en wat ik moet doen, maar ik moet het wel doen. Ik wil graag een steun pilaar zijn voor de mensen om mij heen echter voelt het nu alsof ik niet in staat ben om voor mezelf te zorgen. Vooral mijn eet gewoontes zijn heel lastig in bedwang te houden.

Genoeg is genoeg, vanaf vandaag ga ik me weer inzetten om te worden wie ik graag wil zijn, om weer fit te worden en een voorbeeld te kunnen zijn voor mijn vriendin, mijn kinderen en de mensen om mij heen.

Ik heb dit weekend weer voor het eerst sinds lange tijd weer aan wielrennen gedaan en begin vanaf vandaag ook weer met fitness. Woensdag heb ik een proefles Jiu Jitsu bij een club dicht bij huis. Heb mijn doelen uitgeschreven voor de komende 3 maanden en hoop dit waar te maken naar mezelf.

Ik pak de draad weer op en zoek de motivatie in de achteruitgang welke ik heb doorgemaakt, wetende dat ik alles kan bereiken met inzet en planning.

Mocht je me willen inviten als buddy, stuur me gerust een invite. Ik post regelmatig wat op mijn tijdlijn en boek dagelijks (eten en training). Mocht je vragen hebben, ik ben nogsteeds gecertificeerd PTer, ondanks dat ik er zelf lastig naar kan leven, maar over trainingsleer en voedingsleer kun je me alles vragen.

Groetjes,

RonXS




Reacties

  • tanja_beijleveld
    tanja_beijleveld Berichten: 77 Member
    Opties
    Vervelend voor je. Burnout is niet niks. Maar knap dat je er weer tegen aan wil gaan. Heel veel succes!!
  • Mauddie6
    Mauddie6 Berichten: 28 Member
    Opties
    Dat is allemaal niet niks Ron, heel veel succes met dit gevecht!
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Hej ron,

    Hier een lotgenoot ook een heftige burnout gehad al 14 maanden ziek maar gelukkig gaat het met kleine stapjes beter. Maar dat even aan de kant al weet ik heel goed hoe zwaar het is.
    Ik wil je bij deze graag motiveren. Het is namenlijk zo dat je er sterker uit komt. Al duurt dat wssn nog even.
    Let goed op je eten. Daar win je al 70% mee. Deze app kan je helpen daarbij. Maar zet kleine stapjes en overtrain je niet.
    Tip
    Bij stress is knoflook goed voor je dat helpt namelijk je cortisollevel omlaag. Om je metabolisme te boosten rauwe cayennepeper of andere . Lekker invriezen dan is ze minder heet boost met 30% je metabolisme. En probeer uit te komen op 30/30/30 carbs/fat/protein
    Succes
  • Ineke2911
    Ineke2911 Berichten: 13 Member
    Opties
    Heel veel succes Ron!! Goed van je om dit te posten. Wil je ook helpen je doel te bereiken. Zit nog niet zolang op mfp, zal proberen je uit te nodigen.
    Greetz Ineke
  • Febeliene
    Febeliene Berichten: 11 Member
    Opties
    Veel succes! Je kunt het!
  • LucP1987
    LucP1987 Berichten: 113 Member
    Opties
    Ook ik heb een burnout ervaren op mijn 25e. 9maanden flink ziek geweest. Nu flink aan het knallen op mijn 29e om er weer wat van temaken. Heel veel succes ermee!
  • lellebel79
    lellebel79 Berichten: 10 Member
    Opties
    T maakt niet uit hoe hard je gevallen bent, het gaat om de manier waarop je opstaat! Go 4 it! T verleden ligt achter je de toekomst voor je, en je eerste stappen zijn al gezet. Up you go! En veel succes, ik hoop dat je snel weer lekker in je vel zit.
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Hoi!
    Ik heb vorig jaar een burn out gehad. 2 maanden thuis. Ik was net 2 maanden terug aan het werken als ik de diagnose kreeg van een ernstige ziekte. Ik revalideer nu nog altijd.
    Ik bewonder dat je een steunpilaar wil zijn. Maar zorg dat je zelf eerst je eigen steunpilaar bent.
    Doelen in het leven zijn goed. Stel ze wel bij als het anders gaat dan gepland. En jezelf de tijd geven om te recupereren..
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Heel veel succes
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    Heel erg knap en ik wens je heel veel succes!
    Ik nodig je graag uit, heb zelf een zware depressie gehad in 2011 n.a.v. het plotseling overlijden van mijn vader.
    Dit heeft ervoor gezorgd dat ik 15 kg bij ben gekomen!
    Ik hoor zeer graag jouw advies!

    Groetjes,

    Monique
  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Hier ook een burn out gehad en een hele zware, 1,5 jaar thuis en heel hard aan mijzelf en mijn persoonlijke groei gewerkt.Bij mij was het omgekeerd, ik was op een paar maand tijd 12 kilo vermagerd en zat nog op 48 kilo...Nu een paar jaar verder en heel blij met wie ik nu ben.Je komt er sterker uit en je leert meer genieten en je waardeert de kleine dingen terug.Heel erg als je het meemaakt, maar achteraf bekeken denk ik: alles gebeurd voor een reden, en bekijk ik het positief.Veel sterkte met jou gevecht!
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @loesietju zei:
    > Hier ook een burn out gehad en een hele zware, 1,5 jaar thuis en heel hard aan mijzelf en mijn persoonlijke groei gewerkt.Nu een paar jaar verder en heel blij met wie ik nu ben.Je komt er sterker uit en je leert meer genieten en je waardeert de kleine dingen terug.Heel erg als je het meemaakt, maar achteraf bekeken denk ik: alles gebeurd voor een reden, en bekijk ik het positief.Veel sterkte met jou gevecht!

    Het is zwaar, verschrikkelijk zwaar. Maar er komt inderdaad die dag dat je het allemaal anders wilt doen. Je wilt er weer voor je zelf zijn!!
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Het is zeker zwaar ik zit er nog in. Ik ben al 15 maanden ziek. Probeer nu rustig op te bouwen. En de dagen dat t minder gaat doe ik ook minder.
  • moniquecounotte79
    moniquecounotte79 Berichten: 103 Member
    Opties
    > @mblaasse32 zei:
    > Het is zeker zwaar ik zit er nog in. Ik ben al 15 maanden ziek. Probeer nu rustig op te bouwen. En de dagen dat t minder gaat doe ik ook minder.

    Sterkte en succes! Jullie zijn kanjers, de draad weer oppakken is heel goed en sterk.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Dankje
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Heel veel sterkte met het werken aan een nieuwe "jij" voor iedereen die dit mee maakt / mee heeft gemaakt

  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Heel vervelend Ron heel veel sterkte komt vast goed.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Welkom Ron,
    Wat een verhaal, veel succes en blijf doorzetten!
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Ik heb alle ervaring met burnout. Er werd hier toen geadviseerd om te gaan sporten. Als ik iets irritant en energieslurpend vond tijdens mijn burnout waren die uber vrolijke fitgirls die hun dagelijkse portie superfood (en gewoon eten super vies vinden) naar binnen werkte en nog even 3 uur in de sportschool gingen. Ik was al moe als ik daar aan dacht.
    Jouw ervaring nu is volgens mij juist heel positief van personal trainer. Jij kent de andere kant van de medaille ook. Dat geeft je echt wel een meerwaarde. Heel veel succes met je herstel