gezonde familiegerechten met weinig calorieën — Dutch (Netherlands)

gezonde familiegerechten met weinig calorieën

Opties
Beste mensen,

Iemand leuke/lekkere ideeën voor gerechten die we met het hele gezin kunnen eten. (Weinig calorieën).

Het gebeurt nu vaak dat ik voor mezelf wat anders klaar maak...ik zou het erg handig vinden als ik 1 gerecht voor het hele gezin zou kunnen maken.

John

Reacties

  • loesietju
    loesietju Berichten: 40 Member
    Opties
    Hallo,
    Een schotel voor in de oven met veel groentjes en eventueel wat kip of vis,makkelijk klaar te maken en iedereen kan er van meesmullen!
  • Barbara5037
    Barbara5037 Berichten: 38 Member
    Opties
    ik kook behoorlijk klassiek maar eet gewoon minder van pasta aardappelen en meestal maar de helft van een stuk vlees.
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Rijst en kip
    Aardappelen met mager vlees
    En heel veel groenten
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    De meeste variaties op het "klassieke" aardappels-vlees-groenten zijn tamelijk calorie-arm, als tenmiste voor mager vlees kiest en geen/weinig saus of jus gebruikt. Ikzelf merk dat ik met pasta en rijstgerechten echt hoger in calorieën uitkom.

    Verder ben ik een ovenschotel-fanaat en ook daarop heb ik nu de slanke variant op gevonden: gebruik geen room/eieren, maar een magere roomsaus als basis (bv die van Knorr). Als vlees komen er bij voorkeur hamreepjes of kipblokjes (evt de gerookte) in. Voorgekookte aardappels en groente(n) naar keuze. 20+ kaas erover. Die van de Dekamarkt smelt het lekkerst is mijn ervaring.

    Ook erg lekker en relatief laag in calorieën: gebakken aardappeltjes met biefstuk en sla (met een heldere/naturel dressing).