Voorstelrondje — Dutch (Netherlands)

Voorstelrondje

Opties
Daphne1989h
Daphne1989h Berichten: 1 Member
Hoi allemaal, mijn naam is Daphne. Ik ben 1.86 en weeg 102kg! Streef is om tussen de 80 en 85 kg te wegen.
Het liefste wil ik me mooi en goed voelen. Voor mijn gezondheid is het ook beter om af te vallen.
Vandaag was ik helemaal klaar met mijn te zware lichaam. Nu de App geïnstalleerd en gelijk alles ingevuld. Ook wil ik dit gaan combineren met de fitbit. Iemand daar al ervaringen mee?
Oh en ben je nog op zoek naar een maatje om elkaar te motiveren, dan ben ik wel in voor contact. Ik kan zelf goed motiveren als ik goed in m'n vibe zit, maar kan ook erg veel moeite hebben en dan juist motivatie nodig.
Zo, dat was hem wel. Succes allemaal

Reacties

  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    augustus 2017 aangepast
    Opties
    Hoi Daphne,

    Welkom! Heb je om te beginnen je BMR al berekend? Ik zou eerst daarmee beginnen. Sowieso is het vooral in het begin belangrijk dat je niet te hard van stapel gaat. Neem er de tijd voor en ga zeker niet op crash-dieet wat veel mensen doen. Want dan is de kans op jojo-effect heel groot.

    Als je hier je voeding goed registreert (voor je BMR) en daarnaast je calorieverbranding d.m.v. een activitytracker (TDEE) dan moet het goed komen.

    Fitbit is een goede tracker. Hij werkt goed samen met MFP. Wel een advies, staar je niet blind op aantal verbrande calorieën dat Fitbit aangeeft. Trackers zijn vaak erg optimistisch daarin.

    Heel veel succes met je 'gevecht'.
  • tillyvanzuidland
    tillyvanzuidland Berichten: 69 Member
    Opties
    Hoi welkom doe geen dieet maar eet gezond en 6 x per dag 3 hoofdmaaltijden.en 3 tussendoortjes
  • Michael_Visser
    Michael_Visser Berichten: 74 Member
    Opties
    Zoals Yuxel1078 al zei, staar je niet blind op calorie gegevens die je Fitbit. Dit jaar is er een onderzoek geweest naar de nauwkeurigheid van fitness trackers, hartslag meting doen ze het eigenlijk allemaal goed, alleen als het gaat om calorie meting zijn zitten die dingen er nog wel is naast tot wel 92% onnauwkeurig, volgens mij was het wel zo dat de Fitbit Surge als best uit de bus kwam met een afwijking van slechts 27%.

    Dus begin gewoon lekker met je voeding in te geven in MFP en daarna wordt al gauw duidelijk waar je zwakke punten liggen. Ga niet overdreven minder eten, maar bewuster eten, plan je voeding een dag van te voren (zelf voer ik 'm een dag van te voren in), eet voldoende groente, fruit en vezels en cheaten mag best af en toe, maar met mate.
    Dus met een beetje tweaken van je huidige voeding, zal je al resultaat gaan zien.

    succes met behalen van je doelen ;)