Trainingsmaatje gezocht — Dutch (Netherlands)

Trainingsmaatje gezocht

Opties
Hi!

Ik sport 4-5x per week bij Fit for Free in Nieuwegein, krachttraining. Ik sport graag alleen, maar het lijkt me leuk af en toe met iemand samen te sporten. Of iig tips and tricks te delen/elkaar te motiveren. Zeker leuk als je ook een vrouw bent!

Let me know

Reacties

  • Ramon3981mfp
    Ramon3981mfp Berichten: 1 Member
    Opties
    Hallo Lisanne, ik doe elke dag cardio, hardlopen, voetballen, fietsen en wandelen buiten. Nog geen krachttraining. Wil wel onder begeleiding, zie er tegenop. Ben 25 kg afgevallen in 6 maanden. Ik woon in Bunnik. Zoek iemand die mij over drempel helpt. Gr. Ramon :) :)
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Goed gedaan, Ramon.

    Ik wil zelf eigenlijk ook wat kracht training gaan doen, maar daar begin ik mee als ik klaar ben met afvallen. Spieren bouwen tijdens het afvallen is me veel te ingewikkeld.

    En onthoud, motivatie is leuk, maar wat je nodig hebt is discipline.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    @mrxian

    Spieren opbouwen tijdens afvallen is niet mogelijk. (op de beginners gains na).

    Spieren bouw je alleen maar op in een calorie overschot, dus zolang jij in een calorie tekort zit, zul je niet (echt) spiermassa opbouwen, je zal hooguit jezelf iets sterker maken, en je kan alvast goed leren omgaan met de vorm tijdens liften.

    Dit is de algemene eerste wet van thermodynamica
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_wet_van_de_thermodynamica

    Beginners gains zoals dit wel eens genoemd word houd in, dat je lichaam door de extra belasting op de spieren in het begin iets een groei veroorzaken, maar je zal geen kilo's aan spiermassa bouwen, gewoonweg omdat spieren een kcal overschot nodig hebben om te groeien, zelfde als met vet. Je vetmassa neemt toe op het moment dat je in een kcal overschot zit.

    Krachttraining kan je daarom ook prima doen tijdens afvallen, ik doe zelf ook verschillende kracht training oefeningen, zoals deadliften en sqautten.
    Krachttraining in een tekort kan er overigens ook voor zorgen dat je spieren meer zichtbaar worden, dit betekend overigens niet, wat vaak gedacht word, dat je meer spiermassa krijgt. De vetlaag erom heen verdwijnt, waardoor je aderen en spieren beter zichtbaar zijn.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Spieren opbouwen kan ook een uitspraak zijn voor sterker worden zonder massa aan te komen gustaaf.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    mblaasse32 schreef: »
    Spieren opbouwen kan ook een uitspraak zijn voor sterker worden zonder massa aan te komen gustaaf.

    Ja het zou kunnen dat dat bedoeld word, maar vandaar ook mijn reactie erop. Niet dat deze 2 dingen door elkaar gehaald worden.

    Daarom het stuk over meer zichtbare spieren dmv krachttraining tijdens afvallen.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je hebt ook nog zoiets als neurale adaptatie, waarbij je beter wordt in de beweging. Dan lijkt het wel alsof je sterker wordt, maar eigenlijk is dit je neurale adaptatie. Echter is dit wel in de beginfase van een movement en wellicht ben jij dat stadium al voorbij?